miramis Skrevet 29. september 2013 #21 Skrevet 29. september 2013 Har gitt opp kjære sennheiser pga. de patetisk dårlig kablene deres. :/ Bruker bare dyre ørepropper nå, siden jeg ikke finner noe tilfredsstillende godt headset som ikke ser helt jævlig ut. Skrik ut hvis du finner et!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #22 Skrevet 29. september 2013 Nok en gang har mine kjære hodetelefoner tatt kvelden. Jeg har nå vært gjennom noen par Sennheiser px 200-ii, og jeg liker alt ved dem bortsett fra at alle får kabelbrudd etter ca 1 år (kjent svakhet). Jeg leter derfor etter noen nye: - Sammeleggbare (eller kompakte) - Ok lyd - Under 1000kr (helst) - Fine, ikke for massive - God byggekvalitet hadde vært kjekt Jeg har sett på AKG k450, Marshall Major og Beyerdynamic dtx 501p, men ingen av de virker "perfekte", enten klager folk over dårlig komfort eller så er det dårlig byggekvalitet. Noen som har et par hodetelefoner å anbefale? Vet ikke hvor mange dager jeg greier meg uten! Bose sine har knallbra lyd. Litt dyre, men verdt det Anonymous poster hash: 3181d...b89
Heart Skrevet 29. september 2013 #23 Skrevet 29. september 2013 Jeg har to par AKG-hodetelefoner, K414 og K430, og selv om de i utgangspunktet virket litt spnkle i konstruksjonen (spesielt K414), har de tålt vanlig bruk og en del litt ublid transport helt fint. Jeg er også veldig fornøyd med lyden, kanskje spesielt bassgjengivelsen; de spiller mye dypere enn man forventer av hodetelefoner av den størrelsen. Har gitt opp kjære sennheiser pga. de patetisk dårlig kablene deres. :/ Bruker bare dyre ørepropper nå, siden jeg ikke finner noe tilfredsstillende godt headset som ikke ser helt jævlig ut. Skrik ut hvis du finner et! Hvor er det kablene svikter? Ved pluggen eller andre steder? Jeg har eid flere Sennheiser-hodetelfoner opp gjennom årene og har vurdert å kjøpe noen slike igjen, men jeg tror jeg står over hvis ledningen går lett i stykker.
Safira Skrevet 30. september 2013 Forfatter #24 Skrevet 30. september 2013 Mine svikter nede ved jackpluggen. Hver gang. Har lest at andre sliter med det samme på de samme hodetelefonene, vet ikke om deres andre hodetelefoner lider av den samme svakheten (tror ikke alle gjør det). Det hadde kanskje vært lurt med noen hodetelefoner der jeg kan bytte kabelen! ... Selv kjører jeg Sennheiser Momentum for tiden, men de er litt utenfor budsjettet som indikeres her. De "vanlige" eller on ear-versjonen? De er fine i alle fall, men litt utenfor budsjettet.
Zzyzx Skrevet 30. september 2013 #25 Skrevet 30. september 2013 De vanlige, jeg kan ikke bruke on-ear. Gjør vondt etter tre minutter. Det med omsluttende klokker gjør også at de støydemper veldig bra til å ikke ha aktiv støydemping. 2
Vorin Skrevet 30. september 2013 #26 Skrevet 30. september 2013 Jeg har også Sennheiser momentum og er kjempe fornøyd, dog over-ear. Har testet on-ear og likte de også, men de koster vel rundt 1500.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #27 Skrevet 30. september 2013 Forresten når vi snakker om hodetelefoner her.. Er det bare jeg som ikke får ørepropper til å sitte i ørene?Gjør jeg noe feil når jeg prøver å sette de inn i alle slags størrelser? Jeg hadde samme problemet, men da jeg kjøpte de nye Bosene mine, som hadde haker i silicon/gummi, sitter de der de skal til og med når jeg jogger Anonymous poster hash: 3181d...b89
miramis Skrevet 30. september 2013 #28 Skrevet 30. september 2013 Forresten når vi snakker om hodetelefoner her.. Er det bare jeg som ikke får ørepropper til å sitte i ørene?Gjør jeg noe feil når jeg prøver å sette de inn i alle slags størrelser? Jeg må ha den minste størrelsen i ørepropper. Proppene fra a-jays og sennheiser er eneste som fungerer for meg. Hvor er det kablene svikter? Ved pluggen eller andre steder? Jeg har eid flere Sennheiser-hodetelfoner opp gjennom årene og har vurdert å kjøpe noen slike igjen, men jeg tror jeg står over hvis ledningen går lett i stykker. Mine svikter nede ved jackpluggen. Hver gang. Har lest at andre sliter med det samme på de samme hodetelefonene, vet ikke om deres andre hodetelefoner lider av den samme svakheten (tror ikke alle gjør det). Det hadde kanskje vært lurt med noen hodetelefoner der jeg kan bytte kabelen! Jepp, er nede med pluggen de ryker... Samme har skjedd tre ganger, nå kjøper jeg bare ørepropper med flate kabler. Butikkansatte på teknikkmagasinet sier at det skjer hele tiden med det merket. 1
Safira Skrevet 30. september 2013 Forfatter #29 Skrevet 30. september 2013 Ok, har vært på en liten runde for å teste hodetelefoner i dag. Marshall Major likte jeg ikke. Satt ikke godt, og jeg innså at jeg ikke liker sånn kveilet kabel. Beyerdynamic 501p har de ingen steder. AKG K451 satt godt på, og kvaliteten virker absolutt ok. Jeg er vant til ganske nøytral og klar lyd så mitt førsteinntrykk var bass. Mye bass og ikke fult så klar lyd som jeg er vant til. På en annen side er det nok hodetelefoner jeg kan greie meg med. Jeg endte likevel opp med å nok en gang bare bytte inn de ødelagte med et nytt par (Sennheiser px 200-ii), fordi jeg rett og slett liker de. Så nå har jeg hodetelefoner som virker, uten å ha betalt for nye. Jeg tror likevel jeg er nødt til å se etter noen andre, til neste gang disse dør. Alternativet er jo å kjøpe noen som ikke er sammenleggbare, og ha de sammenleggbare (px 200-ii) til de gangene jeg ikke har plass i vesken til annet. Så med andre ord er jeg fortsatt på hodetelefonjakt, det haster bare ikke like mye lenger. Jeg har også Sennheiser momentum og er kjempe fornøyd, dog over-ear. Har testet on-ear og likte de også, men de koster vel rundt 1500. Kan jeg få spørre hvor du har testet de som er on-ear? Skulle gjerne ha prøvd dem, men de har de jo ingen steder(?). De er jo litt over budsjettet, men de er fine, og nå kan jeg jo eventuelt skrive de på ønskelisten til bursdag/jul.
Vorin Skrevet 1. oktober 2013 #30 Skrevet 1. oktober 2013 Ok, har vært på en liten runde for å teste hodetelefoner i dag. Marshall Major likte jeg ikke. Satt ikke godt, og jeg innså at jeg ikke liker sånn kveilet kabel. Beyerdynamic 501p har de ingen steder. AKG K451 satt godt på, og kvaliteten virker absolutt ok. Jeg er vant til ganske nøytral og klar lyd så mitt førsteinntrykk var bass. Mye bass og ikke fult så klar lyd som jeg er vant til. På en annen side er det nok hodetelefoner jeg kan greie meg med. Jeg endte likevel opp med å nok en gang bare bytte inn de ødelagte med et nytt par (Sennheiser px 200-ii), fordi jeg rett og slett liker de. Så nå har jeg hodetelefoner som virker, uten å ha betalt for nye. Jeg tror likevel jeg er nødt til å se etter noen andre, til neste gang disse dør. Alternativet er jo å kjøpe noen som ikke er sammenleggbare, og ha de sammenleggbare (px 200-ii) til de gangene jeg ikke har plass i vesken til annet. Så med andre ord er jeg fortsatt på hodetelefonjakt, det haster bare ikke like mye lenger. Kan jeg få spørre hvor du har testet de som er on-ear? Skulle gjerne ha prøvd dem, men de har de jo ingen steder(?). De er jo litt over budsjettet, men de er fine, og nå kan jeg jo eventuelt skrive de på ønskelisten til bursdag/jul. Jeg testet de hos en kamerat for han hadde kjøpt de med on-ear. Fant dessverre heller ingen butikker som hadde de inne da jeg tok en runde
miramis Skrevet 2. oktober 2013 #31 Skrevet 2. oktober 2013 Ok, har vært på en liten runde for å teste hodetelefoner i dag. Marshall Major likte jeg ikke. Satt ikke godt, og jeg innså at jeg ikke liker sånn kveilet kabel. Beyerdynamic 501p har de ingen steder. AKG K451 satt godt på, og kvaliteten virker absolutt ok. Jeg er vant til ganske nøytral og klar lyd så mitt førsteinntrykk var bass. Mye bass og ikke fult så klar lyd som jeg er vant til. På en annen side er det nok hodetelefoner jeg kan greie meg med. Jeg endte likevel opp med å nok en gang bare bytte inn de ødelagte med et nytt par (Sennheiser px 200-ii), fordi jeg rett og slett liker de. Så nå har jeg hodetelefoner som virker, uten å ha betalt for nye. Jeg tror likevel jeg er nødt til å se etter noen andre, til neste gang disse dør. Alternativet er jo å kjøpe noen som ikke er sammenleggbare, og ha de sammenleggbare (px 200-ii) til de gangene jeg ikke har plass i vesken til annet. Så med andre ord er jeg fortsatt på hodetelefonjakt, det haster bare ikke like mye lenger. Kan jeg få spørre hvor du har testet de som er on-ear? Skulle gjerne ha prøvd dem, men de har de jo ingen steder(?). De er jo litt over budsjettet, men de er fine, og nå kan jeg jo eventuelt skrive de på ønskelisten til bursdag/jul. Har prøvd de sennheiserne og blir helt klam på ørene av de. I tillegg fusket kontakten i ledningen nesten med en gang så fikk (heldigvis) byttet de i noen andre. Er jeg urimelig hvis jeg syntes det er for lav lyd i de?
Safira Skrevet 7. desember 2013 Forfatter #32 Skrevet 7. desember 2013 Bumper denne, da jeg nok en gang trenger nye da jeg med et uhell drepte de nye jeg fikk forrige gang. Billige (under 1000kr) og greie hodetelefoner, som ikke ser ut som møkk, finnes det?
Morgan Skrevet 10. desember 2013 #33 Skrevet 10. desember 2013 Hva med disse? http://www.beoplay.com/Products/BeoplayForm2
Gjest Bond Skrevet 10. desember 2013 #34 Skrevet 10. desember 2013 (endret) Hjemme/på jobb bruker jeg godt vante Denon AHD2000 og er kjeeeeeempefornøyd med lyd - men de er nok litt store for å gå ute med. Så de er "flyttbare" hodetelefoner for min del. Altså det er helt utelukket å gå noe sted med de - jeg har de stort sett på jobben, og evt tar de med hjem når jeg vet jeg kommer til å ha behov for de hjemme. Av mindre - kanskje Shure SE 425? Har kikket litt på de, testet, var ganske imponert og har hørt mye bra om de ellers. Evt SE535 som nå er på tilbud hos Stereofil. SE 535 er jo bedre men tenkte før at det kanksje ikke helt var verdt prisforskjellen, men nå frister det faktisk litt.. Edit: Ser nå at jeg er nok over budsjettet. Men kanskje hvis man ikke må bytte så ofte betyr at man egentlig til slutt bruker mindre til sammen? Endret 10. desember 2013 av Bond
Safira Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #35 Skrevet 10. desember 2013 Takker! Jeg tror faktisk jeg er så heldig å få nye hodetelefoner til jul! Kjæresten min lurte hvertfall på om jeg ikke kanskje burde vente til etter jul med å kjøpe nye Så tror, og håper, at det blir et par Sennheiser Momentum on-ear under juletreet Har gitt opp kjære sennheiser pga. de patetisk dårlig kablene deres. :/ Bruker bare dyre ørepropper nå, siden jeg ikke finner noe tilfredsstillende godt headset som ikke ser helt jævlig ut. Skrik ut hvis du finner et! Etter mye leting kan jeg konkludere at svært få hodetelefoner ser ok ut. De jeg synes er fine: Sennheiser momentum/momentum on-ear (utbyttbar kabel) B&W P3/P5 (men jeg synes ikke de er behagelige) Beyerdynamic T50p/dt1350 (kanskje) AKG K450 (men lyden er kun ok) Hva med disse? http://www.beoplay.com/Products/BeoplayForm2 De var faktisk ganske fine! Hjemme/på jobb bruker jeg godt vante Denon AHD2000 og er kjeeeeeempefornøyd med lyd - men de er nok litt store for å gå ute med. Så de er "flyttbare" hodetelefoner for min del. Altså det er helt utelukket å gå noe sted med de - jeg har de stort sett på jobben, og evt tar de med hjem når jeg vet jeg kommer til å ha behov for de hjemme. Av mindre - kanskje Shure SE 425? Har kikket litt på de, testet, var ganske imponert og har hørt mye bra om de ellers. Evt SE535 som nå er på tilbud hos Stereofil. SE 535 er jo bedre men tenkte før at det kanksje ikke helt var verdt prisforskjellen, men nå frister det faktisk litt.. Edit: Ser nå at jeg er nok over budsjettet. Men kanskje hvis man ikke må bytte så ofte betyr at man egentlig til slutt bruker mindre til sammen? Er nok ingen stor fan av propper, men tviler ikke på at det er verdt å legge litt pegnger i de hvis man først skal ha det! Har hørt mye bra om de, men ordentlige propper får noek komme i neste rekke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå