Gå til innhold

Tips til nye hodetelefoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang har mine kjære hodetelefoner tatt kvelden. Jeg har nå vært gjennom noen par Sennheiser px 200-ii, og jeg liker alt ved dem bortsett fra at alle får kabelbrudd etter ca 1 år (kjent svakhet). Jeg leter derfor etter noen nye:

- Sammeleggbare (eller kompakte)

- Ok lyd

- Under 1000kr (helst)

- Fine, ikke for massive

- God byggekvalitet hadde vært kjekt

Jeg har sett på AKG k450, Marshall Major og Beyerdynamic dtx 501p, men ingen av de virker "perfekte", enten klager folk over dårlig komfort eller så er det dårlig byggekvalitet.
Noen som har et par hodetelefoner å anbefale? Vet ikke hvor mange dager jeg greier meg uten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KOSS :rodmer:

Tenker du på PortaPro? De orker jeg ikke mer. Går i stykker bare du ser på de, skanglete og fæle! Syntes også lyden var bedre i mine Sennheiser. Vil gjerne ha et par som holder noen år :)

• Liker 1
Skrevet

Er du seriøs? Hvis man er ute etter kvalitet så velger man ikke koss. Skranglete headset og ikke så veldig god lyd. Dessuten så hører jo alle rundt deg musikken like godt som deg.

Jeg har marshall major for øyeblikket, og jeg må si de er overraskende gode. Synes de sitter veldig godt rundt ørene, og lyden er fantastisk. Har ikke merket noe jeg IKKe liker med de enda, men har hatt de i bare et par uker. Så det kan jo dukke opp noe etterhvert. Har også hørt at putene går lett i oppløsning, men da får du nye med garantien.

Eller så er jeg stor fan av sennheiser, men tenkte jeg skulle prøve noe nytt.

Anonymous poster hash: 7b8f6...ae0

• Liker 3
Skrevet

Mener dere det? Haha, jeg har hatt KOSS i såå mange år, og er fortsatt storfornøyd!

Er PortaPro jeg snakker om ja! Ohwell :fnise:

Skrevet

Mener dere det? Haha, jeg har hatt KOSS i såå mange år, og er fortsatt storfornøyd!

Er PortaPro jeg snakker om ja! Ohwell :fnise:

Har hatt det selv i mange år, men gikk altså over til andre merker. Og så dermed lyset.

Du aner ikke hva du går du gipp av ;)

Skrevet

Har hatt det selv i mange år, men gikk altså over til andre merker. Og så dermed lyset.

Du aner ikke hva du går du gipp av ;)

Mja, du har sikkert helt rett i det ..

Brukes bare i solariumet nå da, å der funker de fint. :fnise:

Et minus med dem er jo at du hører alt støy utenfor også, det er irriterende.

Nevermind at jeg sa noe! Hoho :laugh:

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med Koss PortaPro for noen år siden, før jeg prøvde noen andre og bedre! Hehe.
Til hjemmebruk har jeg noen svære gamle Sennheiser HD 555, men de er alt for store til å ta med lengre enn til sofaen. Ønsker noen mer diskret til bruk ellers. Ørepropper er jeg dessverre ikke så glad i.

Tenker meg en tur for å prøve diverse hodetelefoner i morgen, men alle forslag tas imot! Synes det er vanskelig å finne frem i denne jungelen av hodetelefoner, og synes det er mye dårlig byggekvalitet ute og går ...

Skrevet

Følger med her. Mine hodetelefoner går i stykker bare jeg ser på dem. Har venner som ikke fatter hvordan det går an. Men herre gud, jeg behandler dem pent! Akkurat nå har jeg apple, den kom med telefonen, og jeg syns de er behagelige i ørene min.... + jeg kan snakke i telefonen med dem, og skifte sanger og sånn. Men jeg har allerede kjøpt et nytt par. :rodme:

Skrevet

Mja, du har sikkert helt rett i det ..

Brukes bare i solariumet nå da, å der funker de fint. :fnise:

Et minus med dem er jo at du hører alt støy utenfor også, det er irriterende.

Nevermind at jeg sa noe! Hoho :laugh:

Hehe, fungerer fint til den typen bruk da.

Skrevet

Hva skal du bruke de til?

De beste hodetelefonene jeg noengang har hatt er mine elskede Krator C-1140. Jeg bruker disse "hele tiden" bortsett fra til gaming. De er perfekte til musikk on the go, har de med meg overalt. Ikke helt sammenleggbare, men kan foldes sammen. Lang ledning. Ok utseende. Utrolig komfortable. Har fått mye juling, men er like hele og pene - svært solide.

Skrevet

Hvor får du kjøpt de Kratorene? Jeg havner bare på afrikanske sider med mystiske priser.

Skrevet

Ja, når du sier det.. Finner ikke så mye jeg heller. :klo:

Jeg "kjøpte" de av butikken jeg jobbet i tidligere, men den finnes ikke lengre. Vi hadde de vel egentlig ikke i sortimentet, men det er mulig en av leverandørene hadde de inne.

Skrevet

Hmm, uenig der altså. De blir ødelagt fort, og alle andre rundt deg kan høre hva du hører på bare du har litt volum.

Jeg er veldig glad i hodetelefoner fra Bose.

• Liker 1
Skrevet

Hva skal du bruke de til?

De beste hodetelefonene jeg noengang har hatt er mine elskede Krator C-1140. Jeg bruker disse "hele tiden" bortsett fra til gaming. De er perfekte til musikk on the go, har de med meg overalt. Ikke helt sammenleggbare, men kan foldes sammen. Lang ledning. Ok utseende. Utrolig komfortable. Har fått mye juling, men er like hele og pene - svært solide.

Musikk på farten. På vei til og fra skole/jobb hver dag. Til hjemmebruk har jeg som sagt noen som jeg synes er ganske gode.

De Kratorene hadde kanskje et noe spesielt utseende for min smak:)

Skrevet

Forresten når vi snakker om hodetelefoner her.. Er det bare jeg som ikke får ørepropper til å sitte i ørene?Gjør jeg noe feil når jeg prøver å sette de inn i alle slags størrelser?

Skrevet

Forresten når vi snakker om hodetelefoner her.. Er det bare jeg som ikke får ørepropper til å sitte i ørene?Gjør jeg noe feil når jeg prøver å sette de inn i alle slags størrelser?

Har du prøvd ut forskjellige former? Personlig får jeg ikke de vanligste, (som disse: http://teleportalen.no/produkt/lydoreplugger/oreplugger/oreplugger-mmikrofon-35-mm-hvit) til å sitte i det hele tatt. Slike runde, hvor man kan velge størrelser selv er litt bedre. Du får vel kjøpt sånne som former seg til ditt øre noen steder. Ellers så har du jo sånne som du kan hekte rundt øret, de pleier å sitte :)

Skrevet

Har du prøvd ut forskjellige former? Personlig får jeg ikke de vanligste, (som disse: http://teleportalen.no/produkt/lydoreplugger/oreplugger/oreplugger-mmikrofon-35-mm-hvit) til å sitte i det hele tatt. Slike runde, hvor man kan velge størrelser selv er litt bedre. Du får vel kjøpt sånne som former seg til ditt øre noen steder. Ellers så har du jo sånne som du kan hekte rundt øret, de pleier å sitte :)

1.956x538c.jpgMener sånne.. De nekter å sitte i ørene mine uansett form og størrelse!

Kanskje slike som skal hektes på ørene er greia for meg da..

Takker for svar anyways, var bare noe jeg kastet inn her :laugh:

Skrevet

Hmm, uenig der altså. De blir ødelagt fort, og alle andre rundt deg kan høre hva du hører på bare du har litt volum.

Jeg har prøvd QuietComfort 3 og 15 (sistnevnte synes jeg er for store til å drasse med seg overalt), og de er ikke så dumme de, men litt dyre. Og så er det kjedelig å måtte lade de opp. Hvilke modeller er det du liker :)?

Skrevet

Det blir spesielt tydelig om vinteren når det der headsettet absolutt skal sitte utenpå lua. Takk for at jeg får høre på drittmusikken din hele veien til jobb, du kunne like gjerne satt mobilhøyttalerne på full guffe. Sukk.

Selv kjører jeg Sennheiser Momentum for tiden, men de er litt utenfor budsjettet som indikeres her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...