Gå til innhold

God parkas til vinterkulda....tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter en tykk parkas jakke til bruk nå til vinteren.

Jeg er en frysepinne, så bør være no skikkelig greier. Og ønskelig at den er brun, eller evt blå.

Noen som har noen gode tips eller erfaringer?

For øvrig kan det nevnes at budsjettet er på 2500,-

• Liker 1
Skrevet

Altså om du vil ha en skikkelig vinterjakke må jeg nesten anbefale at du går opp i pris.

Vil nesten bare anbefale Canada Goose o.l jakker.

Husk at du forøvrig bor i norge, hvor det er kaldt så og si 1/2 av året, det er verdt å bruke penger på en jakke du kommer til å bruke i flere år :)

Skrevet

Min parkas fra Westbrook kostet 2500,-

Vet ikke om de også har damemodeller, men denne jakken er i det minste god og varm.

Skrevet

Altså om du vil ha en skikkelig vinterjakke må jeg nesten anbefale at du går opp i pris.

Vil nesten bare anbefale Canada Goose o.l jakker.

Husk at du forøvrig bor i norge, hvor det er kaldt så og si 1/2 av året, det er verdt å bruke penger på en jakke du kommer til å bruke i flere år :)

og samtidig støtte dyremishandling?

Varme, gode parkasjakker kan man få på butikker som Lindex, Cubus og KappAhl for cirka en tusenlapp.

Anonymous poster hash: 91a78...a72

• Liker 13
Skrevet

og samtidig støtte dyremishandling?

Varme, gode parkasjakker kan man få på butikker som Lindex, Cubus og KappAhl for cirka en tusenlapp.

Hvem har sagt at man støtter dyremishandling ved å kjøpe en Canada Goose jakke, jeg blir så utrolig oppgitt av alle de som ser på disse videoen som flyter rundt på nettet av dyremishandling, og etterpå oppfører at dette er Canada Goose sitt opplegg...

Hvor i alle dager får du informasjonen din om at det er dyremishandling inn i bildet? Har du i det hele tatt fått dette bekreftet?

Jeg ser ingenting galt i å bruke pels, dersom dyret er drept på en human måte, -jeg tror på det beste til det motsatte er bevist for å si det sånn :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvem har sagt at man støtter dyremishandling ved å kjøpe en Canada Goose jakke, jeg blir så utrolig oppgitt av alle de som ser på disse videoen som flyter rundt på nettet av dyremishandling, og etterpå oppfører at dette er Canada Goose sitt opplegg...

Kun et spørsmål om tid spør du meg. Ingen kunne tro sine egne øyne da det ble avisoppslag med likhetstegn mellom H&M og barnearbeid. Tidligere et pent og vel anerkjent konsern, før noen snokete journalister begynte å skrape forbi overflaten. Jaja, hva CG faktisk kan vise for seg når det ytre skinn faller er bare å vente å se. Alle trodde jo også at Tiger Woods var en kjernekar før han ble tatt med buksene nede. Og Lucifer var jo i utgangspunktet en engel før han falt. : /

Endret av Pene sko...
  • Liker 8
Skrevet

Kun et spørsmål om tid spør du meg. Ingen kunne tro sine egne øyne da det ble avisoppslag med likhetstegn mellom H&M og barnearbeid. Tidligere et pent og vel anerkjent konsern, før noen snokete journalister begynte å skrape forbi overflaten. Jaja, hva CG faktisk kan vise for seg når det ytre skinn faller er bare å vente å se. Alle trodde jo også at Tiger Woods var en kjernekar før han ble tatt med buksene nede. Og Lucifer var en engel før han falt. : /

Gidder ikke dra opp noe særlig om det nå, men ja alle har forskjellige meninger! :)

• Liker 1
Skrevet

Litt over ditt budsjett, men utrolig verdt pengene; Fjällräven Nuuk parka. Ingen pels og dyreplageri! Beste vinterjakken jeg har hatt!

Ellers ville jeg tatt en titt i sportsbutikker, du finner nok en bra jakke til 2500!

• Liker 2
Skrevet

Hvor i alle dager får du informasjonen din om at det er dyremishandling inn i bildet? Har du i det hele tatt fått dette bekreftet?

Jeg ser ingenting galt i å bruke pels, dersom dyret er drept på en human måte, -jeg tror på det beste til det motsatte er bevist for å si det sånn :)

Nå er det vel oppdrettet av fjærkreet som gir dun til Canada Goose-jakkene som er problemet med disse jakkene. Det er ikke pent, bare å google!

Anonymous poster hash: e8175...8ed

• Liker 1
Skrevet

Nå er det vel oppdrettet av fjærkreet som gir dun til Canada Goose-jakkene som er problemet med disse jakkene. Det er ikke pent, bare å google!

Anonymous poster hash: e8175...8ed

+ pelskragen.

• Liker 2
Skrevet

Lurer på hvor mange som frøs ihjel før Canada Goose kom på moten her? Det fremstilles som et uunnværlig plagg av tilhengerne.

Kan liksom ikke huske å ha sett folk i scooterdress vaggende rundt i storbyene her for ikke å fryse heller, så jeg lurer virkelig på dette, kjenner jeg!

• Liker 4
Skrevet

Noen som vet hvor i Oslo det er et godt tvalg av Fjellräven?

Anonymous poster hash: ad9a0...15d
Skrevet

Anbefaler også fjällräven, selv om det er litt over ditt budsjett. Du trenger uansett ikke bruke 7000+ for å holde deg varm i vinter.

En fin jakke på ditt budsjett er jo parkaser fra Didrikson. De lager gode og varme jakker, som ikke ALLE har. De selger dem blant annet på XXL tror jeg.

Skrevet

Leter etter en tykk parkas jakke til bruk nå til vinteren.

Jeg er en frysepinne, så bør være no skikkelig greier. Og ønskelig at den er brun, eller evt blå.

Noen som har noen gode tips eller erfaringer?

For øvrig kan det nevnes at budsjettet er på 2500,-

Vet ikke om du har kjøpt enda, men jeg har en fra SVEA - love it!! Litt over budsjettet det og, (ligger på 3.995), men du får 20% på den om du melder deg på her :)http://www.24hourshoppingspree.no/

Skrevet

Gidder ikke dra opp noe særlig om det nå, men ja alle har forskjellige meninger! :)

Og noen har meningene sine på grunn av naivitet og svære skylapper.

Anonymous poster hash: 6b0d4...124

• Liker 1
Skrevet

Og noen har meningene sine på grunn av naivitet og svære skylapper.

Anonymous poster hash: 6b0d4...124

Og hva sikter du til ved å si det? :)

Skrevet

Jeg prøver meg her, siden jeg ikke fikk noe svar i den andre tråden.

Jeg leter etter en parkas som ikke er altfor varm. Har sett meg ut Fjellrevens Ruska, men den finnes bare i svart og en mørk brun, og ingen av de fargene passer meg. Aller helst vil jeg ha noe i mørkegrått, men oliven eller mørkeblått er også greit. Det viktigste er at parkaen har en god hette og holder meg tørr og passelig varm i tre årstider. Vinterstid tar jeg bare på meg flere lag med ull. Den bør også helst være stilren nok til at jeg kan bruke den i jobbsammenheng. Det er ingen streng dresscode på jobben, men jeg holder foredrag og har ofte på en kjole eller skjørt og støvletter til, så det må ikke være noen sporty og typisk "praktisk" jakke.

Tips, anyone?

Anonymous poster hash: 4f339...8ac
Skrevet

Jeg har en parkas fra HM som fungerer utmerket ned til ca -10, deretter er det på med dunjakke/kåpe for min del. Masse fint i kjedebutikkene som ikke koster en formue, sportsbutikker har også mye fint, og ofte tilbud nå som det nærmer seg sesong. Stormberg selger mye som er bra for en relativt lav pris, er du villig til å gå opp i pris anbefaler jeg at du sjekker ut Bergans. http://nettbutikk.bergans.no/Bekledning/K%C3%A5pe/Parka Jeg har veldig mye klær fra Bergans, og det er godt og slitesterkt og holder leeeenge, dessuten har de flere prisklasser slik at du kan finne noe som passer deg.

Til siste AB; kan noen av disse være noe?

http://nettbutikk.bergans.no/Bekledning/K%C3%A5pe/Parka/Vindbeskyttende/R%C3%B8ros-Ins-Lady-Coat-Charcoal-XS--150851-p0000605471

http://nettbutikk.bergans.no/Bekledning/K%C3%A5pe/Parka/Skall/Vattert/Vollen-Ins-Lady-Coat-Black-XS--150777-p0000604627

http://nettbutikk.bergans.no/Bekledning/K%C3%A5pe/Parka/Skall/Lone-Lady-Jkt-Black-Hot-Pink-XS--149321-p0000491346

Anonymous poster hash: 1f0c0...7f9
Skrevet

Jeg prøver meg her, siden jeg ikke fikk noe svar i den andre tråden.

Jeg leter etter en parkas som ikke er altfor varm. Har sett meg ut Fjellrevens Ruska, men den finnes bare i svart og en mørk brun, og ingen av de fargene passer meg. Aller helst vil jeg ha noe i mørkegrått, men oliven eller mørkeblått er også greit. Det viktigste er at parkaen har en god hette og holder meg tørr og passelig varm i tre årstider. Vinterstid tar jeg bare på meg flere lag med ull. Den bør også helst være stilren nok til at jeg kan bruke den i jobbsammenheng. Det er ingen streng dresscode på jobben, men jeg holder foredrag og har ofte på en kjole eller skjørt og støvletter til, så det må ikke være noen sporty og typisk "praktisk" jakke.

Tips, anyone?

Anonymous poster hash: 4f339...8ac [

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/jakker/jeane-blush-396/leah-parkas-396397-76/

Jeg har kjøpt denne. Finnes i mange farger og er akkurat passe varm syns jeg!

Anonymous poster hash: 65332...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...