AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Jeg har slitt med angst siden påske, henvist til DPS da, fikk svar først IDAG at jeg fikk time den 12.11. Fortsatt lenge til! MEN, jeg har nå vært inne hos en ungdomspsykiater, blir andre gangen min der nå på mandag, dette er gratis (man får 15 samtaler her). Dette var noe jeg fikk tilbudt når jeg var innom helsestasjonen engang. Spørsmålet mitt er, skal jeg etterhvert bare bytte over til DPS, fortsette hos de gratise psykologene eller.. overlappe når den tiden kommer? Har liksom ventet så lenge at jeg er jo helt desperat på å bare "bli frisk" nå og ha noen profesjonelle å snakke med! Hjelp. Anonymous poster hash: 0c7b5...825
Appina Skrevet 31. oktober 2013 #2 Skrevet 31. oktober 2013 Hvis du stoler på og har opparbeidet deg tillit til psykologen du går hos nå, så synes jeg at du skal fortsette hos vedkommende. Den du har samtaler med, blir jo kjent med deg, og vil etterhvert danne seg et bilde av hvem du er, og hva slags utfordringer som er godt for deg å møte på fremover. Men så må du også greie å ha tillit til deg selv, og stole på at du klarer å ta de riktige avgjørelsene selv uten å løpe som en hodeløs kylling til hvem som helst for råd og hjelp. Kan tilbudet som du benytter deg av akkurat nå, bli noe permanent, eller ønsker du helst å forholde deg til DPS, og avslutte kontakten med nåværende psykolog? Det går helt sikkert an å overlappe tilbudet/ne du har, men det kan også bli noe slitsomt å ha oversikten over hvem du har sagt hva til, og når, av disse ulike psykologene du plutselig skal gå til. Kan du fortsette å gå til psykologen som er gratis? Ønsker du å fortsette hos vedkommende? Du må også være dønn ærlig mot deg selv angående den kjemien du måtte ha til personen du snakker med for tiden, og den du skulle få en relasjon til senere. Føler du deg ivaretatt? Føler du at du blir hørt? Virkelig hørt og lyttet til? Ikke stress med å bli frisk - Du er nødt til å bruke den tiden det tar, selvfølgelig, men også jobbe på egenhånd når psykologen er utilgjengelig for samtaler. Håper det går bra med deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå