AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #1 Skrevet 28. september 2013 Huff, jeg sliter nok med angst men visste ikke at det var så ille.. Altså jeg la meg altfor sent i går natt, og ble vekket kl 8 av noe skikkelig hamring.. Jeg var litt i ørska og tenkte at det ikke var noe og la meg til å sove videre.. og rett før jeg sovnet så kom det en skikkelig hamring igjen og fant ut med så og si hundre prosent sikkerhet at det var noen som dreiv å hamra løs på døren min.. Fikk en isende og lammende følelse i hele kroppen.. spesielt i brystet.. og begynte å kaldsvette. og lå i den samme stillingen en times tid før jeg karret meg opp og kikket ut av piphullet i døra.. var ingen der.. og sjekket tusen ganger at døra var låst.. skalv som søren i hele kroppen og la meg ned igjen.. og bare jeg hørte en liten lyd fra ett eller annet sted så isnet kroppet min til igjen og fikk hjertebank som gikk kjempefort.. så brystet gå fort opp og ned.. Har ikke skjedd noe mer til nå og en i familien måtte ringe og roe meg ned så jeg greide å komme meg opp.. har jo ikke sovet mye heller så føler meg ganske shaky nå.. Vet det høres helt latterlig ut og det var sikkert ingenting.. Men når folk banker på døra er jeg ofte redd... får en ekkel følelse i kroppen hver gang og sitter musestille som om jeg ikke er hjemme.. altså seff er det noe annet om jeg venter besøk.. men ikke når det er folk jeg ikke kjenner.. og er redd for at noen på en måte er ute etter å ta meg.. politiet eller noe..eller om noen skal klage på meg..men så vidt jeg vet har jeg ikke bråkt.. vet ikke hvorfor jeg er redd.. har jo så vidt jeg vet ikke gjort noe galt... men får en liknende følelse i kroppen hver gang noen ukjente ringer til tlf min og.. har mye tlf angst og.. blir redd for hva den personnen i andre enden vil si eller ja.. vet ikke hva det kommer av.. men kjenner jeg har en ganske stor angst for dette og.. noen andre her som har det slik? Skal nevnes at jeg ikke er redd for å gå i butikken (selvom det ikke alltid er det morsomste jeg vet), og er ikke så glad i å møte folk jeg er bekjent med, tilfeldig ut.. men bortsett fra det har jeg ikke de største problemene med å gå rundt mennesker (bortsett fra store folkemengder hvor det er trangt) og er normalt sosial osv osv.. men akkurat de tingene jeg nevnte gjør meg helt satt ut.. sitter og er shaky enda og redd for å bevege meg rundt i leiligheten og lage lyder og at noen kommer og banker på igjen.. huff.. Anonymous poster hash: ab572...1b8
Gjest Malanthor Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Oppsøk fastlegen din for en henvisning til psykolog. Du kan også kontakte psykolog privat hvis du ikke ønsker og stå i en potensielt lang kø, men pass på at psykolog har offentlig driftsavtale slik at du slipper billig unna hvis økonomien ikke er på topp. Jeg kunne sikkert gitt deg en masse råd for ting du kunne gjøre selv, men det beste er nok og oppsøke profesjonell hjelp. Det virker som du har et seriøst problem, og det skal ikke være nødvendig for deg og ha det slik.
Schweppes Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Føler med deg, jeg har også vært sånn. Sliter nok fremdeles litt med det. Hjertet gikk i hundre om noen ringte på hos meg når jeg ikke ventet besøk. Oppringninger fra nummer jeg ikke kjenner syntes jeg heller ikke er noe særlig. Det som "reddet" meg var å faktisk be folk om å komme på uanmeldt besøk, sånn at jeg fikk trent meg på det. Det var helt forjævlig i begynnelsen, men etterhvert gikk det seg til. Føler fremdeles et ubehag når det kommer noen, men nå greier jeg hvertfall å åpne. Har med årene lært meg at telefonen må jeg nesten bare ta, man vet aldri hva det kan være. Har alltid i bakhodet at ting kan skje(ulykker osv), og jeg vil at familie og venner skal kunne stole på at jeg svarer når de ringer.
Honey Dew Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Huff, jeg sliter nok med angst men visste ikke at det var så ille.. Altså jeg la meg altfor sent i går natt, og ble vekket kl 8 av noe skikkelig hamring.. Jeg var litt i ørska og tenkte at det ikke var noe og la meg til å sove videre.. og rett før jeg sovnet så kom det en skikkelig hamring igjen og fant ut med så og si hundre prosent sikkerhet at det var noen som dreiv å hamra løs på døren min.. Fikk en isende og lammende følelse i hele kroppen.. spesielt i brystet.. og begynte å kaldsvette. og lå i den samme stillingen en times tid før jeg karret meg opp og kikket ut av piphullet i døra.. var ingen der.. og sjekket tusen ganger at døra var låst.. skalv som søren i hele kroppen og la meg ned igjen.. og bare jeg hørte en liten lyd fra ett eller annet sted så isnet kroppet min til igjen og fikk hjertebank som gikk kjempefort.. så brystet gå fort opp og ned.. Har ikke skjedd noe mer til nå og en i familien måtte ringe og roe meg ned så jeg greide å komme meg opp.. har jo ikke sovet mye heller så føler meg ganske shaky nå.. Vet det høres helt latterlig ut og det var sikkert ingenting.. Men når folk banker på døra er jeg ofte redd... får en ekkel følelse i kroppen hver gang og sitter musestille som om jeg ikke er hjemme.. altså seff er det noe annet om jeg venter besøk.. men ikke når det er folk jeg ikke kjenner.. og er redd for at noen på en måte er ute etter å ta meg.. politiet eller noe..eller om noen skal klage på meg..men så vidt jeg vet har jeg ikke bråkt.. vet ikke hvorfor jeg er redd.. har jo så vidt jeg vet ikke gjort noe galt... men får en liknende følelse i kroppen hver gang noen ukjente ringer til tlf min og.. har mye tlf angst og.. blir redd for hva den personnen i andre enden vil si eller ja.. vet ikke hva det kommer av.. men kjenner jeg har en ganske stor angst for dette og.. noen andre her som har det slik? Skal nevnes at jeg ikke er redd for å gå i butikken (selvom det ikke alltid er det morsomste jeg vet), og er ikke så glad i å møte folk jeg er bekjent med, tilfeldig ut.. men bortsett fra det har jeg ikke de største problemene med å gå rundt mennesker (bortsett fra store folkemengder hvor det er trangt) og er normalt sosial osv osv.. men akkurat de tingene jeg nevnte gjør meg helt satt ut.. sitter og er shaky enda og redd for å bevege meg rundt i leiligheten og lage lyder og at noen kommer og banker på igjen.. huff.. Anonymous poster hash: ab572...1b8 Dette var akkurat som å lese om meg selv. Jeg skjønner så godt redselen din. Jeg håper at den ekle opplevelsen som du hadde, er litt lengre borte nå. Det var mest sannsynlig en som var gått feil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå