Gå til innhold

VOndter i lysken?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Jeg er straks 15 uker på vei og har de siste dagene kjent litt småsmerter i det jeg tror er lysken (overgangen mellom hårfestet og låret). Er dette normalt. Ikke strekkinger akkurat, mer litt vondt(kanksje som en kniv??) og så er det over. Varierer fra side til side.

I tillegg har jeg fått litt mensmurringer de siste dagene. Er DET vanlig også?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt!!!

Når livmoren vokser, strekkes båndende eller ligamentene som holder den på plass. Dette kan gjøre vondt, og for enkelte kan smerten være intens, nesten krampelignende, og sitte i høyre eller venstre lyskeregion. Det varer som oftest bare en kort stund. Smertene kan komme når du reiser deg brått opp, hvis du snur deg raskt rundt i sengen eller når du for eksempel er ute å går. Det er heldigvis helt ufarlig!

Det kan også være symptomer på bekkenløsning hvis smertene ikke gir seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 18+2 og har hatt dette helt siden jeg ble gravid. Det er helt normalt og du trenger ikke å bekymre deg. Har selv hatt en periode der det har vært "stille" og det er ganske så godt, men det kommer tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jordmødre, lege eller gynekologer bekymrer seg for meg - som har samme type smerter i alle fall...

Noen ganger sitter det helt nede i symfysen (eller "musa" som jeg kaller det ellers...), hele tiden i lysken og noen ganger i magemusklene forbi magen og opp i ribbeina. Den eneste forklaringen jeg har fått er at beibien har det bra og at dette må være muskulært. Mao. skal det gå over. Etter gangproblemer i 2 mnd håper jeg hardt, selv om jeg har mistet trua.

Mine smerter kommer nok ikke av at livmorbåndene strekker seg. Det sitter bare på ene siden og påvirkes av min fysiske aktivitet. Jeg har aldeles ikke bekkenløsning. Men det kommer nok av en unormal gangstil. I mange år har jeg avlastet venstrebeinet pga. kneskade og beina mine er ikke like lange. Ingen ser at jeg går rart og jeg merker det ikke selv, men jeg vet om det etter uttallige fysioterapitimer... Så nå som gravid er det nok noe kroppen min ikke liker som jeg vanligvis tåler - og sier i fra meg vonde muskler på høyresiden.

Det er litt langt nede, men kanskje det kan være uvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...