Gå til innhold

Lave leververdier - hva skyldes det?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått tilbake en rekke prøvesvar, og alle er innenfor normalområdet unntatt en. S-ALAT, som er en leverprøve. Referanseområdet ligger mellom 10 til 45, mens jeg har 8. Hva kan være årsaken til dette? Er det noe å bry seg om i det hele tatt?

På forhånd takk! :)



Anonymous poster hash: f0d00...84b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du ta opp med legen - ikke vilkårlige mennesker på et forum.



Anonymous poster hash: fb60b...6fe
Skrevet

Har fått tilbake en rekke prøvesvar, og alle er innenfor normalområdet unntatt en. S-ALAT, som er en leverprøve. Referanseområdet ligger mellom 10 til 45, mens jeg har 8. Hva kan være årsaken til dette? Er det noe å bry seg om i det hele tatt?

På forhånd takk! :)

Anonymous poster hash: f0d00...84b

Det er nok ingenting å være bekymret for, nei! Det er bare høye verdier som har noe klinisk relevans :)

Anonymous poster hash: 4e2ee...47f

Skrevet

Referanseområdet er dessuten bare det området som 95% av den friske befolkningen vil ligge innenfor.

5% vil kunne ha verdier utenfor referanseområdet selv om de er helt normale og friske.



Anonymous poster hash: 4e2ee...47f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...