Gå til innhold

Røykeslutt med E-sigarett

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg kjøpte e-cig i mai, og ble overrasket over hvor godt den funket, og glad for at jeg fortsatt får ha alle mine "røykevaner". Ved tidligere forsøk på røykeslutt, har det å plutselig ikke "ha noe", vært det verste. Nikotin får en jo via plaster eller tyggis, men akkurat de "røykeritualene" har jeg like stor avhengighet til som selv nikotinen.
Jeg har vært litt på og av e-ciggen, ikke klart å slutte helt med Prince....vanskelig å ta DEN SISTE. Har sagt at når jeg ikke lenger kan sitte ute og kose meg med røyk, så skal jeg slutte helt. Og nå er tiden kommet for det.
Er på dag 4 nå, og det har gått overraskende lett! Jeg savner ikke Princen, men damper i vei på e-ciggen.
Er 46 år, har røyket siden jeg var 17. Flere sluttforsøk, men har alltid begynt å røyke igjen. Det siste året har jeg vel røyket ca 30 Prince hver dag. Har tenkt på at jeg må slutte, ellers kommer røykinga til å ta livet av meg på en eller annen måte. Men jeg er et forferdelig vanemenneske, så å kutte ut noe som har vært med meg siden jeg var 17, har vært helt umulig. Fram til nå.
Nå går det helt greit! Har ikke samme depressive tanker som ved tidligere røykeslutter, nettopp fordi jeg har fått en god erstatning!

Anonymous poster hash: baa38...138
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte å skrive denne tråden på et røykesluttforum for et par dager siden, derfor kommer dag 6 bare få minutter etter dag 4 :)

Dag 6 nå, og det går fortsatt lett og smertefritt.
Røyken er ikke det første jeg tenker på når jeg våkner lenger, men jeg damper jo endel om morgenen. Har hatt litt hodepine, og det kommer kanskje av at jeg til tider har fått i meg for mye nikotin?
Merker at formen er bedre allerede. Jeg kan holde høyere tempo på tur, og kan presse meg godt i oppoverbakker. Det kunne jeg ikke før...kjenner ikke noe særlig til melkesyre i leggene lenger.
Pusten er bedre, og selv om jeg er i sluttfasen i en forkjølelse, kjenner lungene mye "klarere" ut enn før. Jeg har ikke piping i luftveiene når jeg legger meg, og jeg hoster ikke :)

Skrevet

Røykeslutt med hvittløk

;)

Hvittløk kan være en venn ved røykeavvening.Den gir en virkelig ekkel smak i munnen i kombinasjon med røyk.

Skrevet

Røykeslutt med hvittløk

;)

Hvittløk kan være en venn ved røykeavvening.Den gir en virkelig ekkel smak i munnen i kombinasjon med røyk.

Nei, jeg tror ikke røykeslutt med hvitløk er noe for meg. Da hadde jeg heller brukt nikotintyggegummi!

Skrevet

1 uke og 2 dager uten røyk, og det går helt fint!

Kjente litt på røyksuget da jeg dro på hundekurs på fredag, som skulle vare hele helga. Det er en situasjon der jeg har pleid å røyke mye. Masse prat og koselig sosialt samvær, samt endel "dødtid" der man ser og følger med på andre.

Klarte meg fint uten røyk. Opplevde at på kvelden kunne jeg kose meg med rødvin inne i grillhytta, og samtidig "røyke" inne med e-sigaretten min! Det var jo et stort pluss, det hadde jeg ikke kunnet gjøre om jeg røykte vanlige sigaretter.

• 3 uker senere...
Skrevet

Snart 4 uker uten røyk!

Den store belønningen med e-sigarett er at jeg kan dampe INNE, stort sett overalt!

Jeg kjente litt på røyksuget i helga, da jeg var i bryllup, men det var ikke noe problem å holde seg unna :)

Nå skal jeg begynne å trappe ned på nikotinstyrken.

Skrevet

Så bra, gratulerer så masse! E-sigarett er jo ikke helt ideelt det heller, men HUNDRE ganger bedre enn all den tjæra og gørret som er i vanlige sigaretter. Ikke lukter det særlig plagsomt heller. Hurra for deg!

Anonymous poster hash: b5f42...866
  • Liker 1
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har røyket i 10 år (!!!!) og kan si at jeg er superfornøyd med at jeg ikke har tatt en røyk siden 2013. Jeg undte meg en e-cig til julegave til meg selv og det var den beste gaven jeg kunne fått! Har kjøpt sikkert 10 forskjellige e-juice, bare for å teste, er jo så mye å velge mellom! :fnise:

Jeg var skikkelig bekymret for at e-cig skulel bli litt harry, men føler at det er mye freshere enn å røyke vanlig røyk.

Lykke til, anbefales på det sterkeste! :blomst::danse:

• Liker 1
Skrevet

Tar bort anonymknappen, det er jeg som er ts.

Nå er det straks 6 mnd siden jeg sluttet å røyke. Jeg har tenkt på røyk, og hvor godt det var noen ganger, og jeg har "prøvd" en røyk 3-4 ganger etter røykeslutt. Det har vært en nedtur, for e-sigaretten er bedre. så Prince frister ikke lengre, heldigvis!

E-sigarett har vært min mulighet til å slutte å røyke. Selv om jeg damper, og fortsatt har denne vanen, er jeg glad for det! Ikke minst fordi helsa er så mye bedre. Jeg har ikke piping i luftveiene lenger ved leggetid, og jeg merker bedring i formen generelt. Jeg hadde ikke røykhoste, men de som hadde det, sier de er kvitt den.

Økonomien er også bedre! Der merker jeg veldig stor forskjell, og det er deilig å ha endel til overs hver mnd. Jeg sparer ca 80% av røykeutgiftene ved å bruke e-sigarett, særlig nå når jeg har funnet mine favorittsmaker og har e-sigaretter som gir god effekt. Da er det bare å bestille ny væske med jevne mellomrom, samt skifte ut fordampere (100 kr) og batterier av og til.

Merker også at jeg sparer på matbudsjettet, ettersom jeg ikke MÅ på butikken nesten hver dag.

Tidligere har jeg prøvd alt for å slutte å røyke, Champix, nikotintyggis, plaster osv. Men selve vanen har sittet igjen, så selv om jeg klarte meg med nikotin (tyggis), og uten også, så var det vanskelig å kutte ut vanen og de "gode" tingene en forbinder med røyken. Det var vanen, og det å ikke ha den lenger, som gjorde at jeg sprakk på de andre røykesluttene.

Jeg har hatt god støtte fra andre som også bruker e-sigaretter på disse sidene:

https://www.facebook.com/groups/norsk.dampselskap/

http://www.norsk-dampselskap.no/cms/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...