Gjest Vinglepetra Skrevet 27. september 2013 #1 Del Skrevet 27. september 2013 Hei Jeg har tenkt å invitere venninne mine over på middag, det er snakk om 3 voksne jenter midt i 20 årene. Jeg trenger tips til enkel, men god middag som passer til anledningen. Det er i forbindelse med en bursdagsfeiring, det blir kake og champagne til dessert. Har dere tips? Jeg er passe god på kjøkkenet, men ingen mesterkokk. Håper på gode forslag, vi er litt for voksne til å spise taco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinto2013 Skrevet 27. september 2013 #2 Del Skrevet 27. september 2013 Hva med å kjøpe indrefilet av svin, også steke den på lav temperatur i ovnen? Så kan du servere f. eks røstipoteter og tzatziki ved siden av? Eller lage roastbiff med soppstuing og asparges Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qvam Skrevet 27. september 2013 #3 Del Skrevet 27. september 2013 Innbakt kylling surret i bacon, servert med fylte poteter og grønnsaker, og kanskje en god saus? Si i fra om du ønsker oppskrift, det smaker helt fantastisk, og er lettere å lage enn det kanskje høres ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #4 Del Skrevet 27. september 2013 Kanskje en god salat med kylling? Anonymous poster hash: 3d3e8...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkengrapefrukt Skrevet 27. september 2013 #5 Del Skrevet 27. september 2013 Denne er veldig enkel, og veldig god. Noe litt annerledes http://www.veganmisjonen.com/2010/02/chana-masala.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Notisblokk Skrevet 27. september 2013 #6 Del Skrevet 27. september 2013 Ostesuffle med hvitløksbrød og salat til! kjempe godt og kansje ikke noe alle har smakt før? Enkelt er det også. Det er veldig godt med purre og ananas i salaten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 27. september 2013 #7 Del Skrevet 27. september 2013 Vi har begynt med ferske vårruller /sommerruller. Veldig godt =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lettpåtå Skrevet 27. september 2013 #8 Del Skrevet 27. september 2013 Ikke så oppfinnsomt kanskje, men helstekt ytre eller indrefile av storfe er alltid er klassiker som hovedrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #9 Del Skrevet 27. september 2013 Hei Jeg har tenkt å invitere venninne mine over på middag, det er snakk om 3 voksne jenter midt i 20 årene. Jeg trenger tips til enkel, men god middag som passer til anledningen. Det er i forbindelse med en bursdagsfeiring, det blir kake og champagne til dessert. Har dere tips? Jeg er passe god på kjøkkenet, men ingen mesterkokk. Håper på gode forslag, vi er litt for voksne til å spise taco. Så du mener man er for voksen til å spise taco når man er i midten av 20-årene? Anonymous poster hash: bb04f...fc9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 27. september 2013 #10 Del Skrevet 27. september 2013 Så du mener man er for voksen til å spise taco når man er i midten av 20-årene? Anonymous poster hash: bb04f...fc9 Du stjal kommentare min 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #11 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg hadde gått for sjømat, og drukket champagnen til den i stedet! Noen strøtanker: - Linguine med krabbe (i sesong), chili, persille og sitron. Eller en forrett av feks krabbe, avokado, mango, chilivinaigrette og frisk koriander. - Stykker av kveitefilet eller annen hvit fisk, smørdampede grønnsaker (eller puré, feks blomkålpuré, jordskokkpuré eller gresskarpuré) og beurre blanc, dvs smørsaus med hvitvin. - Hvitvinsdampede blåskjell, godt brød og aïoli. Ellers er det jo lammesesong, så en skikkelig langtidskokt, kraftig gryte med lammeskanker og kremet potetmos pluss feks grønne bønner til er jo også en god idé. Eller feks rosastekte lammefileter som en serverer som biff med båtpoteter, grønne bønner og noen skiver kryddersmør på kjøttet. - Anonymous poster hash: b98d4...656 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #12 Del Skrevet 27. september 2013 Kanskje en god salat med kylling? Anonymous poster hash: 3d3e8...b91 Tuller du? Kyllingsalat til bursdagsmiddag??Anonymous poster hash: f5fa7...482 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 27. september 2013 #13 Del Skrevet 27. september 2013 Så du mener man er for voksen til å spise taco når man er i midten av 20-årene? Anonymous poster hash: bb04f...fc9 Er vel ikke akkurat taco man lager til en bursdag når man har bikket 20? Jeg er snart 27 og spiser taco omtrent hver fredag, men ikke i bursdag med venninner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #14 Del Skrevet 27. september 2013 Lammestek med mynte- eller rødvinsaus og ovnsstekte rotgrønnsaker? Anonymous poster hash: d7608...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #15 Del Skrevet 27. september 2013 Er vel ikke akkurat taco man lager til en bursdag når man har bikket 20? Jeg er snart 27 og spiser taco omtrent hver fredag, men ikke i bursdag med venninner Er da ikke noe galt i å spise taco på en bursdag selv om man er over 20 vel? Jeg er da selv over 20 år, og jeg hadde gledelig spist taco omjeg fikk servert det til en bursdag Anonymous poster hash: bb04f...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #16 Del Skrevet 27. september 2013 Hei Jeg har tenkt å invitere venninne mine over på middag, det er snakk om 3 voksne jenter midt i 20 årene. Jeg trenger tips til enkel, men god middag som passer til anledningen. Det er i forbindelse med en bursdagsfeiring, det blir kake og champagne til dessert. Har dere tips? Jeg er passe god på kjøkkenet, men ingen mesterkokk. Håper på gode forslag, vi er litt for voksne til å spise taco. Hva med en forrett av dampede blåskjell og brød (kjemperask!)? Så en hovedrett med ovnsbakte grønnsaker, bakte poteter og ovnsbakt laks/svin/kalkun (kjøtt etter smak her altså..)? Hovedretten er det dermed enkelt å lage til før gjestene kommer, blåskjellene hives på bordet og alt du trenger gjøre mens de er tilstede er å legge foliert fisk e.l. i ovnen. Anonymous poster hash: 3bdec...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cosette Skrevet 27. september 2013 #17 Del Skrevet 27. september 2013 Hva med shepherd's pie/cottage pie? Altså en deilig kjøttsaus bestående av lamme- eller oksekjøtt kokt med bl.a. gulrot, tomat, løk, hvitløk og worcestersaus i, og et lokk av potetstappe med litt parmesan oppå som gratineres i ovn. Ikke det vanligste her til lands kanskje, men veldig godt og enkelt. Spesielt med rødvin i sausen. Kan omtrent garantere at det slår an! http://dinmat.no/Shepherds-Pie er eksempel på en oppskrift, men det er fullt mulig å tilpasse den sin egen smak og tid til rådighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 27. september 2013 #18 Del Skrevet 27. september 2013 Tuller du? Kyllingsalat til bursdagsmiddag??Anonymous poster hash: f5fa7...482 Jeg er blitt servert kyllingsalat i bursdagsmiddag. Men hjemmelaget aioli og foccatia. Vedig godt =) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinglepetra Skrevet 27. september 2013 #19 Del Skrevet 27. september 2013 Så du mener man er for voksen til å spise taco når man er i midten av 20-årene? Anonymous poster hash: bb04f...fc9 Jeg spiser gjerne taco til middag Men det er ikke noe jeg vil servere til venninner på en bursdag. Når jeg har vært hos dem har de alltid servert meg god hjemmelagetmat fra bunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #20 Del Skrevet 27. september 2013 Finnbiff med potetmos (hjemmelaget så klart), lammelår eller lammeskanker (lager seg selv i ovnen) også godt med potetmos, ovnsbakt laks med ris eller potetsalat, kalkunfilet, helstekt kylling eller ulike tapasretter. Anonymous poster hash: f743b...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå