Gå til innhold

Tidløs SAS katastrofe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg tvunget meg selv i gjennom et to timer med NRK fra 1994. Jeg måtte se Erasmus Montanus i forbindelse med skolearbeidet og opptaket var et gammelt et fra NRK. Etter at skuespillet var ferdig begynte Nyhetene, og de kabinansatte i SAS streiket da som nå.

"De kabinansatte og SAS ledelsen er enda ikke enige om noe avtale, en halv time til fristen går ut."

"God Kveld, norsk kabinforening og SAS ledelsen prøver fremdeles å komme frem til en avtale slik at det ikke blir streik i morgen. Partene har nå en halv time igjen til å bli enige på, og informasjonsansvarlig Liv Almestad i kabinforeningen sier hun tror på en løsning."

"Her sitter norsk kabinforening og SAS ledelsen i møte for å gjøre et siste forsøk på å bli enige om en avtale. Hvis de ikke lykkes blir de streik i morgen, onsdag og fredag. Kabinforeningen har varslet streik for de rundt 900 organiserte norske kabinansatte hvis det ikke oppnås noen avtale. I morgen vil en eventuell konflikt ramme europeiske flyvninger med norske kabinansatte unntatt skandinavia og innenrikstrafikken. Torsdag inkluderes flyvninger i skandinavia med norske kabinansatte, unntatt deruten Fornebu Arlanda. Fredag inkluderes all trafikk med norske kabinansatte unntatt chartertrafikken fra Gardermoen. I kveld sier informasjonsansvarlig i kabinforeningen Liv Almestad til dagsrevyen at hun håper på en løsning og at streik dermed kan unngås."

Forøvrig var det også krig i Albania og skisport på agendaen. Men Aamodt klarte ikke å vinne sammenlagt :)

Gud hvor verden forandrer seg på 20 år altså.

Anonymous poster hash: 176fe...871
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er oppsiktsvekkende her?

Anonymous poster hash: b2774...db0

Skrevet

Hva er oppsiktsvekkende her?

Anonymous poster hash: b2774...db0

Ikke mye annet enn at nyhetene i 1994 virker svært like på nyhetene vi har per i dag :) Syntes det er et fint eksempel jeg, Norge har knapt forandret seg i det hele tatt på 20 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...