Lilleulv_ Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Jeg følger et ganske ekstremt kosthold av helsemessige årsaker, og merker jeg mangler inspirasjon om dagen. Jeg spiser kun ren mat, dvs kjøtt, fugl, fisk, grønnsaker, frukt, ris, poteter og slikt. Altså ikke mel, sukker, gjær o.l. Det blir mye wok og fisk eller kylling med grønnsaker... Er det noen andre her som følger et lignende kosthold, så kunne vi kanskje utveksle oppskrifter, frokosttips og sånn?
ssecret Skrevet 27. september 2013 #2 Skrevet 27. september 2013 Jeg også. Det blir mye wook ja. Hvilken mat er det du ikke spiser f.eks? Spiser du rømme? Da er det en del oppskrifter du kan bruke. Til frokost liker jeg fiberrik frokostblanding med bær(jeg liker AllBran frokostblanding), eller havregrøt med kanel. Man kan gjøre ting litt mer spennende med å lage gulrot/kolrabi purrè. Jeg elsker denne formen til middag: Ingredienser: 1/2 pakke bogskinke (siden den var på tilbud igår! Bruk den skinken du ønsker!) 4 egg 1/2 løk 1/2 purre i ringer 1/2 brokkoli 1 liten paprika 3 dl melk 1/2 beger cottage cheese litt revet ost salt & pepper Surr løken i olje til den er blank. Tilsett skinke, purre, brokkoli og paprika og stek i et par minutter. Ha over i en ildfast form. Strø over osten. Pisk egg og tilsett melk, cottage cheese, salt og pepper. Hell over grønnsaksblandingen. Ha gjerne litt krydder og urter på toppen. Jeg hadde frisk dill og gressløk i vinduet og fant frem tørket oregano og basilikum fra skapet. Stekes på 200 grader i ca. 30 min eller til eggeblandingen har stivnet.
ssecret Skrevet 27. september 2013 #3 Skrevet 27. september 2013 Jeg tar alger i tablettform. Algen heter chlorella. Veldig rensende og gir energi og fornyer cellene. Det er helt rent - man må til og med ta sånn 15 tabletter daglig, og det viser jo at det ikke bare er et typisk kjemisk tilskudd
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #4 Skrevet 27. september 2013 Jeg følger et ganske ekstremt kosthold av helsemessige årsaker, og merker jeg mangler inspirasjon om dagen. Jeg spiser kun ren mat, dvs kjøtt, fugl, fisk, grønnsaker, frukt, ris, poteter og slikt. Altså ikke mel, sukker, gjær o.l. Det blir mye wok og fisk eller kylling med grønnsaker... Er det noen andre her som følger et lignende kosthold, så kunne vi kanskje utveksle oppskrifter, frokosttips og sånn? Ris er renere en mel av havre, rug og hirse? Hva så med rismel? Men med de ingrediensene så kan du jo lage alt av middagsmat, så det er ingen grunn til å begrense seg til wok. Lasagne (erstatt pastaplatene med squash eller aubergine), mousaka, gryteretter, fårikål, kjøttboller/kaker (om du ikke spiser ferdiglaget kjøttdeig kan du fint male opp eget kjøtt), sushi ++ Til frokost: omelett, fruktsalat, ovnsbakte grønnsaker, smoothie, nøtter etc. Anonymous poster hash: 14f7e...11a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå