Gå til innhold

bh- overtale Mamma..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv tror jeg at jeg ville prøvd å snakke med moren min en gang til, om at det er ubehagelig å gå rundt uten støtte til store bryster(du kan si du får vondt i ryggen, mange som får det når de har store bryster og ikke har bh/god bh). Og at mange på din alder bruker bh.

Deretter ville jeg nok bedt om ukepenger mot at du gjør diverse. Så kanskje du kan spare opp selv:)

Går ikke det heller ville jeg nok tatt kontakt med helesøster på skolen og forklart situasjonen og hør hva hun/han sier:) Lykke til!

Anonymous poster hash: 29f46...ea6
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

be om penger til bh så du kan handle selv.

Anonymous poster hash: 1a55c...c38
Skrevet

Du har sikkert rett. Men til min unnskyldning vokste jeg opp i forrige årtusen, og da var vi nokså uskyldige og uvitende om det meste :rodme:

Jenter idag blir kjappere utvikler rent fysisk(bryster, menstruasjon osv) pga miljø og hormoner - flere ganske velbegrunnede teorier om hvorfor.

Derfor får endel unge jenter bryster tidligere enn hva du fikk, og også hva jeg som nå er i 30årene fikk.

Om gener i tillegg tilsier tidlig utvikling så trenger hun vel ikke forsvare seg selv.

Snakk med helsesøster, og spør om hun kan hjelpe deg litt frem - kanskje hun kan ta kontakt med moren din om det blir et problem når du spør?

Du kan jo si at du ahr forklart ubehag ved å gå uten BH til helsesøster som støtter deg i at du trenger litt støtte for brystene, blant annet for å unngå ryggplager i fremtiden?

Dessuten er det flaut for mange jenter som har større/tidligere utviklede bryster å gå uten BH - guttene er jo gjerne sykelig opptatt av pupper i den alderen(husker selv hvordan det var) - og det føltes mye, mye bedre å "dekke dem litt til" med en BH under klærne.

Nå hadde jeg flere eldre søstre og slapp en stor diskusjon heldigvis, men du må prøve å forklare at dette ikke handler om ønske om å "føle seg voksen", men at du trenger støtte til brystene rent fysisk.

Anonymous poster hash: 0863d...db9

• Liker 1
Skrevet

Dere som sier det bare er å handle BH selv - hadde dere virkelig tilgang på flere hundre kroner når dere var 12? Hvis man sier at en BH koster en hundrings, og jenta skal ha "et par stykker" - det blir fort ganske mye.

Dessuten burde jenta få hjelp til å finne riktig størrelse og passform. Å bruke en BH som ikke passer, noe altfor mange gjør, kan fort bare gjøre vondt verre når det gjelder komfort.

Snakk med moren din, TS. Ordentlig. Eventuelt send henne en mail, det gjorde jeg (jeg var en klein unge. Det funka, tho).

Anonymous poster hash: 0af90...ff6
Skrevet

Pøh! ;)

Hva er det du ikke tror på? At jeg vokste opp i forrige årtusen eller at jeg var uskyldig og uvitende? :ler:

Skrevet

Hva er det du ikke tror på? At jeg vokste opp i forrige årtusen eller at jeg var uskyldig og uvitende? :ler:

At du er så uskyldig og uvitende. ;)

Skrevet

Dere som sier det bare er å handle BH selv - hadde dere virkelig tilgang på flere hundre kroner når dere var 12? Hvis man sier at en BH koster en hundrings, og jenta skal ha "et par stykker" - det blir fort ganske mye. Dessuten burde jenta få hjelp til å finne riktig størrelse og passform. Å bruke en BH som ikke passer, noe altfor mange gjør, kan fort bare gjøre vondt verre når det gjelder komfort. Snakk med moren din, TS. Ordentlig. Eventuelt send henne en mail, det gjorde jeg (jeg var en klein unge. Det funka, tho). Anonymous poster hash: 0af90...ff6

Takk for tipset , jeg synes det er vanskelig å kjøpe selv.... Så kan prøve å snakke med mamma

Skrevet

Takk for tipset , jeg synes det er vanskelig å kjøpe selv.... Så kan prøve å snakke med mamma

Har du ingen tanter e.l dersom du syns det er vanskelig å snakke med moren din? Evt noen som kjenner henne godt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...