Gå til innhold

bh- overtale Mamma..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg er en Jente på 12 år.
Jeg har fått litt store pupper...jeg bruker sånn topp da...men det hjelper ikke(puppene blir sånn hengete i den toppen) Moren min er fra India og i den tiden brukte de ikke de bh før de ble 20(det var på en måte aldersgrene) så mamma fikk også sånne topper(selvom hun hadde store) hun skjønner ikke hvordan jeg har det, og når jeg spurte om bh da kjøpte hun en topp...jeg sa at jeg ikke mente akkurat den men hun sa at jeg er for liten.....mange jenter i klassen har mindre bryst enn meg og de bruker sånn ordentlig bh..de spør til og med hvorfor jeg ikke bruker bh som holder mine bryst ordentlig fordi det hjelper ikke bare med en mini-topp!!!!!
Hva skal jeg gjøre??

Hva skal jeg si til mamma, uannsett kommer hun til å si nei....

men det er ikke hennes skyld hun ble jo selv tvunget til det fordi moren hennes har sagt til henne at det ikke er bra å bruke sånn ordentlig bh når man er barn så nå sier hun akkurat det samme til meg...

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..... :(

noen ideer?????????????????????????????

ps. når jeg sier ordentlog bh mener jeg ikke sånn ''ordentlig, ordentlig bh'' bare en sånn bh for barn som kan holde brystene mine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forklar moren din at du ikke er et barn lengre, barn har ikke store pupper. Forklar at det er ubehagelig å ikke få nok støtte og finn noen bilder og vis henne av f.eks sportsbher, de ser ganske tekkelige ut.

• Liker 7
Skrevet

Om du får ukepenger så spar selv til en bh

Anonymous poster hash: ecb05...ca3
Skrevet

Syns det er så synd at jenter må overtale mora si for å få lov å bruke BH når de har behov for det :(

Har du noen andre i familien du kan spørre? Er viktig med god støtte

• Liker 1
Skrevet

Helsesøster kan kanskje hjelpe? snakke med mor ? eller at du får tips til hvordan forklare hvor viktig du synes det er med bh som støtter? Andre i familien som kan hjelpe?

• Liker 2
Skrevet

Spør om ikke du og mora di kan ta en tur sammen for å kjøpe, så kan du forklare og vise hvilke du selv vil ha :)

• Liker 6
Skrevet

Prøv først å si det rett ut:) hvis hun ikke vil forklar henne det. Hvis du syntes det er vanskelig kan du skrive ned på en lapp og gi den til henne.

Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe en selv da? De koster da ikke så mange kronene.

Anonymous poster hash: aa4ff...a20
Skrevet

Forklar moren din at du ikke er et barn lengre, barn har ikke store pupper. Forklar at det er ubehagelig å ikke få nok støtte og finn noen bilder og vis henne av f.eks sportsbher, de ser ganske tekkelige ut.

Ikke et barn lenger? Er du sprø? Jenta er jo bare 12! Man blir da ikke automatisk voksen når man får bryst. Mange jenter får antydninger til pupper i 8-9 årsalderen. Er de ikke barn lenger, da? Herregud, det er slike som deg som tvinger barn til å bli voksne.

Til ts: jeg er fra samme kultur som deg, og hadde en mor med like meninger som din mor. Løsning ble at jeg dro med to venninner til h&m og kjøpte bh! Spurte mamma om penger til å kjøpe "viktige ting som jeg trengte".

Skrevet (endret)

Hvis du har egne lommepenger, så kan du vel ved en passende anledning, gå å kjøpe deg et par bher selv?

Endret av Luckiness
Skrevet

Hei!

Jeg er en Jente på 12 år.

Jeg har fått litt store pupper...jeg bruker sånn topp da...men det hjelper ikke(puppene blir sånn hengete i den toppen)

12-åring med store hengepupper? Da trenger du nok eksperthjelp :hug: .

Skrevet

Du kan snakke med helsesøster om problemet ditt eller du kan si det som det er til moren din. Du kan forklare henne hvordan du synes det er å kun bruke toppen og at det er ubehagelig når de henger sånn og de trenger støtte.. Jeg forstår at moren din har sine meninger pga kulteren deres, men jeg synes det er trist når jenter må spørre om lov til å bruke bh og når moren din ikke lar deg få "lov" til å bruke bh...for det er jo så og si helt naturlig for jenter uansett hvilken alder de er i... Eller så kan du, som en foreslo, si at du trenger penger til noe også kjøper du deg en bh sammen med noen venninner f eks.

Skrevet

12-åring med store hengepupper? Da trenger du nok eksperthjelp :hug: .

Hva er det for et svar til en 12-åring??? Hun sa ikke hun hadde store hengepupper, hva med å ta på seg lesebrillene?

Hadde akkurat samme problemet da jeg var 12 (ikke det med moren altså), at jeg kun hadde "topper" og de ikke ga nok støtte og ting bare hang og slang noe som var ubehagelig og ikke minst flaut, og jeg turte ikke spørre mamma om vi kunne kjøpe BH før jeg ble 13.

TS, kan du kjøpe en selv? Snakke med moren din? Kanskje du kan kjøpe en sports-bh i første omgang, vil hun synes det er ok? Eller vise henne denne tråden? Hun må uansett innse at du ikke kan vente til du er 20 med å gi brystene støtte...

• Liker 6
Skrevet

Si at du får vondt i nakken av at puppene ikke får den støtten de har behov for. Man skal være rimelig vrang for å blåse i et sånt argument.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva er det for et svar til en 12-åring??? Hun sa ikke hun hadde store hengepupper, hva med å ta på seg lesebrillene?

Hadde akkurat samme problemet da jeg var 12 (ikke det med moren altså), at jeg kun hadde "topper" og de ikke ga nok støtte og ting bare hang og slang noe som var ubehagelig og ikke minst flaut, og jeg turte ikke spørre mamma om vi kunne kjøpe BH før jeg ble 13.

TS, kan du kjøpe en selv? Snakke med moren din? Kanskje du kan kjøpe en sports-bh i første omgang, vil hun synes det er ok? Eller vise henne denne tråden? Hun må uansett innse at du ikke kan vente til du er 20 med å gi brystene støtte...

Sitat Roselina:

"Jeg har fått litt store pupper...jeg bruker sånn topp da...men det hjelper ikke(puppene blir sånn hengete i den toppen)"

Hverken du eller andre skal få meg til tro at 12-åringer har pupper som henger og slenger.

Endret av Arabella
Skrevet

Sitat Roselina:

"Jeg har fått litt store pupper...jeg bruker sånn topp da...men det hjelper ikke(puppene blir sånn hengete i den toppen)"

Hverken du eller andre skal få meg til tro at 12-åringer har pupper som henger og slenger.

Ærlig talt, sett deg inn i en 12-årings situasjon. Det er da ikke flere århundrer siden du selv var i puberteten? Når man går fra å ha ingen pupper til å få pupper som krever en BH så jo, da føler man at de er "litt store" som TS sier. Man sammenligner med hva man hadde før. De er store nok til at man kan bruke en BH, noe som er veldig, veldig normalt i den alderen.

Hun sier at puppene "henger i toppen." Man trenger ikke ha svære pupper for at puppene skal "henge", og hvis man er veldig aktiv (som en 12-åring gjerne er) så skal det ikke mye til før de henger og slenger samtidig, for eksempel hvis man driver med sport. Det er ikke synonymt med at man har hengepupper, det må vel du også forstå, det betyr bare at man vil ha noe som holder dem på plass!

• Liker 3
Skrevet

Har du fortalt hun at de andre kommenterer det at du ikke bruker bh?

Skrevet

Sitat Roselina:

Da er du rett og slett uvitende. Det er ikke uvanlig å være så utviklet i den alderen, det var jeg selv.

Anonymous poster hash: cdda1...b5f

• Liker 1
Skrevet

Da er du rett og slett uvitende. Det er ikke uvanlig å være så utviklet i den alderen, det var jeg selv.

Anonymous poster hash: cdda1...b5f

Du har sikkert rett. Men til min unnskyldning vokste jeg opp i forrige årtusen, og da var vi nokså uskyldige og uvitende om det meste :rodme:

Skrevet

Du har sikkert rett. Men til min unnskyldning vokste jeg opp i forrige årtusen, og da var vi nokså uskyldige og uvitende om det meste :rodme:

Pøh! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...