AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Hvordan lager jeg gode løkringer som blir sprø? Anonymous poster hash: 63b9a...f2c
Athene Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Jeg varmer frityrolje i en stekepanne til 170 grader, ca 3 cm dypt. Deretter skjerer jeg løk i brede ringer og klapper disse tørre. Jeg blander mel, salt og øl (eventuelt vann) til en tykk røre. Deretter dypper jeg løkringene i denne, og legger de ned i frityroljen. Du snur ringene, og sørger for å få en fin farge på begge sider. Deretter legges de ut på et tykt lag torki, og man strør salt over med en gang.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Blir de skikkelig sprø da? så noen mente man burde ha potetmel i? Hvilken tye øl? Pils ?Anonymous poster hash: 782a9...4e9
Athene Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Blir de skikkelig sprø da? så noen mente man burde ha potetmel i? Hvilken tye øl? Pils ?Anonymous poster hash: 782a9...4e9 Disse blir sprø. Men metoden er viktigere enn ingrediensene. Tørre løkringer, riktig temperatur på oljen og rett på torki etter fritering. Typen øl har ingenting å si, det gir bare smak, man kan liksågodt bruke vann.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Ok. Jeg liker ikke øl, så dropper det.Anonymous poster hash: 782a9...4e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå