meta Skrevet 29. april 2004 #21 Skrevet 29. april 2004 Har ikke så veldig mange tips, må bare si at de kjolene du har lyst på var NYDELIGE!!! :D
vackraflickan Skrevet 29. april 2004 #22 Skrevet 29. april 2004 Hei! Vi har heller ikke all verden av penger når vi skal gifte oss. Vi skal ha koldbord for å spare penger på middagen hvorav venner og familie skal lage en del av maten. Finn ut om det er noen områder som betyr mer for dere å bruke penger på enn andre. Betyr det å ha bryllupsnatten på en flott hotell så bruk penger på dette. Vil du ha ansikstpleie, falske negler etc så gjør du det. -Dj vs Band. -Markblomster vs blomster fra butikk. Personlig syns jegpynting med markblomster er utrlig nydelig. -Transport. Jeg vil veldig gjerne leie en limousion hvor vi kan sitte å drikke champange på vei til fotografering. Men det er litt dyrt -Bryllupsnatt hjemme. Jeg vurderer dette. Man kommer til hotellet sent på kvelden/natten og er nok totalt utslitt. Dessuten må man sjekke ut tidlig neste dag (antar man ikke får ha rommet lengre enn kl tre) Hjemme har man alt man trenger at hygieneting og klær. -Få noen du kjenner som er frisør til å ordne håret ditt -Lag billige bordkort. Gjerne disse man kjøper på bokhandelen og bretter i to. Med mindre du er glad i å lage ting selv selvfølgelig -Ha bartender som serverer drinker etter standardmål slik at ikke alle blander sine egne drinker. Dette gjelder også cognac til kaffen. Mål opp 4cl i hvert glass. -Prioriter øl av alkoholtypene. Øl er jo billig nå om dagen. -Ang fotograf så ville jeg nok brukt en proff. Da er man sikrest på at resultatet blir bra. Du trenger jo ikke velde den dyreste brylluosfotograferingen de har. -Skriv innbydelser ut på pc på litt ekstra fine ark isteden for å lage egne. Sparer både tid og penger. Og har du funnet en kjole du virkelig liker så ville jeg ha kjøpt/leid den evnt funnet ut om du får den billigere et annet sted. Det var det jeg kom på.
Veslejenta Skrevet 29. april 2004 #23 Skrevet 29. april 2004 Bruk nettverket ditt når det gjelder servitører, oppvaskhjelp, bartender, musikk, skrive gaveliste etc. Dette er vanligvis billigere enn profesjonelle. Men det ser jeg jo at du allerede har gjort med tanke på frisør og fotograf etc. Du kan eventuelt betale noen av de som skal hjelpe deg med gjentjenester. Vær litt obs når det gjelder alkoholvalg, er ikke nødvendig med viner til over 300 kroner flaska.
Snorkie Skrevet 29. april 2004 #24 Skrevet 29. april 2004 Synes du har fått mange bra tips her. Et annet er å lage brudebuketten selv/eller evt. få noen andre til å gjøre det (hvis den ikke skal være alt for avansert). 9na hadde en link i calla tråden hvor det står bruksanvisning til hvordan man kan lage buketter/brystblomster: her
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #25 Skrevet 29. april 2004 Takk igjen! Utruleg masse gode tips de har! Og ja Meta, likar dei kjolane så utruleg godt... Blitt heilt forelska eg. Hehe.. Det er heilt meg. Trur nok det er maten vi kan spare mest på. Og drikke. Får sjå litt korleis vi gjer det. Kor mykje brukar de andre på alkohol då? De som skal arrangere bryllupet sjølv altså, ikkje de som har det på hotell, el. Skal prøve å sette opp eit grov-busjett snart trur eg.
Pip Skrevet 29. april 2004 #26 Skrevet 29. april 2004 No har eg jo fortalt deg om vårt bryllaup ein del før, men tenkte eg skulle smette innom med eit bordkort-tips. Sidan du seier de vil ha eit naturinspirert bryllaup, kan eg anbefale bordkorta me hadde - rett og slett eføyblad skrivne på med sølvpenn! Det var veldig stilfullt (eg hadde eføy i buketten, og det var eføy i blomsterpynten på bordet òg) og fint synst me. Me brukte den typen eføy som har glattast blad (med minst synlege årer). Plukka blada og skreiv på dei dagen før - eføy held seg kjempelenge! Ellers ser eg jo at du har fått masse gode tips - eg trur litt av hemmeligheiten med å ha ein enkelt/rimeleg bryllaup er å legge seg på ein enkel stil. Det gjer nemleg at alskens 'dilldall' ikkje vil passe inn, og dermed vil de ikkje bli frista tilå inkludere slike ting etterkvart som de planlegg...
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2004 #27 Skrevet 29. april 2004 Hei Pip! I frykt for å verke heeeeeeilteit må eg likevel spørre; kva er eigentleg eføy....?
Pip Skrevet 29. april 2004 #28 Skrevet 29. april 2004 Hehe - ikkje teit det vel! Det er ein klatreplante med blad som kan minne bittelitt om lønneblad i forma. Kanskje? Finst i ulike storleikar og med ulike fargenyansar i blada. Skal prøve å leite opp nokre bilete! slik slik var dei me brukte til bordkorta! Blada var kanskje omtrent 5-6 cm.
Pip Skrevet 29. april 2004 #29 Skrevet 29. april 2004 ...og det grøne i denne buketten er også eføy - ein annan type med langt mindre blad, lysare farge og tynnare stengel...
Augustbrud02 Skrevet 30. april 2004 #31 Skrevet 30. april 2004 Her finner du spare-tips: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=10170
Augustbrud02 Skrevet 3. mai 2004 #33 Skrevet 3. mai 2004 Takk skal du ha augustbrud! *printe* Bare hyggelig!
Bauche Skrevet 6. mai 2004 #34 Skrevet 6. mai 2004 For noen år siden mottok jeg en spesiell bryllupsinvitasjon: En kurvfest! De som skulle gifte seg hadde lyst at alle de kjente og var glade i skulle få komme på bryllupet og for å få dette til, fikk alle gjestene beskjed om å ta med seg noe. Noen venninner av bruden organiserte det hele, så hva vi skulle ha med oss, sto allerede på invitasjonen...det var ikke mye..jeg skulle ta med meg en kilo pærer og en grillet kylling. (kom seg sikkert på maks 50) (vi leverte maten dagen før, så alt var ordnet til selve bryllpet) De hadde koldtbord og det var KJEMPEMYE, god mat! Ingen av de inviterte ble "støtt" av denne løsningen! - nær slekt skulle ikke ta med seg noe, så de fikk ikke følelsen av å være i et "remabryllup" På denne måten fikk vi alle være med på HELE festen istedet for å bare bli bedt til kaffen. Det var en super fest!
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2004 #36 Skrevet 6. mai 2004 En mulighet er å droppe dyre lin-servietter og finne noen stilfulle i papir. Vi hadde det + at vi hadde papir duker (papirdamask..) veldig praktisk pga barn i bryllupet!! Vi kjøpte "billig-bordkort".. 15 kr for 10 stk! Okei, det høres litt rema ut, men de var kjempe fine. Ellers kan man male på telys el stegner (bordkort) Vi lagde kirkeprogram selv og det ble veldig mye billigere enn å trykke dem opp. Lykke til
Lissemor Skrevet 6. mai 2004 #37 Skrevet 6. mai 2004 Vi sparer vel ikke på så mye,men prøver å holde hodet kaldt allikevel. Vi skal bruke mannens forlovers bil,vi skal ha koldtbord,vi lager brennevinet selv :oops: (oj...) lagde innbydelsene selv,lager bordkort selv...egentlig ikke for å spare,men for at det er slik vi vil ha det.Allikevel kommer det vel på rundt 60 000.Har ikke turt å regne så nøye på det.
Gjest Madam Felle Skrevet 2. juni 2005 #39 Skrevet 2. juni 2005 Bestille blomstene på et gartneri, i stedet for i en dyr blomsterbutikk.
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2005 #40 Skrevet 2. juni 2005 Vi sparte en del på at noen som var invitert i bryllupet jobbet i en bilforetning, og faktisk fikk låne bil gratis der. Knallfin, ny mercedes. Fikk sydd kjole, ble superbillig i forhold til kjøpepris og akkurat slik jeg ville ha.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå