Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #1 Skrevet 28. april 2004 Jeg vet at dette temaet har vært oppe tidligere, men jeg finner det ikke igjen. Hver gang jeg får ny kjæreste, tenker jeg: "tenk om han fortsatt er glad i eksen og mer glad i henne enn i meg, tenk om han fortsatt tenker på henne osv" Tenk om hun dumpet han, sånn at hun alltid vil være nr. 1 for han og jeg nr 2? Dette er ikke gode tanker, hva skal jeg gjøre/tenke?
Gjest King James Skrevet 28. april 2004 #2 Skrevet 28. april 2004 tenk på treet i hagen i steden og alle bladene som er på det.
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2004 #3 Skrevet 28. april 2004 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=77435 Ellers er eg enig med King James. Det er mange tre i skogen også.
Gjest Fighter Skrevet 28. april 2004 #4 Skrevet 28. april 2004 Jeg vet at dette temaet har vært oppe tidligere, men jeg finner det ikke igjen. Hver gang jeg får ny kjæreste, tenker jeg: "tenk om han fortsatt er glad i eksen og mer glad i henne enn i meg, tenk om han fortsatt tenker på henne osv" Tenk om hun dumpet han, sånn at hun alltid vil være nr. 1 for han og jeg nr 2? Dette er ikke gode tanker, hva skal jeg gjøre/tenke? Jeg tviler på at kjærestene dine glemmer eksene sine, på samme måte som du sikkert ikke har glemt dine. Men når det er deg de er sammen med så er nok det fordi det er DEG de er glad i.
Gjest Muslingen Skrevet 29. april 2004 #5 Skrevet 29. april 2004 Tenk på at kjæresten din er sammen med DEG, ikke med eks'en. Det er en GRUNN til at han har valgt deg, vet du.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #6 Skrevet 29. april 2004 Tenk på at kjæresten din er sammen med DEG' date=' ikke med eks'en. Det er en GRUNN til at han har valgt deg, vet du. [/quote'] Men hva hvis han ble dumpet av eksen sin og ikke kan få henne tilbake, derfor nøyer han seg med noe som er nest best? Kan jo hende det.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #7 Skrevet 29. april 2004 Jeg tror menn gjør seg ferdig med eksene sine! Menn er litt slik da...de gjør seg FERDIG med en ting og ser seg ikke tilbake. Min eks (var samboere i 3 år!) kom over meg etter 1 måned. Da var han i gang med nye damer og forhold. (Jeg som jente brukte 1 år på å komme over ham.) Du kan trygt stole på at MENN går fra dame til dame...blir det slutt med ei, går de bare videre til en annen.
Gjest Muslingen Skrevet 29. april 2004 #8 Skrevet 29. april 2004 Kjære Gjest, slutt å plag deg selv med slike tanker. Bygg opp selvrespekten din litt, og tenk at kjæresten din er HELDIG som er sammen med deg!
Nabodama Skrevet 30. april 2004 #9 Skrevet 30. april 2004 Jeg tror menn gjør seg ferdig med eksene sine! Menn er litt slik da...de gjør seg FERDIG med en ting og ser seg ikke tilbake. Min eks (var samboere i 3 år!) kom over meg etter 1 måned. Da var han i gang med nye damer og forhold. (Jeg som jente brukte 1 år på å komme over ham.) Du kan trygt stole på at MENN går fra dame til dame...blir det slutt med ei, går de bare videre til en annen. Dette er vel forskjellig fra mann til mann! Enkelte menn sliter mer med å komme over eksen enn andre, fordi de faktisk har hatt dype følelser for vedkommende.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2004 #10 Skrevet 2. mai 2004 Men hva hvis han ble dumpet av eksen sin og ikke kan få henne tilbake, derfor nøyer han seg med noe som er nest best? Kan jo hende det. Dette tror jeg er sjeldent. Jeg ble dumpet av min samboer, men kom over det, og ble tre måneder senere sammen med min nåværende samboer. Gud, så sjeleglad jeg er jeg ble dumpet den gangen...
Gjest Litt tidlig? Skrevet 2. mai 2004 #11 Skrevet 2. mai 2004 Du som skrev over her..du sier at du var samboer (altså seriøst forhold) men brukte bare 3 måneder på å komme deg etter at du ble dumpet? Fant en ny en etter bare 3 måneder? Hvordan er det mulig? Selv brukte jeg 1 år på å komme over min eks-samboer som dumpet meg..
~Viva~ Skrevet 2. mai 2004 #12 Skrevet 2. mai 2004 Klart det finnes menn som har blitt dumpet og trøster seg selv med en "rebound-girlfriend (er det rett ord å bruke?), men det er sannsynligvis relativt sjelden. Det er uansett ikke det som er poenget. Tanken du sliter med er ikke selve problemet, det er et av mange symptomer på dårlig selvtillit - en tilstand som både er svært vanskelig å leve med og å gi råd mot. Har selv slitt med det tidligere, men har allikevel ikke noe bra å si deg annet enn at du må fokusere på det positive med deg selv og de tingene du vet han setter pris på ved deg istedenfor å spinne videre på negative tanker. Men det er egentlig et dumt råd- for alle har hørt det før og det er mye lettere sagt enn gjort.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #13 Skrevet 4. mai 2004 Du som skrev over her..du sier at du var samboer (altså seriøst forhold) men brukte bare 3 måneder på å komme deg etter at du ble dumpet? Fant en ny en etter bare 3 måneder? Hvordan er det mulig? Selv brukte jeg 1 år på å komme over min eks-samboer som dumpet meg.. Vi hadde vært sammen i 2 år, og jeg så i alle fall på det som veldig seriøst. Jeg brukte 2 mnd på å innse at han ikke var verdt å sørge over, siden han faktisk hadde dumpet meg. Deretter brukte jeg 1 mnd på å bli forelsket (i en jeg kjente fra før, men som det ikke var sånne følelser med i bildet mens jeg var sammen med den andre.) Det at jeg ble forelsket igjen kan jo ha hjulpet på å glemme den andre..
Gjest Jøss.. Skrevet 4. mai 2004 #14 Skrevet 4. mai 2004 Jøss, ja det var kort tid på å komme over dyp kjærlighet pluss å forelske seg på nytt! Hmmmmm...
Fakse Skrevet 4. mai 2004 #15 Skrevet 4. mai 2004 Klart det finnes menn som har blitt dumpet og trøster seg selv med en "rebound-girlfriend (er det rett ord å bruke?), men det er sannsynligvis relativt sjelden. Hvordan kan du si det så skråsikkert?
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #16 Skrevet 5. mai 2004 Lurer jeg også på. Hva hvis kjæresten EGENTLIG fortsatt lengter tilbake til eksen og fortsatt innerst inne er mest glad i eksen?
nyibyen Skrevet 5. mai 2004 #17 Skrevet 5. mai 2004 Skjønner godt hvordan du har det! Det er ikke alltid slik at når kjæresten har valgt DEG så er han ferdig med tidligere forhold. Det fikk jeg smertefullt erfare :-( Jeg oppdaget at min samboer hadde epostsex med en jente, og da jeg spurte om dette visste det seg at det var en ex av ham. Det var lenge siden de var sammen, men hun bodde på andre siden av jorden og det kunne ikke bli de to. Hun var en typisk sexy latinamerikansk flørt, og han innrømmet ovenfor meg at hun var blitt hans uoppnåelige femme fatale. Han sa hun var forelsket i ham ennå også. Det ble slutt mellom oss like etter, og hun kom på besøk til Norge og de møttes, men så dro hun igjen, og han kom tilbake til meg og ville prøve igjen. Så vi er sammen igjen nå, men jeg er usikker på om hjertet hans egentlig ligger hos henne, og grunnen til at de ikke er sammen er de geografiske forholdene. Men han KUNNE jo bare ha bosatt seg der, eller fått henne opp hit?? Uansett, han valgte jo meg til slutt. Men jeg føler meg litt som "andrevalget" og er livredd for at han ennå har kontakt med henne. :veldigsur:
Gjest rabrabara Skrevet 5. mai 2004 #18 Skrevet 5. mai 2004 Huff, av alle ting en del kvinner bekymrer seg over, synes jeg nettopp dette er det mest poengløse og selvplagende av alle. Sannheten er jo dessverre at dersom han ikke innrømmer det, eller går tilbake til eks-dama, kan man jo aldri vite om den man er sammen med er mer glad i eksen enn i deg. Bare denne følelsen i seg selv er jo destruktivt for et forhold. Dersom man ikke slapper av og nyter det man har sammen med kjæresten istedet for å bekymre seg over ting man ikke kan gjøre noe med er man inne i en negativ sirkel. Det må være en forferdelig følelse dersom man ikke stoler på følelsene til den man er sammen med. Nyt forholdet og ta ikke bekymringer på forskudd, sier nå jeg. Det er mitt motto og det funker. (Sikkert lettere sagt enn gjort for mange..)
sirka Skrevet 5. mai 2004 #19 Skrevet 5. mai 2004 Ute av øye, ute av sinn... Det er utrolig hvor fort man glemmer exen.... Slutt å tenk at du er en nr. 2. Tenk heller på hvor heldig han er som har akkurat deg. Jo mer du tenker at du er nr. 2, jo mer vil du føle deg som nr.2.. Fra nå av: nr. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå