Bomullstrusa Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Kan man lage sjokoladekake med drikkekakao? Jeg mangler bakekakao, og kommer meg ikke til butikken. Har sånne poser med regia 1-2-3, som bare skal blandes med vann..
Gjest BettyBoop Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Kan man lage sjokoladekake med drikkekakao? Jeg mangler bakekakao, og kommer meg ikke til butikken. Har sånne poser med regia 1-2-3, som bare skal blandes med vann.. du kan jo prøve. Jeg tror nå det skulle gå greit. For det er jo ikke så mange skjeene kakao man bruker iforhold til f.eks mel. Og det går an å bruke sjokoladepulver til sjokolademelk, så da ser jeg ikke helt hvorfor det ikke skulle gå. Men jeg ville gått for litt mindre sukker enn oppskrifta sier siden det er ganske mye sukker i sånne rett i koppen kakaoer
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Jeg tror det vil gå fint, men jeg ville kanskje brukt litt mer kakao enn det som står i oppskriften siden drikkekakao har litt mindre smak. Anonymous poster hash: 570ec...4fc
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Det er kanskje andre ingredienser i slik kakao som kan "forstyrre" kjemien til kaka? Anonymous poster hash: 16ed2...1b6
Gjest BettyBoop Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Det er kanskje andre ingredienser i slik kakao som kan "forstyrre" kjemien til kaka? Anonymous poster hash: 16ed2...1b6 lest bakpå hva som er i?
Gjest Eurodice Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Kan man lage sjokoladekake med drikkekakao? Jeg mangler bakekakao, og kommer meg ikke til butikken. Har sånne poser med regia 1-2-3, som bare skal blandes med vann.. I "gamle dager" fantes det bare én type kakao. Sjokoladekakene ble aldeles deilige allikevel . 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 lest bakpå hva som er i? Jeg har ikke en slik vare. Jeg tenkte om "instant"-drikker kanskje har noen ekstra midler tilsatt til forskjell fra pur kakao. Anonymous poster hash: 16ed2...1b6
Severus Skrevet 26. september 2013 #8 Skrevet 26. september 2013 I "gamle dager" fantes det bare én type kakao. Sjokoladekakene ble aldeles deilige allikevel . Der tar du feil, det var bakekakao og drikkekakao. Bakekakaoen var mørkere enn drikkekakaoen, men da fantes det ikke rett i koppen. 1
Gjest Eurodice Skrevet 26. september 2013 #9 Skrevet 26. september 2013 Der tar du feil, det var bakekakao og drikkekakao. Bakekakaoen var mørkere enn drikkekakaoen, men da fantes det ikke rett i koppen. Kanskje mine "gamledager" ligger lenger tilbake i tiden enn dine . 3
Severus Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Fantes nå det på 90-tallet ihvertfall, tror den nå heter original kakao
Pringle Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Jeg blir gæærn. Jeg kjøper av prinsipp ikke annet enn kakao. Aldri kakao med fornavn! 1
Gjest BettyBoop Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 (endret) Jeg har ikke en slik vare. Jeg tenkte om "instant"-drikker kanskje har noen ekstra midler tilsatt til forskjell fra pur kakao. Anonymous poster hash: 16ed2...1b6 jeg kan sjekke. dette er det som er i regias drikkekakao: sukker, skummetmelkpulver, 13% fettredusert kakao, glucosesirup, mysepulver (aner ikke hva det er), vegetabilsk fett, melkeprotein, salt, stabilisator, antiklumpemiddel, emulgator, aroma, fargestoff. Skulle ikke tro noe av dette kunne fucke opp kjemien på kaka men... Endret 26. september 2013 av BettyBoop
Bomullstrusa Skrevet 26. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 26. september 2013 Joda, kan selvfølgelig prøve, men vil ikke ta for store sjanser, når det er andre enn meg som skal spise den Kjedelig om det førte til "katastrofe", derfor er det enkelt og greit å spørre om andres erfaringer
Gjest Eurodice Skrevet 26. september 2013 #14 Skrevet 26. september 2013 Fantes nå det på 90-tallet ihvertfall, tror den nå heter original kakao Du må være svært ung, hvis 90-tallet er gamledager for deg . 2
Gjest BettyBoop Skrevet 26. september 2013 #15 Skrevet 26. september 2013 Joda, kan selvfølgelig prøve, men vil ikke ta for store sjanser, når det er andre enn meg som skal spise den Kjedelig om det førte til "katastrofe", derfor er det enkelt og greit å spørre om andres erfaringer Jeg tror det går bra jeg
Mynona Skrevet 26. september 2013 #16 Skrevet 26. september 2013 (endret) I "gamle dager" fantes det bare én type kakao. Sjokoladekakene ble aldeles deilige allikevel . Den som fantes i gamle dager er den som er ment å brukes i kaka, det TS har er jo rett i koppen kakao. Som skal blandes med vann. Du lager jo ikke kakao med den gammeldagse kaka med vann og kakaopulver - da bruker du jo melk og evt sukker. I rett i koppen varianten som TS har er det som du ser hun skriver masse annet i tillegg! Dette er forskjellen Endret 26. september 2013 av Mynona
Sarah Dee Skrevet 26. september 2013 #17 Skrevet 26. september 2013 Jeg laget muffins med rett-ikoppen for noen år siden, de endte opp med å eksplodere, så jeg ville vært litt påpasselig med mengden. Jeg hadde nok litt vel mye i. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 26. september 2013 #18 Skrevet 26. september 2013 Jeg laget muffins med rett-ikoppen for noen år siden, de endte opp med å eksplodere, så jeg ville vært litt påpasselig med mengden. Jeg hadde nok litt vel mye i. å? eksplodere faktisk.. Kult
Sarah Dee Skrevet 26. september 2013 #19 Skrevet 26. september 2013 å? eksplodere faktisk.. Kult Ja, det var hull i midten og røre over halve ovnen.
Gjest BettyBoop Skrevet 26. september 2013 #20 Skrevet 26. september 2013 Ja, det var hull i midten og røre over halve ovnen. hmm lurer på hva som gjorde det. Syntes innholder i den drikkekakaoen hørtes rimelig uskyldig ut..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå