AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Er det noen som vet om organisasjoner eller privatpersoner man kan kontakte om man ønsker å jobbe som frivillig på barnehjem/skoler i et land i Afrika uten å betale flere tusener for ulike programmer? Jeg har allerede søkt, men alt som kommer opp koster så utrolig mye. Anonymous poster hash: 7cd2d...a70
happiest Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Jeg har også kun kommet over organisasjoner som tar betalt, dessverre. Sjekk kilroy.no. Koster penger det og, men det er varierende priser Men husk at noen tar betalt for kost og losji, noe du uansett må ha hvor enn du er.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Kunne dette være noe? Det er jo hovedsakelig gårdsarbeid, men jeg har sett mye annet også, f.eks noen trengte hjelp til å oversette nettsidene, ta seg av barn, være turistguide Anonymous poster hash: 7f9eb...117
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Hups, der glemte jeg adressen, ja. http://www.wwoof.net/how-it-works/ Anonymous poster hash: 7f9eb...117
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Jeg har også kun kommet over organisasjoner som tar betalt, dessverre. Sjekk kilroy.no. Koster penger det og, men det er varierende priser Men husk at noen tar betalt for kost og losji, noe du uansett må ha hvor enn du er. Jeg forventer selvfølgelig ikke at jeg skal få gratis kost og losji, men syns det blir så dumt å betale for å hjelpe til i tillegg. Takk for svar uansett! Hups, der glemte jeg adressen, ja. http://www.wwoof.net/how-it-works/ Anonymous poster hash: 7f9eb...117 Takk for svar! Jeg er ikke på leting etter gårdsarbeid, men heller kun den barnehjems-/skole-delen hvor jeg får hjelpe barn og unge Anonymous poster hash: 7cd2d...a70
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Jeg forventer selvfølgelig ikke at jeg skal få gratis kost og losji, men syns det blir så dumt å betale for å hjelpe til i tillegg. Takk for svar uansett! Takk for svar! Jeg er ikke på leting etter gårdsarbeid, men heller kun den barnehjems-/skole-delen hvor jeg får hjelpe barn og unge Anonymous poster hash: 7cd2d...a70 Ja, det er derfor jeg skriver at det er hovedsakelig gårdsarbeid, men at de har bruk for mye annet også. F.eks dette WIVI-ANNE CHILDRENS HOME Samuel Anunda Mission S.O.S , OO Box 4002 , Kisii , KENYA Tel : 00254 (0)733 744567 Email : [email protected] KENYA TRAVEL : Use Matatu transport. Nearest town 30 kms Short and long term volunteers needed to work in organic vegetable gardens and help teaching children. We have 0.25 acre for vegetables, a cow and we are developing a water pump. By arrangement one is able to visit the famous Masai Mara game reserve very cheaply. Nå har jeg ikke prøvd det selv så jeg har dessverre ingen erfaring å komme med, men jeg lest en del om det, og det ser ut som det er gode muligheter for å jobbe med barn i et sånt prosjekt. Anonymous poster hash: 7f9eb...117
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Denne? We have A lot of Farms, Garden. Not only garden and farms but also we need volunteers for caring Orphans, our kids! for teaching them as a School. We give food for free and we have a Camp as well. http://www.wwoofafrica.org/profile.php?profile_id=5720 Det ser ut til å være en del på wwoof arfrica du kanskje er interessert i. Anonymous poster hash: 7f9eb...117
happiest Skrevet 26. september 2013 #8 Skrevet 26. september 2013 Jeg forventer selvfølgelig ikke at jeg skal få gratis kost og losji, men syns det blir så dumt å betale for å hjelpe til i tillegg. Takk for svar uansett! Takk for svar! Jeg er ikke på leting etter gårdsarbeid, men heller kun den barnehjems-/skole-delen hvor jeg får hjelpe barn og unge Anonymous poster hash: 7cd2d...a70 Mente ikke å være "kvass" om du tolket det slik Jeg oppdaget ikke at det var inkludert i prisen før jeg hadde sett på maaaange organisasjoner. Enig at det er dumt å betale for å hjelpe. Helt ok om man må betale fly, men jeg har dessverre ikke råd til å hjelpe hvis jeg på punge ut med en stor sum. Skal følge med på denne tråden
Adalin Skrevet 27. september 2013 #9 Skrevet 27. september 2013 Mente ikke å være "kvass" om du tolket det slik Jeg oppdaget ikke at det var inkludert i prisen før jeg hadde sett på maaaange organisasjoner. Enig at det er dumt å betale for å hjelpe. Helt ok om man må betale fly, men jeg har dessverre ikke råd til å hjelpe hvis jeg på punge ut med en stor sum. Skal følge med på denne tråden Neida, jeg tolket det ikke slik! Akkurat det samme tenker jeg, fly + kost og losji er greit å betale, men å betale store summer for å jobbe gratis mens man samtidig går glipp av inntekt her hjemme har jeg ikke akkurat råd til.
Adalin Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 Denne? http://www.wwoofafrica.org/profile.php?profile_id=5720 Det ser ut til å være en del på wwoof arfrica du kanskje er interessert i. Anonymous poster hash: 7f9eb...117 Jeg tror ikke det er helt hva jeg er på utkikk etter. Jeg kan gjerne bo hos vertsfamilier, men ikke for å hjelpe de med gårdsarbeid. Ser at man også kan passe barn og være med på skoler, men det er kanskje forventet at man må hjelpe til med litt av alt?
Adalin Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Det var forresten ikke meningen å være anonym her, vet ikke hvorfor jeg var det til å begynne med!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #12 Skrevet 28. september 2013 Jeg tror ikke det er helt hva jeg er på utkikk etter. Jeg kan gjerne bo hos vertsfamilier, men ikke for å hjelpe de med gårdsarbeid. Ser at man også kan passe barn og være med på skoler, men det er kanskje forventet at man må hjelpe til med litt av alt? Jeg vet ikke om det er forventet at man skal være med på alt, men det kan du jo spørre om? Det er mange vertsfamilier, og om du selv leter litt rundt på wwoof sine sider kan det jo godt tenkes at du finner noe du synes er interessant. Anonymous poster hash: 7f9eb...117
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #13 Skrevet 28. september 2013 We need a couple more WWOOFer who can start from middle of October. Just started English conversation class for local kids. If you are interested in teaching English, we are waiting for you:) Denne var fra Japan. Anonymous poster hash: 7f9eb...117
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #14 Skrevet 28. september 2013 Det er forresten en liste her over 10 orgianisasjoner som organiserer frivillig arbeid i India, og som enten er gratis eller veldig billig. http://goindia.about.com/od/volunteering/tp/10-Inexpensive-India-Volunteer-Opportunities.htm Hvor er det du kunne tenke deg å jobbe? Anonymous poster hash: 7f9eb...117
Alina X Skrevet 28. september 2013 #15 Skrevet 28. september 2013 Herregud for noe tull! Godt mulig å bare reise ned til et hvilket som helst land,bo på et billig hostel og besøke lokale skoler/bhg...kjøp med feks en fotball eller noe lignende. Dette har jeggjort flerfoldige ganger istedenfor å gi penger til korrupte organisasjoner. Men hvis det er viktig for deg å ha "rammer"rundt oppholdet så får du bare finne deg i å betale masse penger og... Workaway.info kan du og finne mange div programmer i mange land der du jobber mot kost/losji(noen vil ha xtra betalt).
Adalin Skrevet 28. september 2013 #16 Skrevet 28. september 2013 Herregud for noe tull! Godt mulig å bare reise ned til et hvilket som helst land,bo på et billig hostel og besøke lokale skoler/bhg...kjøp med feks en fotball eller noe lignende. Dette har jeggjort flerfoldige ganger istedenfor å gi penger til korrupte organisasjoner. Men hvis det er viktig for deg å ha "rammer"rundt oppholdet så får du bare finne deg i å betale masse penger og... Workaway.info kan du og finne mange div programmer i mange land der du jobber mot kost/losji(noen vil ha xtra betalt). Jeg er ei blond, norsk jente, så det sier seg selv at jeg ikke "bare" kan reise ned noen plass helt alene. Alle organisasjonene er ikke korrupte heller, men jeg har rett og slett ikke råd til å betale flere tusener for å jobbe frivillig.
Gjest Badabing Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 Problemet er at de som ikke tar betalt ofte heller ikke er særlig seriøse. De trenger jo penger for å drive og for å gi vestlige folk en trygg opplevelse. Kjenner ei som reiste med en slik "organisasjon", og det var ikke trygt for å si det sånn. Hun bodde et sted det var ekstremt skittent, det var et svært farlig nabolag hvor hun stadig hørte skudd, og en dag lå det et lik utenfor som ingen plukket opp. Det var definitivt ikke pedagogisk lagt opp, og for disse barna som ikke hadde noen trygge voksenpersoner rundt seg, var det nok et slag når noen kom for en kort periode, de knyttet seg til dem, og så dro de igjen. Mye bedre å bidra på andre måter der barna ikke rekker å knytte seg, eller heller jobbe med undervisning/byggeprosjekter eller med dyr. Det er dessverre ikke så enkelt som at vi i Vesten bare kan dra ut for å redde verden selv om tanken din selvfølgelig er god.
Adalin Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Problemet er at de som ikke tar betalt ofte heller ikke er særlig seriøse. De trenger jo penger for å drive og for å gi vestlige folk en trygg opplevelse. Kjenner ei som reiste med en slik "organisasjon", og det var ikke trygt for å si det sånn. Hun bodde et sted det var ekstremt skittent, det var et svært farlig nabolag hvor hun stadig hørte skudd, og en dag lå det et lik utenfor som ingen plukket opp. Det var definitivt ikke pedagogisk lagt opp, og for disse barna som ikke hadde noen trygge voksenpersoner rundt seg, var det nok et slag når noen kom for en kort periode, de knyttet seg til dem, og så dro de igjen. Mye bedre å bidra på andre måter der barna ikke rekker å knytte seg, eller heller jobbe med undervisning/byggeprosjekter eller med dyr. Det er dessverre ikke så enkelt som at vi i Vesten bare kan dra ut for å redde verden selv om tanken din selvfølgelig er god. Skjønner ikke hvorfor folk må dra "redde verden"-kortet hver gang noen har lyst til å hjelpe til. I den situasjonen jeg er i akkurat nå (student) så har jeg ikke mulighet til å dra over en lengre periode eller betale store summer for å besøke et barnehjem i et utviklingsland. Planen er å dra tilbake om noen år med en utdanning og muligheten til å gjøre en forskjell. Selv om jeg ikke har akkurat det nå, så ønsker jeg allikevel å hjelpe til på andre måter, som feks gjennom frivillig arbeid en liten periode.
Gjest Badabing Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 Skjønner ikke hvorfor folk må dra "redde verden"-kortet hver gang noen har lyst til å hjelpe til. I den situasjonen jeg er i akkurat nå (student) så har jeg ikke mulighet til å dra over en lengre periode eller betale store summer for å besøke et barnehjem i et utviklingsland. Planen er å dra tilbake om noen år med en utdanning og muligheten til å gjøre en forskjell. Selv om jeg ikke har akkurat det nå, så ønsker jeg allikevel å hjelpe til på andre måter, som feks gjennom frivillig arbeid en liten periode. Jeg forstår det, jeg bare forteller deg hvordan det faktisk fungerer, og gir deg et par forslag på andre ting du heller kan gjøre. Så ut som du ikke fikk med deg resten av innlegget mitt.
Adalin Skrevet 29. september 2013 #20 Skrevet 29. september 2013 Jeg forstår det, jeg bare forteller deg hvordan det faktisk fungerer, og gir deg et par forslag på andre ting du heller kan gjøre. Så ut som du ikke fikk med deg resten av innlegget mitt. Jo, fikk med deg hva du skrev - takk for forslagene Syns bare ikke at alle skal bli dratt under en kam. Mange drar for å få bedre samvittighet, men det er ikke derfor jeg ønsker å dra. Vet du forresten av noen byggeprosjekter? Jeg skal selvfølgelig dra til en plass hvor det gjøres riktig og hvor de tenker på barnas beste, og at bernehjemmet ikke skal være en slags "attraksjon" for turister.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå