AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Jeg skal til roma i slutten av oktober. Trenger gode tips! Noen som har vært der i oktober og kan si hva slags klær jeg bør satse på? Gleder meg masse og håper på svar! Anonymous poster hash: 90385...f4b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Jeg har vært der i midt-september og da var det veldig varmt og t-skjorte og shorts-vær. Noen få kvelder gikk jeg med en tynn jakke. Anonymous poster hash: ddba6...4e2
Safiye Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Tror det kan begynne å bli litt kladt da. Du bør skjekke pent.no for temperaturmålinger når du skal dit. Anbefaler deg å ta med gode sko å gå med, det er utrolig koselig å gå rundt om i Roma (så slipper du også å betale for taxi).
lillemeg90 Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Jeg har kun vert på sommeren, og da var det veldig varmt.. Jeg trur jeg ville hatt med både en lett jakke og en som var litt varmere. Dongeribukser, men også tights og kjoler:) ser for meg at det er fint i Roma på høsten:) jeg likte meg godt i bydelen Trastevere. Hvis du liker katter er det et hjem for katter på Torre argentina. Kjempekoslig! http://www.romancats.com/index_eng.php Hold deg unna spisesteder i nærheten av turistattraksjonene! Vi var litt uheldige noen ganger der... Finn koslige bakgater og se om det er lokalbefolkning der også, og ikke bare turister;)
Kristina Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Hold deg unna spisesteder i nærheten av turistattraksjonene! Vi var litt uheldige noen ganger der... Finn koslige bakgater og se om det er lokalbefolkning der også, og ikke bare turister;) Veldig sant! Det er masse god mat i Roma men ogsaa noen ikke saa bra steder, saa viktig aa planlegge litt. Her er noen forslag: Gigetto al portico d'Ottavia: Via del Portico D'Ottavia, 21 00186 Rome, Italy, 06 686 1105 Fiammetta: Piazza Fiammetta, 8, 00186 Rome, Italy Phone: 066 875777 Trattoria Perilli, Via Marmorata, 39 00153 Rome, Italy 06 5755100
elvital Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg er i roma nå, og det er norsk sommertemp her. Så ville nok tatt med bukse og tynn jakke til du skal, mn sjekk værmeldingen på yr osv. Husk gode sko! Metro er veldig lett her, men da får du jo ikke sett noe.
Safiye Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Husk gode sko! Metro er veldig lett her, men da får du jo ikke sett noe. En annen kjedelig ting med metroen er at man kan veldig lett bli frastjålet verdisaker. Eller, det er generelt ganske mange saker med tyverier i Roma, men i metroen er man spesielt utsatt om det er mange der.
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Å Roma er fantastisk. Gled deg. Hva tenker du å gjøre der? Skal dub esøke Vatikanet og Kirker så husk at skuldre skal være tildekket og ikke shorts elle rkorte skjørt (skal gå over knærne) Forum Romanum (øh tror det var slik det skrives) Colosseum Vatikanet (vi tok turen opp til kuppelen og - fantastisk utsikt over Roma) Vila Borghese (kjempeflott park) En plass jeg kan anbefale er der de oppebevarer levninger av tusenvis av munker. http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Maria_della_Concezione_dei_Cappuccini Skikkelig creepy, men også stilig. Så tok vi jo de vanlige sights and sounds. Shopping finner man stort sett overalt fant jeg ut Gå med veska foran deg er et tips. Man bruker hode så går det bra. Good tur!
Hegehege Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Denne henger jeg meg på, for jeg skal også til roma i slutten av oktober
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg var i Roma i oktober ifjor. Været var passe til jeans og tynn genser/t-skjorte på dagen, og kanskje en cardigan/tynn jakke på kvelden. Italienerne syns derimot det er iskaldt og gikk med tynne boblejakker God tur! Anonymous poster hash: f11b2...5ac
lepetite Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg var i Roma i slutten av mars. På dagtid gikk jeg med skjørt/bukser, bluse og en cardigen over. Om kvelden tok jeg på litt tykkere jakke. Synes Roma var en fin by, men veldig turistifisert. Skal du besøk Vatikanet og/eller Colosseum anbefaler jeg sterkt at du kjøper billett på nettet på forhånd. I Vatikanmuseet bestilte vi guidet tur på tre timer, hvis ikke hadde vi ikke hatt peiling på hva noe var eller hvor vi skulle gått. Jeg anbefaler også varmt å ta turen helt opp i kuppelen, selv om det er litt klaustrofobisk. Veldig flott utsikt. Jeg anbefaler varmt restauranten That´s Amore (link til tripadvisor-vurderinger). Veldig god mat og hyggelig betjening.
Fandenivoldsk Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har vært der i Oktober, og jeg brukte bukse/skjørt og topp om dagen, pluss en cardigan eller jakke på kveldstid. Behagelig temperatur.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Å Roma er fantastisk. Gled deg. Hva tenker du å gjøre der? Skal dub esøke Vatikanet og Kirker så husk at skuldre skal være tildekket og ikke shorts elle rkorte skjørt (skal gå over knærne) Forum Romanum (øh tror det var slik det skrives) Colosseum Vatikanet (vi tok turen opp til kuppelen og - fantastisk utsikt over Roma) Vila Borghese (kjempeflott park) En plass jeg kan anbefale er der de oppebevarer levninger av tusenvis av munker. http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Maria_della_Concezione_dei_Cappuccini Skikkelig creepy, men også stilig. Så tok vi jo de vanlige sights and sounds. Shopping finner man stort sett overalt fant jeg ut Gå med veska foran deg er et tips. Man bruker hode så går det bra. Good tur! Tusen takk for tips! Den kirken så jo veldig annerledes og interessant ut, dit fikk jeg lyst til å dra Skal til Vatikanet og har lyst til å dra innom det sixtinske kapell, Peterskirken, Forum Romanum og kanskje Colosseum(men har sett mange lignende byggverk så er litt usikker på denne). Anonymous poster hash: 90385...f4b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg var i Roma i slutten av mars. På dagtid gikk jeg med skjørt/bukser, bluse og en cardigen over. Om kvelden tok jeg på litt tykkere jakke. Synes Roma var en fin by, men veldig turistifisert. Skal du besøk Vatikanet og/eller Colosseum anbefaler jeg sterkt at du kjøper billett på nettet på forhånd. I Vatikanmuseet bestilte vi guidet tur på tre timer, hvis ikke hadde vi ikke hatt peiling på hva noe var eller hvor vi skulle gått. Jeg anbefaler også varmt å ta turen helt opp i kuppelen, selv om det er litt klaustrofobisk. Veldig flott utsikt. Jeg anbefaler varmt restauranten That´s Amore (link til tripadvisor-vurderinger). Veldig god mat og hyggelig betjening. Takk for tips! Husker du hvilke nettsider dere bestilte billetter? Anonymous poster hash: 90385...f4b
Lillenissen Skrevet 15. oktober 2013 #15 Skrevet 15. oktober 2013 Et godt tips hvis du skal i Colosseum: Der er alltid sinnsykt lange køer bare for å kjøpe billett for å komme inn. Den samme billett gjelder både til Colloseum og Palatinerhøyen, så jeg anbefaler å starte der, der er køen nemlig betydelig mindre. Så kan man gå forbi køen når man skal i Colloseum, man har jo allerede en billet! Og du behøver ikke gjøre det samme dag ;-) Vi sparte 2 timer i kø på å gjøre det, det annet sted sto vi kun i i kø et kvarter. Vil du på utflukt ut av Roma kan jeg anbefale en tur til byen Tivoli, som ligger en times togtur vekk oppe i fjellene. Der ligger et gammelt kloster (Villa D'Este) med en hage fyldt med tusenvis av fontener, og togturen kostet nesten ingenting!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå