AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #21 Skrevet 1. oktober 2013 Legger opp til å betale selv. Skal ha et stort bryllup på hotell, og regningen kommer sikkert på rundt 200.000 eller noe rundt der. (Vi har spart i mange år, og har enda god tid på oss så alle planer er ikke lagt) Vi vet at vi kommer til å få en bra sum med svigers, på samme måte som søsken som giftet seg. Fra min familie vil det sikkert også komme en liten støtte slik som søsken har fått, men der mer av typen at de betaler frisøren/blomstrene eller noe slikt, vi er mange søsken Men vi velger å ikke budsjettere med dette, så får det heller gå til en fin bryllupsreise eller noe sånt i etterkant Anonymous poster hash: 1af91...18a
Aomame Skrevet 1. oktober 2013 #22 Skrevet 1. oktober 2013 Vi betalte en del selv, men foreldrene våre betalte mer enn oss av den totale regninga.
Jordbærkake Skrevet 1. oktober 2013 #23 Skrevet 1. oktober 2013 Mine foreldre tenker nok å betale litt, men jeg kommer nok til å takke nei når spørsmålet kommer. Jeg tenker at et bryllup er noe jeg vil stå for selv, for når jeg skal gifte meg er jeg voksen og greier meg selv. Grunnen til at det er viktig for meg er nok fordi at jeg har fått veldig mye før.
Kalbakk85 Skrevet 2. oktober 2013 #24 Skrevet 2. oktober 2013 Vi betaler mesteparten selv, men får også litt økonomisk tilskudd fra begge sider. Prøver å være smarte for å få ting billigst mulig. (Handler drikke på taxfree og i Sverige f.eks). Lager invitasjoner selv. Bordkort skal jeg også lage. Kjøper inn litt og litt, så blir det ikke en kjemperegning på slutten. Veldig greit å få litt bistand, så slipper vi å ta opp lån for å få et fint bryllup. Og det er vi veldig takknemlig for!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #25 Skrevet 2. oktober 2013 Betalte alt selv, men hadde også et veldig lite bryllup så utgiftene ble vel på 13000 - 15000,- hvor middagen utgjorde mesteparten. Fikk en god del penger og gaver så det dekket bryllupet pluss at vi satt igjen med mye. Mine foreldre betalte for min søsters bryllup da, et sted mellom 30 000 - 40 000. Dette var noen år før mitt og familiesituasjonen hadde endret seg en del så jeg har regnet med at det er grunnen til denne forskjellen mellom oss. Anonymous poster hash: 0b86d...ced
Gjest Tirkes Skrevet 2. oktober 2013 #26 Skrevet 2. oktober 2013 Vi betalte selv, men fikk underveis littegrann hjelp fra begge sider (våre foreldre). Det var ikke medregnet, men hyggelig med en liten drahjelp.
Leya Skrevet 2. oktober 2013 #27 Skrevet 2. oktober 2013 Svigers har sagt at vi må si fra om vi trenger hjelp til noe, men vi betaler alt selv. Prinsippsak. Vårt bryllup, våre penger, våre avgjørelser.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #28 Skrevet 6. oktober 2013 Vi legger opp til å betale alt selv. Men jeg regner med at vi får dekket litt av både mine og min samboers foreldre. Min bror har giftet seg to ganger og mine foreldre har bidratt begge ganger. Riktignok litt mindre andre gang enn første gang(var bare 4 år mellom.) Anonymous poster hash: 9e735...c4b Gifte seg 2 ganger med 4 års mellomrom. Er det noe den broren har misforstått, eller løy han da han lovet å være ektemann for resten av livet? Anonymous poster hash: 5ff0d...b50
Gjest Daenerys Skrevet 6. oktober 2013 #29 Skrevet 6. oktober 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #30 Skrevet 7. oktober 2013 Vi fikk begge 75.000 av foreldrene våre og jeg fikk også kjolen min av mamma. Så ble det opp til oss hvordan vi forvaltet de pengene (men selvfølgelig med noen "forpliktelser" mtp gjesteliste etc). Vi endte opp med å legge i litt selv også for å kunne invitere en del venner, kunne ha fri bar etc. Anonymous poster hash: db166...dbf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå