Gå til innhold

Hverdagskjoler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke typer kjoler bruker dere til hverdags? Hjemme, på jobb og hos venninner. Har lyst til å begynne å bruke kjoler, men synes mange blir veldig formelle og det føler jeg meg ikke vel med. Kom gjerne med noen eksempler!



Anonymous poster hash: b081b...c37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker mer kjole og skjørt til hverdags enn bukser, da stilen min er ganske bohem og "søt/feminin" til hverdags, og jeg handler en del fra Topshop, Primark, New Look, H&M, Gina Tricot og Bik Bok. Men det spørs jo veldig hvordan stil du har?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange fine hverdagskjoler. Hvis du føler at det blir for pyntet, kan du f.eks. ha litt tjukkere strømpebukser, et skjerf i halsen, tøysko eller skinnboots i lag med kjolen.



Anonymous poster hash: 57789...604
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første spørsmål. Jeg synes slike kjoler som AB#2 linker til, blir litt sånn.. "litt for lang genser". Jeg føler at dette er noe man ikke kan bruke strømpebukse eller tights under, men må ha vanlig bukse. Jeg synes det er veldig fint altså, men vet ikke helt om jeg klarer å style det på en fin måte sånn at det bare ikke ser ut som om jeg har glemt buksa mi.

Denne her synes jeg ikke blir på samme måten, selv om det også i praksis er bare en "lang genser".
Her er link til noen kjoler jeg kanskje kunne ha brukt. Jeg foretrekker dog lange armer. Bare for å vise litt av hva jeg synes er fint. Kjole 1, kjole 2, kjole 3 og min soleklare favoritt. Jeg liker også godt strikkede kjoler, men ikke noe sånn oversize.

Dette ble litt rotete, men jeg føler kanskje at jeg vil føle meg mest vel i kjoler som ser ut som kjoler og ikke som i bare veldig lange gensere, men det igjen ser jo veldig deilig ut, så å kunne bruke det uten at det ser ut som om jeg har glemt buksa hadde vært fint!

TS



Anonymous poster hash: b081b...c37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første spørsmål. Jeg synes slike kjoler som AB#2 linker til, blir litt sånn.. "litt for lang genser". Jeg føler at dette er noe man ikke kan bruke strømpebukse eller tights under, men må ha vanlig bukse. Jeg synes det er veldig fint altså, men vet ikke helt om jeg klarer å style det på en fin måte sånn at det bare ikke ser ut som om jeg har glemt buksa mi.

Denne her synes jeg ikke blir på samme måten, selv om det også i praksis er bare en "lang genser".

Her er link til noen kjoler jeg kanskje kunne ha brukt. Jeg foretrekker dog lange armer. Bare for å vise litt av hva jeg synes er fint. Kjole 1, kjole 2, kjole 3 og min soleklare favoritt. Jeg liker også godt strikkede kjoler, men ikke noe sånn oversize.

Dette ble litt rotete, men jeg føler kanskje at jeg vil føle meg mest vel i kjoler som ser ut som kjoler og ikke som i bare veldig lange gensere, men det igjen ser jo veldig deilig ut, så å kunne bruke det uten at det ser ut som om jeg har glemt buksa hadde vært fint!

TS

Anonymous poster hash: b081b...c37

Jeg synes den kjolen som er favoritten din, var absolutt finest!

De andre synes jeg var litt vell korte til hverdagsbruk. Nå vet jeg ikke hvor lang du er eller alder, men hadde nok tatt på meg tjukke strømpebukser eller tights under en slik kjole. Jeg synes ikke kjolene er for pyntet for hverdagsbruk.Nå på høsten er det veldig fint å ha en litt løs cardigan over kjoler med korte armer, og da ser man automatisk litt mindre pyntet ut :)

Anonymous poster hash: 57789...604

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker sånne "genserkjoler", typisk rekker de meg ca fem cm over kneet. Bruker minimum 100denier strømpebukse under, gjerne 200.

Ellers finner jeg mye kjoler på Indiska faktisk! Noen av dem har kort arm, og noen har "overkjole" i chiffon men da bruker jeg gjerne en strikket cardigan over (og ofte belte). Bruker tette, tykke strømpebukser her også. Tynne strømper bruker jeg egentlig kun til fest, når jeg tenker meg om :)

Anonymous poster hash: 468f8...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den kjolen som er favoritten din, var absolutt finest!

De andre synes jeg var litt vell korte til hverdagsbruk. Nå vet jeg ikke hvor lang du er eller alder, men hadde nok tatt på meg tjukke strømpebukser eller tights under en slik kjole. Jeg synes ikke kjolene er for pyntet for hverdagsbruk.Nå på høsten er det veldig fint å ha en litt løs cardigan over kjoler med korte armer, og da ser man automatisk litt mindre pyntet ut :)

Anonymous poster hash: 57789...604

Takk, jeg tror jeg bestiller den! Jeg er lang i ryggen men "normalt høy", så jeg er enig i at noen av de jeg linket til kan bli for korte. Tror jeg må se etter litt flere kjoler som passer stilen min, for nå kjenner jeg at jeg har veldig lyst til å "lære meg" å bruke det.

Wonders: takk for fine inspirasjonsbilder!

Anonymous poster hash: b081b...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg en til jeg tror jeg vil ha! Noen som har tips til hvordan jeg kan style denne?



Anonymous poster hash: b081b...c37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ju veldig an på stilen, men Indiska har mye fint som noen nevnte. Noa Noa hender har . Ellers så handler jeg mye på reise. Hvis du bor i Oslo , så er det en del butikker på Grunerløkka med kjoler.

Jeg går kun med kjole hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg en til jeg tror jeg vil ha! Noen som har tips til hvordan jeg kan style denne?

Anonymous poster hash: b081b...c37

Dette er en sånn type kjole jeg elsker, fordi den kan brukes både til hverdag og til litt festligere anledninger! Jeg bruker gjerne litt grovere materialer, en tjukkere strømpebukse eller strikket cardigan for å gjøre den mer hverdagslig. Ankelboots eller støvletter kan jo også gjøre det mindre pyntet.

Og skal du pynte den opp trenger du bare tynnere strømper og litt hæl så er du good to go!

Endret av Stella-Polaris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wonders, hvor er den stripete grå kjolen fra?? Den var fantastisk :)

Da må du nesten bare se igjennom linken min til du finner den å klikke på bildet to ganger. Da kommer nettsiden opp. Alle slike kjoler kan brukes. De er som regel i hver butikk om vinter og høst.

http://www.pinterest.com/lakrisheks/my-style-and-fashion/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...