AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 .. og det har vært der i snart 2 uker. Tror det kan ha noe med at barberhøvelen har vært ganske sløv lenge nå. Derfor har jeg ikke barbert meg der på litt over en uke. Har prøvd å skrubbe veldig forsiktig med klut i dusjen, ikke brukt deo med parfyme, samt at jeg har smurt et tynt lag med zinksalve. Nuppene og kvisene blomstrer like vel. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: de851...8a6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Bytte deodorant? Anonymous poster hash: cdea3...a46 1
Zoega Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Det har jeg slitt med også. Hvilket barberskum bruker du? Jeg brukte de vanlige man kan kjøpe i butikken. Gikk deretter over til en fra MaryKay - shower&shave gel 2in1 , og de er nå borte. Deodoranten har ikke så mye å si, bruker også en fra butikken, LDB Eple. Barberer meg kanskje 1 gang i uka, 2 hvis jeg skal på noe spesielt og det trengs, er fortsatt følsomt der. Husk å bytt barberblad oftere - ettersom hvor mye du barberer deg ellers. Og en ting til som fungerte, var å passe på hvordan jeg barberte meg der, ikke legge FOR mye press på høvelen, for da blir huden irritert - la den gli over med et lett trykk. Og for all del, påfør mer gel om du skal barbere flere runder. Røde nupper er så jævlige!! Håper det funker hvertfall!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Gå til legen og få antibiotika. Er sannsynligvis en bakteriell infeksjon (stafylokokker gir ofte bylle/kviseliknende utslett). Ellers kan det spre seg og infisere svettekjertler m.m. Zonksalve hjelper ikke når det har gått så langt. Ikke la barberhøvelen ligge i dusjen. La den ligge tørt.Anonymous poster hash: ea69f...1b5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Deodoranten har ikke så mye å si, bruker også en fra butikken, LDB Eple. Jo, det kan ha noe å si. Det kan bli bakterivekst i deodoranten, som bidrar til å opprettholde infeksjonen. På samme måte som det er lurt å bytte tannbørste etter halsbetennelse er det smart å kjøpe en ny deodorant når en har utslett i armhulene. Men akkurat hvilken deodorant er ikke så viktig Anonymous poster hash: eb297...d1c
pusen78 Skrevet 28. september 2013 #6 Skrevet 28. september 2013 KJEMISK KRIGFØRING I ARMHULEN Deodorant Gjennomsnitts antall kjemikalier :15 Det du smører under armene dine forplanter seg i kroppen din.Ta en ekstra titt på ingredienslisten og lag heller din egen erstatning for deodorant.Det finnes mye info om det på nett. I dokumentaren "Aluminiumsalderen"som nylig ble vist på nrk forteller også forskere om hvirdan både alzheimer,muskelplager,allergier og brystkreft kan lenkes til høye nivåer av aluminium i kroppen.I tilleg står utvinning av aluminium for store ødeleggelse av regnskogen og fiskedød.Jeg anbefaler alle med en snev av interesse for helse og eller miljø å se dokumentaren. Barberskummen din er vel også kjemisk.Og man skal aldrig påføre deodoranten på en nybarbert hud. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå