Cammomille Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Jeg skal gjennom en korsbåndsoperasjon i slutten av oktober. Har aldri operert korsbånd før så lurer på hvordan tiden etter operasjonen ble for deg? Jeg er allergisk mot morfin, så blir fulgt opp spesielt med tanke på smertelindring. Har ingen forventninger om noe egentlig. Spiser nå tramadol daglig og har gjort det siden jeg skadet meg. Er ikke ute etter medisinske råd, men erfaringer etter liknende inngrep. Skal gjøre hamstrings graft. Vet at jeg må regne eg halvt år før jeg er tilbake i full trening.
ilane Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Hei. Har opereret minisken og fremste korsbånd for ett år siden. For min del var det veldig frustrerende. Fikk lite informasjon og fysioterapauten som jeg valgte kunne jo ingenting. 6 uker etter operasjonen gikk jeg fremdeles med krykker, var redd for å legge vekt på kneet. skulle til legesjekk der jeg hadde operert og legen var sjokket over at jeg ikke hadde lagt fra meg krykkene enda. Fysioterapauten kunne ikke svare på spørsmålene mine og visste ikke når jeg skulle legge fra meg krykkene. Han gav meg et treningsprogramm som ikke hjalp noe særlig. Nå har det gått et år og jeg er oppe og går igjen som normalt Vil råde deg til å gå til en fysioterapaut som har hatt mye med kneskader å gjøre. Byttet etter en stund siden jeg brukte så lang tid på å komme meg og da kom jeg til en som virkelig kunne sakene sine. Når du skal operere så prøv å ha så mange sprøsmål klar til å spørre for du får lite informasjon av legen. Hvis ikke du er heldig og får en god lege Lykke til
Cammomille Skrevet 26. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2013 Takk for et flott og utfyllende svar :-) Jeg skal opereres privat, men oppfølging der i etterkant med fysioterapi og trening. Håper de har alt klart for meg. Jeg er spent og det er omtrent umulig å vite noe hvordan tiden blir i etterkant av operasjon. Spiste du mye smertestillende?
ilane Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Ja. det ble en del smertestillende. eg tok det 3 ganger daglig 2-3 forskjellige, nesten som paraset bare sterkere. Det med trening og fysioterapaut måtte eg gjøre alt på egen hånd, måtte trene hjemme alene. Men vet ikke ka private gjør.
Cammomille Skrevet 26. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2013 Ja. det ble en del smertestillende. eg tok det 3 ganger daglig 2-3 forskjellige, nesten som paraset bare sterkere. Det med trening og fysioterapaut måtte eg gjøre alt på egen hånd, måtte trene hjemme alene. Men vet ikke ka private gjør. Jeg får oppfølging der vet jeg. Det er planlagt og vedtatt :-) Hvor lenge etter operasjon spiste du sterkere smertestillende enn paracet? Jeg må seponere noen andre medisiner før og i etterkant av operasjonen pga interaksjon med smertestillende. Morfinallergi er skikkelig sugent!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå