Gå til innhold

Produkter for oss med laktoseintoleranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være fint med en tråd med tips om produkter som er laktosefrie.

Er det noen som har forsøkt ost som ikke inneholder laktose? Har lyst til å lage pizza, men er usikker på om slik ost egner seg til slikt. Har smakt det en gang, husker ikke helt hvilken ost det var, men det smakte virkelig ikke godt.

Anonymous poster hash: e64e3...66f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke smelteost (for pizza), men ekte parmesan (Parmigiano Reggiano) er laktosefri når den er lagret i 24 måneder eller mer (det står lagringstid på etiketten). Ihvertfall nydelig å ha på pizzaen etter den er stekt :-)

Skrevet

De fleste med laktoseintoleranse kan spise litt laktose. Jarlsberg og Norwegia har et lavt laktoseinnhold, og kan spises i moderate mengder :)

Anonymous poster hash: 4626e...f23
Skrevet

Noen er nok så heldige at de kan spise Jarlsberg o.l., men det kan dessverre ikke jeg.

Parmesan skal jeg teste ut. Selges disse som er lagert i 24 månder eller mer i vanlige dagligvarebutikker?

Skrevet

Noen er nok så heldige at de kan spise Jarlsberg o.l., men det kan dessverre ikke jeg.

Parmesan skal jeg teste ut. Selges disse som er lagert i 24 månder eller mer i vanlige dagligvarebutikker?

Du må nok kanskje i mer velassorterte supermarkeder eller delikatesse. I Oslo har Meny og Ultra et godt utvalg. Jeg vet ikke hva som finnes i andre byer, dessverre.

Skrevet

Da skal jeg kikke rundt på dagligvarebutikkene her i området. Kanskje det er noe som kan bestille om så er :)

Skrevet

Vi kjøper arla hardost i sverige. Den er laktosefri. Du kan også finne skinkeost med denne osten, hvis du liker det. Hardosten smaker som greddost her i norge. Veldig god.

Ellers har jo tine godt utvalg i laktosefritt for tiden. Go og mager pølser er uten melk.

Skrevet

Vi kjøper arla hardost i sverige. Den er laktosefri. Du kan også finne skinkeost med denne osten, hvis du liker det. Hardosten smaker som greddost her i norge. Veldig god.

Ellers har jo tine godt utvalg i laktosefritt for tiden. Go og mager pølser er uten melk.

Tror alle Go og mager-produktene er uten melk, bl.a. leverposteien og servelaten. :)

Har du prøvd sånn ost de har på vegansk pizza? Aner ikke om det er godt altså, men om du søker på vegansk pizza får du kanskje noen forslag.

Ville ikke si at Tine har et GODT utvalg av laktosefrie produkter, vi er jo fortsatt et u-land sammenlignet med Finland/Sverige på akkurat det området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...