AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=775482#entry13295895 Ble inspirert av denne tråden, der (hittil) er inntrykket at kvinner som har sex uten følelser ødelegger muligheten for et forhold siden de undertrykker følelsene sine, ikke har selvrespekt osv. Er dette noe alle syns? Jenter som har et aktivt sexliv mens de er single "synker lavt"? Selv er ikke jeg den som hopper fra forhold til forhold, så når det går flere år mellom hver gang kan det være greit å friske opp kunnskapene i sengehalmen spør du meg! Anonymous poster hash: e8050...72b 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Nei, jeg syntes ikke at kvinner har lite selvrespekt, men for meg (som mann) så handler det om at jeg ønsker en kvinne med omtrent samme verdier seksuelt sett. Og det innebærer også at man har sex i forhold og utforsker sammen, ikke med mer eller mindre tilfeldige forbindelser når man er singel. Jeg gidder ikke å blande meg opp i hva enkeltmennesker gjør av personlige valg, inkludert hva kvinner foretar seg på det seksuelle planet. Men det betyr ikke at det er forenlig med det jeg søker i en partner på personlige vegne. Anonymous poster hash: f1d0d...c29 1
I Grosny Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=775482#entry13295895 Ble inspirert av denne tråden, der (hittil) er inntrykket at kvinner som har sex uten følelser ødelegger muligheten for et forhold siden de undertrykker følelsene sine, ikke har selvrespekt osv. Er dette noe alle syns? Jenter som har et aktivt sexliv mens de er single "synker lavt"? Selv er ikke jeg den som hopper fra forhold til forhold, så når det går flere år mellom hver gang kan det være greit å friske opp kunnskapene i sengehalmen spør du meg! Anonymous poster hash: e8050...72b Den som fryser trenger å varme seg. For mange kan fravær av kroppskontakt være skadelig. Jeg foretrekker kjæreste, men hadde jeg ikke hatt kjæreste, så ville jeg ha varmet meg andre steder hvis mulig. 4
Mike Waters Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 (endret) Jeg syntes ikke det. Jeg liker ikke termen "sex uten følelser" for det innebærer at man ikke føler noe overhodet for den man har sex med. Ofte føler man noe. En kobling, en kjemi, en titrekning - den er muligens bare ikke romantisk eller romantisk nok. Det er heller ikke slik at tilfeldig sex alltid betyr at man har mer tilfeldig sex, eller at man er helt ukritisk med hvem man velger å inngå en relasjon med. Ufattelig mange forhold har startet som en klein, tilfeldig affære og jeg ser ikke noe utpreget problem med det Ofte er det motivet bak og/eller hvor bevisst du er dine valg og hvorfor som avgjør hvordan det eventuellt skal gå med din selvrespekt. Endret 25. september 2013 av Mike Waters 5
I Grosny Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Ofte er det motivet bak og/eller hvor bevisst du er dine valg og hvorfor som avgjør hvordan det eventuellt skal gå med din selvrespekt. Vesentlig poeng. Selvrespekten får seg en smell dersom man seiler under falsk flagg. Men er man ærlig, så klarer den seg.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Den tråden handler vel mest om at i akkurat det pulevenn-forholdet så har dama liten selvrespekt siden hun fortsetter å ha sex med en som behandler henne stygt. Anonymous poster hash: 58c49...fe8 3
MilleVanille Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Det er bedre å ha en fast pulevenn man har god kjemi med, enn å pule rundt med flere tilfeldige i måneden. 2
Gjest JakeGreen Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Jeg synes det er noe pubertalt og barnslig over uttrykket 'pulevenn'. Aller helst ser jeg at det forsvinner fra det norske språk. I hvert fall hos voksne mennesker. Akkurat nå i livet mitt er det en jente jeg ligger med når det passer seg slik, uten at vi nødvendigvis er kjærester og vi kommer nok ikke til å bli det heller. Allikevel kunne det ikke falle meg inn å redusere henne til en 'pulevenn'. Når det gjelder spørsmålet i tråden, så ser ikke jeg noen automatikk i at en kvinne (eller mann) skulle ha mangel på selvrespekt fordi hun har et fast seksuelt forhold til noen utenfor et monogamt forhold eller hva nå samfunnet definerer som et forhold. Det i seg selv ser jeg på helt nøytralt. Det er hverken positivt eller negativt. 2
Gjest JakeGreen Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 Det er bedre å ha en fast pulevenn man har god kjemi med, enn å pule rundt med flere tilfeldige i måneden. Kom ned fra din høye hest og slutt med moraliseringen. Ok?
MilleVanille Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 Kom ned fra din høye hest og slutt med moraliseringen. Ok? Jeg forstod ikke helt det der?
Gjest JakeGreen Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Jeg forstod ikke helt det der? http://www.urbandictionary.com/define.php?term=high%20horse http://www.merriam-webster.com/dictionary/moralize 1
MilleVanille Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 (endret) http://www.urbandictionary.com/define.php?term=high%20horse http://www.merriam-webster.com/dictionary/moralize Det var vel strengt tatt ikke ordene i seg selv jeg ikke forstod, men jeg har ikke sittet på noen høy hest og moralisert noe som helst. Er det feil å mene at det er bedre med en fast pulevenn enn å ha sex med fire forskjellige hver måned? Endret 25. september 2013 av MilleVanille 3
Gjest JakeGreen Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Det var vel strengt tatt ikke ordene i seg selv jeg ikke forstod, men jeg har ikke sittet på noen høy hest og moralisert noe som helst. Er det feil å mene at det er bedre med en fast pulevenn enn å ha sex med fire forskjellige hver måned? Det får være opp til deg selv og hver enkelt å bedømme. Jeg tror ikke på noen absolutt sannhet i slike spørsmål. Men at du moraliserer og sitter på en hest er et faktum, selv om den kanskje ikke er så høy. Skal vi si en ponni eller en Shetlandshest? Håper du ikke tok deg nær av at jeg påpekte det åpenbare. Klem. 1
Cathrine88 Skrevet 25. september 2013 #14 Skrevet 25. september 2013 Sex uten følelser har aldri vært særlig fristende for min del, og nettopp derfor valgte jeg å ha sex med en jeg hadde vennefølelser for. 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #15 Skrevet 25. september 2013 Det var vel strengt tatt ikke ordene i seg selv jeg ikke forstod, men jeg har ikke sittet på noen høy hest og moralisert noe som helst. Er det feil å mene at det er bedre med en fast pulevenn enn å ha sex med fire forskjellige hver måned? Det er like moraliserende som å si at det er feil å ha sex utenfor ekteskap. Du setter deg til doms over andres valg. Hva du velger for deg selv er en annen sak - men du uttrykker det som om det er allmenngyldig, og da moraliserer du. Og det er ikke pent å sette seg til doms over andres liv. Anonymous poster hash: 58c49...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Det er like moraliserende som å si at det er feil å ha sex utenfor ekteskap. Du setter deg til doms over andres valg. Hva du velger for deg selv er en annen sak - men du uttrykker det som om det er allmenngyldig, og da moraliserer du. Og det er ikke pent å sette seg til doms over andres liv. Anonymous poster hash: 58c49...fe8 Jeg synes du kanskje overdriver littegrann.. MillieVanillie skrev hva hun synes. Hun har ikke satt seg til doms over andres liv. Du synes noe annet, men du har jo ikke satt deg til doms over andres liv du heller. Du har ytret din mening om temaet. Det kalles en diskusjon! Anonymous poster hash: 0fe92...18e 2
Nita Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Jeg for min del er nok helst misunnelig på de som kan stå i(ligge?) med noen de ikke har følelser for (da mener jeg romantiske), jeg har prøvd men funnet ut at jeg må ha med "hjertet" for å ha utbytte av sex. Har vært singel i ca 5 år, så her kommer misunnelsesbiten inn, for jeg savner et skikkelig "nyp" 2
happiest Skrevet 25. september 2013 #18 Skrevet 25. september 2013 Synes ikke man mister selvrespekten! Jeg tenker det må være bedre å ha en pulevenn, som man kjenner godt og som man føler seg trygg med, enn å "ligge rundt".
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #20 Skrevet 25. september 2013 Om en kvinne som har pulevenn ikke har selvrespekt, så har for søren meg ikke mannfolka det heller. Jeg er ikke en person som kunne hatt pulevenn pga at jeg vil være i et langvarig forhold osv, men jeg respekterer fullt og helt kvinner og menn som vil ha pulevenn. Kjæresten min har hatt sex utenfor forhold 5 ganger, og det gjør ikke meg noe at han har det, selv om det ikke er tilfellet hos meg. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal snakke dritt om mennesker som bare har tatt ett annet valg enn en selv, for jeg er da ikke akkurat mye bedre enn folk som har ons.. Anonymous poster hash: 93774...2cb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå