AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Etter å ha brent meg på et par playere tidligere har jeg dessverre blitt veldig skeptisk og analyserende når det kommer til menn. Tar det veldig personlig å bli avvist og bruker lang tid på å komme over folk. Er ute etter et forhold fremfor one night stands, og har tidligere alltid hatt seriøse forhold. Tenkte jeg skulle ha en pause fra menn helt til jeg virkelig var fornøyd med livet alene og hadde lagt gamle forhold 100% bak meg. Men så kom jeg i prat med en fyr som har vært interessert i meg lenge, som jeg har avvist på grunn av at jeg har vært sammen med en annen. Vi har mange felles venner og møtes av og til på fester etc. Etter mye om og men gikk jeg med på en date, som gikk bra. Ble litt kyssing på slutten, før han dro hjem. Praten gikk lett og han var veldig behagelig å være rundt. På andre date følte jeg meg så trygg på ham at jeg var helt komfortabel med å ha sex, jeg tok selv mye initiativ. Synes han virket "ekte" hele tiden, vi sov sammen og han tok kontakt først dagen etter. Noe jeg så på som at alt var i skjønneste orden. Men så hører jeg plutselig ikke fra ham lenger. Det har riktignok bare gått én dag, men jeg ser for meg at løpet allerede er kjørt, og at jeg har fått nok et bittert hakk i sengestolpen. Synes dette er så trist. Jeg er en som får skyhøye forventninger og forhåpninger når jeg fatter interesse for noen, og går helt i kjelleren når det skjærer seg. Snakker hull i hodet på venninnene mine nok en gang, og er så lei meg for hele situasjonen. Har noen råd til meg, synspunkter etc. setter jeg stor pris på det. Anonymous poster hash: a1c55...f00
sol87 Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Det har gått en dag. Jeg tror du kan ta det med ro foreløpig. Jeg ville blitt mer stressa om han ringte HVER dag. Håper det ordner seg for deg. Husk at du må være glad i deg selv, først og fremst! 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 én dag er kanskje litt tidlig å begynne å fortvile. Anonymous poster hash: 3213f...bf9
@Maja Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Han har tatt kontakt etter daten, og det har bare gått ein dag.... Gutten må jo få lov å gjere litt anna enn å sitte klistra til telefonen og sende deg meldinger heile dagen. Blir det 3, 4 og 5 dager og han ikkje svarer på meldingene dine så kan du heller begynne å tenke deg om. Og det er mykje sant i det som sol87 skriver, du må vere glad i deg sjølv først. Ikkje alle passer sammen, du kan ikkje ta alle avvisninger så personlig og vere så oversensitiv som du gjer uttrykk for. Ikkje alle passer sammen, og det er ikkje verdens undergang om ikkje akkurat han her er den rette for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Jeg sleit selv med bare useriøse menn som kun ville ha sex med meg. En fyr flørtet med meg sikkert ved 5-6 anledninger (ikke dater) så jeg trudde at han måtte jo være seriøs, det var aldri noe seksuell tone han flørtet i. Men han var og kun ute etter sex. Jeg ble så lei da at jeg holdt meg unna menn og sex i 2 år, det var godt. Etter da begynte jeg å vente med sex til 4-5-6 daten og det ble suksse! Har nå vært i et forhold i 3 år, vi er samboere og jeg er høygravid Du trenger ikke ta en pause som meg men vent med sex! En som kun er ute etter sex vil du luke ut om du er strengere og kniper igjen lenger enn andre date Anonymous poster hash: 3d0c6...429
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 TS her, takk for alle svar! Er veldig usikker på hva jeg bør gjøre- ta kontakt eller ikke? For eksempel spørre om noe "casual". Hvis jeg faktisk ikke hører fra ham på flere dager er jeg så fristet til å spørre rett ut hvor landet ligger... Og si litt hva jeg tenker. Rett før han spurte meg om en date var han veldig "på", og jeg tenkte at han sikkert bare var ute etter én ting. Nei, det var han ikke sa han. Han var lei av dårlige one night stands og ville heller ha noe fast, kanskje et forhold. Ekkelt om han løy meg opp i trynet... Jeg tenkte også at jeg skulle vente lenger med å ha sex, men jeg hadde jo lyst og det føltes riktig. Bare ekstra kjipt å bli avvist etter at man har sluppet noen så tett inn på seg. Det jeg er mest redd for er egentlig å ende opp med å bli en som nærmest hater menn, som pakker seg inn i et hardt skall og ikke slipper noen innpå meg. Det er ikke slik jeg er, men jeg begynner å tro at det nesten hadde vært et bedre alternativ. Slik det er nå bruker jeg ekstremt mye energi på dette, i tidligere tilfeller har det gått veldig utover generell trivsel og glede. Har slitt med å glede meg over alt som faktisk er veldig bra i livet mitt, og det er det verste jeg vet... Anonymous poster hash: a1c55...f00
@Maja Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Kjenner meg igjen, og skjønner godt kva du meiner. Har også vore der at ting ikkjer gjer meining når den eg er interessert i ikkje gjer respons. Men når eg kjenner dei tankene kjem så er det knallhardt fokus på kva som vanligvis er kjekt i verden. Bruker tid og tankekraft på venner, familie, trening og hobbyer. Trur det er viktig slik at ein ikkje blir overgira kvar gang ein treff eit mannfolk, og at verden raser sammen om det går skeis. Uansett kva du seier, spør om eller gjer så kan mannfolk juge. enkelte er eksperter på å juge så du trur dei. Så risikoen at dei kun er ute etter sex er alltid tilstades. Ein må bare lære seg å leve med den usikkerheten i begynnelsen av kvart forhold. Dette er enklare sagt enn gjort, men prøv: Husk at du er god nok og livet ditt er bra nok også uten menn. Og om du får eller ikkje får akkurat denne mannen er ikkje avgjerande for din vidare eksistens. Slapp av, og nyt spenningen ved eit nytt forhold. Ikkje forvent at han skal ta alt initiativ. Du kan fint ta kontakt og foreslå å møtes, men husk at du då også må tåle ein ev avvisning. Men det kan vere bedre enn å sitte heime og vente. Det samme gjelder om du stiller spørsmål: Ikkje still spørsmål du ikkje tåler å få svaret på... Men så kan det jo vere så fint at han faktisk er ute etter eit ordentlig forhold, og at du er akkurat den han ser etter. Det må du bare ta tiden til hjelp for å finne ut av.... Lykke til! 1
Nettinettet Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Gode råd og tanker fra Maja over her. Det viktigste i starten er å ikke stresse hverandre opp med usikkerhet. Du har mye du må jobbe med, noe som du også er bevisst på. Det betyr ikke at du ikke skal date, men at du må bruke mer energi på å ikke skape negative følelser i deg og jobbe med det du må jobbe med samtidig som du treffer han. Ikke spør han om hva han føler iallefall! Det skremmer han garantert vekk! Han vet jo ikke din verdi enda!
Nettinettet Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 (endret) Her er en artikkel jeg har skrevet for et onlinemagasin som kanskje kan vekke noen tanker: http://www.lwmagazine.no/kjaerlighet-lidenskap/takler-du-a-bli-avvist Endret 25. september 2013 av Nettinettet
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 TS her, takk igjen for mange gode svar. Setter stor pris på det! Om jeg skulle ha tatt kontakt vet jeg ikke helt hva jeg skulle ha sagt. Kanskje spurt om vi kunne ha funnet på noe i helgen, men er veldig redd for å ikke få svar, eller et nei. Selv om alt jeg vil nå er å vite hvor landet ligger... Blir gal av å sitte hjemme alene og tenke på dette, har forelesningsfri dessverre. Prøver å jobbe med skolearbeid, men det er så vanskelig å konsentrere seg. Skal på trening senere i dag, men kjenner jeg meg selv rett har jeg ikke hodet på trening i det hele tatt. Anonymous poster hash: a1c55...f00
Nettinettet Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Jeg hadde spurt om han ville finne på noe til helgen jeg, og så tatt det derfra. Selv om jeg forstår du er redd for å få et nei, så er det jo greit å vite hvor landet ligger! 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 Ja, heller ha prøvd iallefall enn å bare la det skli ut i ingenting eller hva jeg skal si... Magefølelsen sier at han har backet ut, men hvem vet. Hvis det er tilfellet skal jeg ikke ha mer med noen å gjøre på en laaang stund. For slitsomt rett og slett! Anonymous poster hash: a1c55...f00
Nettinettet Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Det er slitsomt fordi du gjør det slitsomt med alle tankene dine. Jobb litt med deg selv og tankene dine og så skal du se at det ordner seg. Når du er så negativ så får du det som regel ikke så godt, uansett hvordan resultatet blir. Det høres kanskje hardt ut, men det er det jeg ser rundt meg hele tiden. De som er selvsikre, ser sin egen verdi (og venter med sex til mannen og har sett den verdien) lykkes lettere i kjærligheten.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #14 Skrevet 25. september 2013 Kjenner meg igjen men da jeg møtte han jeg er sammen med nå, greide jeg å snu noe av fokus - jeg kunne bli utålmodig og usikker av å vente på meldinger (han er notorisk treg på det, samme hvor seriøs han er.. og i starten visste jo ingen av oss hvor seriøst eller useriøst det var en gang). Men så innså jeg at jeg burde bruke tiden til å kjenne etter hva JEG ville og følte, ikke på å kjenne på usikkerheten mellom hver melding. Det var faktisk veldig nyttig. I begynnelsen tok det gjerne en dag eller flere fra sist møte før jeg følte meg sikker på om jeg ville møte ham igjen, og før det virket naturlig å starte en samtale igjen. Men ønsket om bekreftelse og meldinger fra ham kom gjerne etter noen minutters atskillelse Jeg føler det er et forhold jeg virkelig har valgt og har vært sikker på at jeg har ønsket. Selv om det selvsagt er viktig med nok bekreftelse og trygghet fra den andre også må en ikke glemme hva en selv føler, og om en synes en får det en vil ha. Anonymous poster hash: 59157...100
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #15 Skrevet 25. september 2013 TS her igjen, har fortsatt ikke hørt noe fra ham. Tenkte å spørre på fredag om han vil finne på noe i helgen, se en film og spise noe mat for eksempel. Kjenner jeg dør litt av frykt for å ikke få svar i det hele tatt, dessverre få etter min erfaring som faktisk tør å si at de ikke er interessert lenger. Takk for svar igjen alle sammen! Det hjelper faktisk mye :-) Anonymous poster hash: a1c55...f00
lillsunshine Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Jeg ville faktisk spurt han i morgon om jeg var deg. Synes det høres litt sent ut å spørre på fredag, det kan jo være at han har lagt planer allerede da og at han må avslå deg på grunn av det, og ikke det at han ikke liker deg nødvendigvis. Så, mitt tips: Spørr i morgen ettermiddag om du ikke hørt har noe til da.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Jeg ville faktisk spurt han i morgon om jeg var deg. Synes det høres litt sent ut å spørre på fredag, det kan jo være at han har lagt planer allerede da og at han må avslå deg på grunn av det, og ikke det at han ikke liker deg nødvendigvis. Så, mitt tips: Spørr i morgen ettermiddag om du ikke hørt har noe til da. TS her, ja det har du rett i. Huff sitter og analyserer hva jeg skal skrive og hvor, altså på SMS eller på Facebook... Hater å by sånn på meg selv og så kanskje få et nei som svar, f.eks. hvis jeg skriver "finne på noe i helga? :-)" Huff gleder meg til dette er over. Anonymous poster hash: a1c55...f00
Gjest .-L-. Skrevet 25. september 2013 #18 Skrevet 25. september 2013 Her er en artikkel jeg har skrevet for et onlinemagasin som kanskje kan vekke noen tanker: http://www.lwmagazine.no/kjaerlighet-lidenskap/takler-du-a-bli-avvist Så kult da! Artig at du linker til en psykolog i innlegget ditt Er jo biologene man må høre på. Neida, forskjellige meninger og teorier knyttet opp til dette med frykt for avisning. Mange mener det er knyttet opp mot status, og at tap av status er noe man ubevisst frykter.
Nettinettet Skrevet 26. september 2013 #19 Skrevet 26. september 2013 Så kult da! Artig at du linker til en psykolog i innlegget ditt Er jo biologene man må høre på. Neida, forskjellige meninger og teorier knyttet opp til dette med frykt for avisning. Mange mener det er knyttet opp mot status, og at tap av status er noe man ubevisst frykter. Artikkelen handler jo ikke om hvorfor man frykter avvisning, men hvordan man takler den og hvorfor man takler den som man gjør. Grunnen til at man frykter avvisning er den grunnen du sier, nemlig at man ikke ønsker å miste ansikt. Det er jo derfor også TS sier hun skal kontakte han men ikke gjør det. Frykten er større enn lysten til å virkelig finne ut av dette og enten komme videre med han, eller uten han. Så TS: Ikke kast bort mer energi og tid på å vurdere situasjonen. Ta et dypt pust og send han en sms hvor du ønsker han en fin fin Torsdag og at det hadde vært hyggelig å finne på noe i helgen hvis han ikke har planer" Og husk at hvis han har planer så betyr ikke det at han ikke vil treffe deg igjen! Han har bare planer denne helgen!
lillsunshine Skrevet 26. september 2013 #20 Skrevet 26. september 2013 (endret) TS her, ja det har du rett i. Huff sitter og analyserer hva jeg skal skrive og hvor, altså på SMS eller på Facebook... Hater å by sånn på meg selv og så kanskje få et nei som svar, f.eks. hvis jeg skriver "finne på noe i helga? :-)" Huff gleder meg til dette er over. Anonymous poster hash: a1c55...f00 Det er vel egentlgi det samme om du spørr på SMS eller Facebook, det er jo den samme invitasjonen. Jeg ville synes det var kjekkere å få en sms, litt meir personlig, men egentlig betyr det ikke så mye. Har du spurt? Hvilket svar har du fått? Endret 26. september 2013 av lillsunshine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå