Marie90 Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Jeg har noen ujevnheter etter at jeg tidligere har hatt kviser og har også noe misfarving. Føler at jeg lett blir rød i ansiktet, og har permanent ganske rosa kinn. Jeg har sett at dette refereres til som "rosacea" medisinsk og det er noen klinikker som har behandling mot det. Er det noen her som har tatt (en eller annen) laserbehandling, og i så fall, fungerte det?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Jeg har noen ujevnheter etter at jeg tidligere har hatt kviser og har også noe misfarving. Føler at jeg lett blir rød i ansiktet, og har permanent ganske rosa kinn. Jeg har sett at dette refereres til som "rosacea" medisinsk og det er noen klinikker som har behandling mot det. Er det noen her som har tatt (en eller annen) laserbehandling, og i så fall, fungerte det? Jeg prøvde laserbehandling mot kvisene mine for noen år siden, den type laser var med varme husker jeg, men ikke hva den het.. Først når jeg startet ble det verre, men det var tydeligvis meningen for alt driten skulle komme opp på oversiden før den forsvant helt, så ble jeg gradvis bedre, men så ble det dessverre ingen forandringer mer, og etter noen mnd med dette så ga vi opp. Det funket ikke på huden min :/ Laser er ikke vondt da :-D men dyrt.. det blir jo annet å ta laser mot arr som du har, jeg har arr etter roccatane men ingen ujevnheter så lar det være. Lureste er jo å snakke med hudlegen din da, men det var min erfaring. :-) Anonymous poster hash: b0afb...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Jeg har noen ujevnheter etter at jeg tidligere har hatt kviser og har også noe misfarving. Føler at jeg lett blir rød i ansiktet, og har permanent ganske rosa kinn. Jeg har sett at dette refereres til som "rosacea" medisinsk og det er noen klinikker som har behandling mot det. Er det noen her som har tatt (en eller annen) laserbehandling, og i så fall, fungerte det? Hei Jeg har alltid hatt rosa kinn, og fikk det for meg at jeg skulle ta de bort med laserbehandling. Ikke gjør det! De har lasere som skal kunne fjerne røde blodkar, og rødhet generelt i ansiktet, men på meg hadde det ingen effekt. Heller motsatt, etterhvert oppdaget jeg at fargen i ansiktet var mer ujevn. Noen lysere flekker innimellom det røde. Med lasere er det alltid en fare for pigmentforandringer. Jeg tviler ikke på at behandleren min(en anerkjent hudlege i Oslo) hadde peiling og at laseren var av topp klasse, men at man skal kunne fjerne røde kinn er for godt til å være sant. Jeg innså ikke farene med laser før jeg hadde tatt mange behandlinger, kostet meg sikkert tilsammen ca 10000 kr. Hvis du googler litt rundt vil du se at det er litt for mange dårlige erfaringer med laser i forhold til skader som kan oppstå. Mine røde rosa kinn vil nok alltid være der pga min tynne, sensitive hud og hudsykdommen keratosis pilaris. De private klinikkene har mange behandlinger med høye lovnader, blant dem ulike lasere, men jeg har etter flere skuffelser lært meg å ikke stole på de. Men det har kostet dyrt! Anonymous poster hash: 1bbc6...7cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå