AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Del Skrevet 24. september 2013 Stor diskusjon i heimen; jeg mener det heter "har snødd" - han mener "har snedd"... Å snø, snør, har snødd ikke sant?? Anonymous poster hash: f5fdc...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 24. september 2013 #2 Del Skrevet 24. september 2013 Joda, snødd. Men folk som sier sne på dialekt, de sier vel snedd de da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #3 Del Skrevet 24. september 2013 Bor noen mil sør før Oslo. Sier "har snødd".Anonymous poster hash: 25a58...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 25. september 2013 #4 Del Skrevet 25. september 2013 Stor diskusjon i heimen; jeg mener det heter "har snødd" - han mener "har snedd"... Å snø, snør, har snødd ikke sant?? Anonymous poster hash: f5fdc...a62 Sne er riksmål, snø er bokmål og nynorsk. Å snakke som man vil, er heldigvis ikke forbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #5 Del Skrevet 25. september 2013 i så fall burde han si å sne, sner, sneiet, har snudd :D Anonymous poster hash: 4d9bf...63a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 25. september 2013 #6 Del Skrevet 25. september 2013 Man kan si snødd og snedd. Å snø, snør, har snødd Å sne, sner, har snedd. Det er som "i sted" og "i stad". Folk sier det forskjellig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 25. september 2013 #7 Del Skrevet 25. september 2013 i så fall burde han si å sne, sner, sneiet, har snudd :D Anonymous poster hash: 4d9bf...63a Hahaha! Noen fra meg: Å ringe, ringer, rang, har runget. Å forsvinne, forsvinner, forsvant, ble helt borte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 27. september 2013 #8 Del Skrevet 27. september 2013 Springe - springer - snubla - datt? Evt som min mor sa; Å gå, går, gikk, har gikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. september 2013 #9 Del Skrevet 27. september 2013 Springe - springer - snubla - datt? Evt som min mor sa; Å gå, går, gikk, har gikt Den var jo festlig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå