AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Det er fint og flott at mennesker med funksjonshemning blir fanget opp av et hjelpeapparat her i Norge. Vi har f.eks sett Tangerudbakken på tv og det er fantastisk å se at de har det så godt. Men hva med oss som har barn med psykiske lidelser som aldri kommer til å komme ut i arbeidslivet? Vi har aldri hatt tilbud om sosiale aktiviteter gjennom barndommen og opp til voksen alder. Vi har ikke tilbud om bolig etc. Når staten tar ansvar for en gruppe, burde ikke staten tatt ansvar for alle grupper da? Hva synes du? Anonymous poster hash: 3dcbe...fcf 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Enig med deg! Det er en del mennesker der ute som faller mellom to stoler i de fleste sammenhenger. Typisk for "frisk" til å få noe særlig hjelp og behandling, men samtidig altfor syk til å fungere som normalt i samfunnet, særlig i arbeid. Anonymous poster hash: 9efa0...be6 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Man ser jo i saker som Sigrid saken og Anja saken at det er folk er altfor psykisk syke til å fungere, men de har absolutt ingen oppfølgning. Familien til begge drapsmennene har prøvd i årevis å få hjelp, men til ingen nytte. Anonymous poster hash: 2039c...528 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Enig med deg! Det er en del mennesker der ute som faller mellom to stoler i de fleste sammenhenger. Typisk for "frisk" til å få noe særlig hjelp og behandling, men samtidig altfor syk til å fungere som normalt i samfunnet, særlig i arbeid. Anonymous poster hash: 9efa0...be6 Dette er problemet! Er du veldig, veldig syk får du hjelp, er du midt i mellom får du ingenting. Jeg er der selv, trenger mye oppfølging men får omtrent ingenting. Faller fullstendig mellom to stoler. Anonymous poster hash: c9851...9ba 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Ja, hva gjør man da? Man er snart 30 år, og bor hjemme hos mor, ung ufør og 0 oppfølgning og 0 venner. Psykisk syk, for syk til å arbeide, definert arbeidsudyktig for all fremtid. Har kun mor - ingen andre, og mor har ikke økonomi til å bygge leilighet i kjelleren. Hva gjør man da? Anonymous poster hash: 3dcbe...fcf 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Man kan sitte hjemme og synes synd på seg selv fordi man ikke kommer ut i arbeidslivet. Jeg er der selv, men jeg synes ikke synd på meg selv. Jeg har en fysisk funksjonshemning, har epilepsi, er i følge psykologen alvorlig psykisk syk (dvs. b.a. 60 tvangsinnleggelser bak meg, overdoser, alvorlig selvskading etc.). I dag bor jeg i leid leilighet med samboer. Jeg beskjeftiger meg med organisasjonsarbeid og likemannsarbeid. Det gir hverdagen min mening og jeg føler jeg har et arbeide å gå til, selv om jeg er ung ufør. Anonymous poster hash: 8c303...7de 2
kråkefjas Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 "Staten, staten!" Hva med å ta ansvar og gjøre noe selv? 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 "Staten, staten!" Hva med å ta ansvar og gjøre noe selv Når man er for syk til det? Anonymous poster hash: 3dcbe...fcf 2
Katniss Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 "Staten, staten!" Hva med å ta ansvar og gjøre noe selv? Hvilken arbeidsgiver ansetter en paranoid schizofren f.eks? Nøyaktig hvordan skal en paranoid Schizofren ta "ansvar"? 2
Gjest Blomst83 Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 Nå er det ikke staten som har betalt boligen til de i Tangerudbakken.Det er foreldrene deres som har kjøpt de.Og ang det med bolig så har kommunen ulike botilbud for mennesker med psykiske lidelser.Har du kontaktet de?
kråkefjas Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Hvilken arbeidsgiver ansetter en paranoid schizofren f.eks? Nøyaktig hvordan skal en paranoid Schizofren ta "ansvar"? Vet om en paranoid schizofren som klarte å planlegge og utføre et av de mest vellykkede terrorangrep i verdenshistorien. Da bør det være mulig for andre å skaffe seg en jobb.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 Vet om en paranoid schizofren som klarte å planlegge og utføre et av de mest vellykkede terrorangrep i verdenshistorien. Da bør det være mulig for andre å skaffe seg en jobb. Spørs jo om denne personen faktisk er paranoid schizofren da...! Anonymous poster hash: 9efa0...be6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 "Staten, staten!" Hva med å ta ansvar og gjøre noe selv? Ja, og det er vel nettopp det de fleste normale mennesker også gjør. Men så er det dessverre slik at noen mennesker er veldig syke og derfor dessverre ikke har den muligheten. Anonymous poster hash: 9efa0...be6 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #14 Skrevet 26. september 2013 Vet om en paranoid schizofren som klarte å planlegge og utføre et av de mest vellykkede terrorangrep i verdenshistorien. Da bør det være mulig for andre å skaffe seg en jobb. Det ble jo konkludert med at han ikke var psykotisk (dvs ikke schizofren). Han har narssisistisk og dyssosial personlighetsforstyrrelse, i følge de sakkyndige.Anonymous poster hash: 558d9...f2a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå