Gå til innhold

Andre grunner til kvalme?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei,

dette er saken:

Jeg er 30 år, har gått på p-piller i 12 år, lever i et stabilt forhold og har tenkt å slutte med pillen om en måned.

Fordi jeg vet jeg skal slutte med pillen (dvs. egentlig er klar som et egg icon_smile.gif ) så har jeg de siste månedene for første gang ikke vært pinlig nøyaktig som vanlig. Dvs. at det har skjedd at det har gått over 36 timer, og jeg har hatt diare uten at jeg har brukt ekstra beskyttelse.

Og nå er jeg kvalm. Vært det i halvannen uke sammenhengende. Ikke spydd, det er en kvalme som bare ligger der. Dels som et press i magen, dels i halsen. Jeg mistet matlysten ved middagsbordet her forleden.

Selv stoler jeg på p-pillene og vet nok om statistikk til at jeg ser det som ekstremt lite sannsynlig at jeg er gravid. Det er igrunn derfor jeg lurer på andre grunner for denne vedvarende kvalmen.

Ellers føler jeg meg ikke syk på noen som helst måte, tvert om føler jeg meg igrunn helt strålende. Innser psykologien i dette: Det er mange nygravide damer rundt meg om dagen. Derfor kjenner jeg svært så godt at magen føles litt hard og rar, og jeg har tanker om at det er noe i meg. Men altså: Det tror jeg ikke.

Derfor: Hva er andre grunner til kvalme, noen som har hatt det slik?

med vennlig hilsen fra

Martine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første som slår meg, om du ikke er gravid, er at du har en psykisk kvalme.

Du vet du skal prøve, du vil bli gravid, du har mager på alle kanter....

Men førstemann kom kvalmen skyllende over meg i det øyeblikk jeg så to blå, tviler sterkt på at det var annet enn hodet mitt som fortalte kroppen at den var kvalm, ikke omvendt icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois

Jeg har egentlig ingen innspill rundt hva kvalmen kan komme av. Men, dersom du mistenkter at du kan være gravid, må du ta en test. Dersom du er gravid, er det ikke bra for fosteret at du fortsetter på p-piller.

Lykke til med prøvingen, forresten.

Hilsen Hestehoven 34+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...