Gå til innhold

Driver du/dere eget firma? Erfaringer :-)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Samboeren har nettopp startet opp firma og jeg er interessert i å høre andres erfaringer med dette. Ble det som forventet? Hva driver du med? Når begynte du å kunne utbetale deg lønn?

Andre tips, erfaringer og råd tas i mot med takk! :-))

Anonymous poster hash: 2d8a5...575
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ex startet et håndverkerfirma da vi hadde vært samboere 2 år. Han arbeidet hele tiden, og det tok ca 1,5 år før han begynte å ta ut noe lønn. Men jobbingen fortsatte, han sa mer eller mindre ikke nei til oppdrag, for han måtte jo bygge opp bedriften og sitt eget omdømme. Så han stod på i alle år, hadde 8 ansatte etter ca 7 år, men jobbingen slakket aldri av. Han var mer eller mindre på jobb hver dag, alså lørdag og søndag også, og jeg fikk han hjem, trett og sliten i 19 tida om kveldene, 14-15 tiden om helgene. Etter 11 år, gikk jeg.

Anonymous poster hash: 7bea1...fb0
Skrevet

Min ex startet et håndverkerfirma da vi hadde vært samboere 2 år. Han arbeidet hele tiden, og det tok ca 1,5 år før han begynte å ta ut noe lønn. Men jobbingen fortsatte, han sa mer eller mindre ikke nei til oppdrag, for han måtte jo bygge opp bedriften og sitt eget omdømme. Så han stod på i alle år, hadde 8 ansatte etter ca 7 år, men jobbingen slakket aldri av. Han var mer eller mindre på jobb hver dag, alså lørdag og søndag også, og jeg fikk han hjem, trett og sliten i 19 tida om kveldene, 14-15 tiden om helgene. Etter 11 år, gikk jeg.

Uff.. Takk for et ærlig - men litt deprimerende svar!Jeg kan se at det kan bli et problem... Nå er det kun nesten bare soving han gjør hjemme.. Har bare ikke rukket å bli oppgitt enda..

Anonymous poster hash: 2d8a5...575

Skrevet

Beklager, men slik var det, og jeg tror ikke min historie er unik. Det er veldig tøft å drive eget, og regla er jo at man arbeider mer for mindre penger når man arbeider for seg selv. Men for all det, det er jo de sjeldne som gjør supersuksess med å bygge opp noe der millionene triller inn etterhvert og man kan pensjonere seg før man er 40!

Skrevet

Mannen min driver firma, et håndverksfirma som som startet i år. Han jobber lange dager ja, og det er vi forberedt på at han er nødt til å gjør i ett år, før han kan få normale arbeidsdager. Han jobber alene, og firmaet har gått med overskudd hver måned siden han startet. Ikke så alt for mye, men overraskende mer enn vi hadde trodd. Han har hatt jobb hele tiden fra dag 1, heldigvis! Han kunne ta ut lønn etter to måneder.

Anonymous poster hash: debb2...d02
Skrevet

Jeg har familie som har hatt eget firma. Man må stå på og jobbe, men det er muligheter for å tjene gode penger. Man må opparbeide godt rykte for firmaet, være flink til å forhandle priser på varer( det er jo her du skal tjene inn kronene).

I tillegg må man være flink til å få inn pengene sine, det er mange som er dårlige betalere til og med pengesterke folk. (Er som regel en grunn til at de har mye penger i utgangspunktet.)

Anonymous poster hash: c651c...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...