Miss Lucky Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Noen som vet om det er noe problem å ta med mat på ferie til USA ? (Hjemmelaget musli av korn og frø, og hjemmelaget lavkarbo brød )
Silfen Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Jeg vet iallfall at en norsk dame havnet bak lås og slå fordi hun hadde med seg et eple ...
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Tror jeg ikke på Anonymous poster hash: 84d2d...e2a
Miss Lucky Skrevet 24. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2013 Jeg vet iallfall at en norsk dame havnet bak lås og slå fordi hun hadde med seg et eple ... Noe du vet sikkert eller er det bare en vandrehistorie ? 1
Gjest Geesus Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Alltid fortoll om du har med deg mat, er regel nummer en. Eple eller hva som helst =p De er veldig strenge på det. Du blir ikke kastet i fengsel for det, men du kan få bot. Bakevarer er helt greit å ta med, musli går greit, men nøtter og slikt er ganske strengt. https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82/~/travelers-bringing-food-into-the-u.s.-for-personal-use Der har du egentlig alt du trenger å vite. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Jeg vet iallfall at en norsk dame havnet bak lås og slå fordi hun hadde med seg et eple ... Nei, det må være tull? Kilde? Jeg har hatt med meg mat flere ganger! De gangene jeg har blitt stoppet har jeg bare gitt fra meg maten (det de har funnet hvertfall )Anonymous poster hash: 950da...808
Miss Lucky Skrevet 24. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2013 Både muslien og brødet jeg bruker inneholder en del nøtter Takk for linken, skal se nærmere på den i løpet av kvelden
Gjest Geesus Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Både muslien og brødet jeg bruker inneholder en del nøtter Takk for linken, skal se nærmere på den i løpet av kvelden Det går greit så lenge de ikke er "rå", hvis de er stekt, kokt, tørket i ovn.
Silfen Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=66311
Chloe- Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Både muslien og brødet jeg bruker inneholder en del nøtter Takk for linken, skal se nærmere på den i løpet av kvelden The following are generally admissible: -Condiments such as ketchup (catsup), mustard, mayonnaise and prepared sauces that do not contain meat products -Olive oil and other vegetable oils -Bread, cookies, crackers, cakes, granola bars, cereal and other baked and processed productshttps://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82/~/travelers-bringing-food-into-the-u.s.-for-personal-use Reglene over gjelder hvis du "declarer" maten. Du får et skjema på flyet som spør om du har med deg mat. Du kan gjøre det ordentlig, og krysse ja, men da tar det eviglang tid på flyplassen + at du alikevel kan risikere at det blir tatt fra deg. Eller så kan du bare krysse nei, og håpe på det beste. Muligheten for at det blir funnet er jo der da. Jeg har hvertfall blitt tatt fra oppdaget mat én gang, blitt sendt videre gjennom med oppdaget mat én gang, og gått gjennom uten å bli sjekket et titalls ganger. (har slekt som ville ha gaver) Har passet på å ikke ha ferskvarer da. Med tanke på insektsmitte og sånt.
Gjest Geesus Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=66311 Stor forskjell på det å bare ta med seg ett eple og det å mose det i trynet på en inspektør =p
Silfen Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Stor forskjell på det å bare ta med seg ett eple og det å mose det i trynet på en inspektør =p Mosingen er diskutabel. En kvinne ble også nektet adgang til flyet, dvs satt i et glassbur i timesvis, holdt tilbake av personalet, fordi hun hadde medbrakt morsmelk, noe som er lov. Dette var til og med innenlands. Det er altså et sjansespill å ta med seg selv lovlige produkter i USA.
Chloe- Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Mosingen er diskutabel. En kvinne ble også nektet adgang til flyet, dvs satt i et glassbur i timesvis, holdt tilbake av personalet, fordi hun hadde medbrakt morsmelk, noe som er lov. Dette var til og med innenlands. Det er altså et sjansespill å ta med seg selv lovlige produkter i USA. Den situasjonen der handlet virkelig ikke om eplet..
Gjest Geesus Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Mosingen er diskutabel. En kvinne ble også nektet adgang til flyet, dvs satt i et glassbur i timesvis, holdt tilbake av personalet, fordi hun hadde medbrakt morsmelk, noe som er lov. Dette var til og med innenlands. Det er altså et sjansespill å ta med seg selv lovlige produkter i USA. Prøvde å google saken, men finner den ikke. Hadde hun med seg for mye? Nektet å gi det fra seg om de ba om det?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Ok, ikke like gira på å ta med brunost når jeg skal besøke brevvennen min i USA... Anonymous poster hash: 77815...1e3
Gjest Geesus Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 Ok, ikke like gira på å ta med brunost når jeg skal besøke brevvennen min i USA... Anonymous poster hash: 77815...1e3 Det er bare en gammel mye, brunost går helt fint =)
Chloe- Skrevet 24. september 2013 #17 Skrevet 24. september 2013 Prøvde å google saken, men finner den ikke. Hadde hun med seg for mye? Nektet å gi det fra seg om de ba om det? Hun ville ikke sende melken gjennom sikkerhetsmaskinen (wow, jernteppe på hva det kalles) fordi hun var redd for stråling. Altså før boarding. Det var hun i sin fulle rett til, men hun møtte på noen skikkelige duster i sikkerhetskontrollen. Ble stor sak ut av det. Når det er sagt så er det faktisk flere år siden. Med tanke på hvor mange flyplassansatte det finnes i USA er det selvfølgelig at det iblant dukker opp noen bad apples (pun intended) en sjelden gang. Ikke noe å rope varsko for.
Silfen Skrevet 24. september 2013 #18 Skrevet 24. september 2013 http://www.examiner.com/article/tsa-holds-woman-with-breast-milk-captive-glass-cage http://www.youtube.com/watch?v=Jh1h5Mvc3MM
Gjest Geesus Skrevet 24. september 2013 #19 Skrevet 24. september 2013 Ah, men det er jo ikke akkurat normen det der.
Silfen Skrevet 24. september 2013 #20 Skrevet 24. september 2013 Nei, det er nok ikke norm. Men ville jeg tatt sjansen? Nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå