Gå til innhold

Hvor mye utbetalt i mnd? Holder det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn, hvor mye har dere utbetalt i mnd med alt, lønn, barnetrygd osv? Hvor mange barn har dere? Og det viktige: Føler dere at pengene strekker til? Hvis ikke, hva skulle dere ønske at dere hadde mere penger til?

Jeg er bare rett og slett litt nysgjerrig på hvordan andre foreldre har det økonomisk.

Anonymous poster hash: 9c54d...7a3

Anonymous poster hash: 9c54d...7a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hvor mye skatt man betaler. Vi har alltid valgt å betale ganske mye skatt, slik at vi får igjen en god slump til sommeren.

Skal ikke klage, men vi har ikke akkurat monsterlønninger, og vi greier os ok. Har utbetalt ca. 55000 inkl. barnetrygd.

Anonymous poster hash: 91df4...bba
Skrevet

Jeg er alene og 6 av barna er under 18. Jeg har ca 70 000 i mnd og det holder helt fint.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alene og 6 av barna er under 18. Jeg har ca 70 000 i mnd og det holder helt fint.

6 av barna? Hvor mange barn har du? :O

Jeg har egentlig ikke peil på hvor mye mannen og jeg har utbetalt til sammen i mnd, det varierer utifra hvor mye han jobber og hvor mye jeg jobber, jeg er vikar og han har eget firma.

Men vi klarer oss bra, har godt med oppsparte midler så klager ikke :)

Skrevet

1 barn, 9200,-.

Ufør, og går i minus hver mnd.

Stemte ikke blått for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 78c49...d3d

• Liker 6
Skrevet

Inntekt: AAP + barnetrygd = 13996 kroner

Utgifter: Husleie + Sfo = 12 751 kroner

Igjen ca. 1245 kroner til mat og annet.

Alene med et barn.

Ja, har kanskje dyr husleie vil noen si (10 500 kroner i måneden, men i prisen er det inkludert strøm, internett, tv o.s.v.), men egentlig skal det godt gjøres å finne billigere her vi bor. Nei, kan ikke flytte. Har flyttet nok de siste årene, vil slå meg til ro. Og vil spesiellt at barnet mitt skal få stabilitet i livet sitt nå.

skal søke bostøtte og stønad til barnetilsyn.

Og skal søke grunn og hjelpestønad siden jeg er kronisk syk.

Anonymous poster hash: e8da1...190
Skrevet

Vi har utbetalt ca 32.000 i mnd tilsammen, og det går helt greit i hverdagen, men er lite rom for ferier og dyre fornøyelser....

Har 2 barn i bhg.

Anonymous poster hash: e61bf...251
Skrevet

Vi har utbetalt ca 63-64 000 i måneden, pluss barnetrygd på omtrent 4700. To foreldre, en billig baby, fire større barn som er rådyre i drift (ikke materielle ting og fancy merkeklær, men aktiviteter med utenlandsreiser og dyrt utstyr, pluss klær og mat til unger i verste voksealder). Høyt huslån og generelt høye faste utgifter.

Det går sånn akkurat. Vi har råd til det vi vil, men det blir ikke mye penger til overs. Det som sørger for litt hverdagsluksus og ting til mor og far (som vi aldri har råd til i en "vanlig" måned) er at mannen min får utbetalt en ganske heftig bonus to ganger i året. Da unner vi oss det vi ikke gjør til vanlig, og så går resten rett i huslånet.

Skrevet

Vi har utbetalt ca 50 000 inkl barnetrygd. To barn i bhg. Huslån og faste boutgifter (strøm, komm. avg., TV, nett) spiser opp nesten halvparten. Jeg synes vi lever godt og har råd til ferier og det vi vil i hverdagen. Nå kjøper vi ikke dyre klær, dyre biler eller fersk gårdsmat på gourmetbutikker, da. Da ville det nok blitt strammere på våre lønninger.

Er glad for at vi ventet så lenge med å få barn, til etter utdannelsen var over, og vi hadde faste jobber begge to. Er mer enn nok stress i hverdagen som fulltidsarbeidende småbarnsmor uansett, og jeg misunner IKKE dem som må slite for å få hverdagen til å gå opp i opp.

Anonymous poster hash: e24f8...805
Skrevet

Betaler ekstra mye skatt, vår måte å spare på.
og så betaler vi ekstra mye ned på avdrag på lånet slik at vi er raskere gjeldsfri.
Reiser ikke på store ferier nå når barna er små, sparer på det vi kan og bruker lite.

Bruker det vi må, men ikke noe mer. Har vi lyst ut å spise gjør vi det, men det blir vel kanskje 4-5 ganger i året. Har vi lyst på biff lørdagskvelden kjøper vi det, men det også blir sjelden. Går på Kino en gang i blant, kanskje 4-5 i året.

Prioriterer å ha forholdsvis ny og trygg bil og å forsikre barna godt.

Vil heller ha god økonomi når barna blir 7 år og oppover og kunne reise mer da.

Anonymous poster hash: 49c0d...317
  • Liker 1
Skrevet

He he... den som nå ikke skjønner hvorfor man lever trangt og vanskelig som enslig mor på offentlige stønader kan søke om å få skolepengene sine tilbake!

• Liker 8
Skrevet

Vi er gift, har utbetalt til sammen 65 000 inkl barnetrygd og barnebidrag. Betaler en god del i skatt, slik at vi alltid får 25-30 000 igjen hvert år, i tillegg får vi tilbake fradrag til renter på huslånet. Har et særkullsbarn og et fellesbarn. Føler vi har god råd. Har et fint hus og greie biler, i tilkegg til at vi "lever godt" og sparer en del hver mnd. En ferietur på sommeren, en sydentur på vinteren, et par-tre romantiske langweekend på meg og mannen, i tillegg til at vi har god råd til hobbyer, fritidsaktiviteter osv. Føler absolutt at vi har god råd. Men det er fordi vi prioriterte gode utdannelser og har gode jobber, ryddig økonomi, ingen kredittgjeld osv.

Anonymous poster hash: e2559...30c

Skrevet

Jeg har ca 15-16.000 utbetalt i mnd, og sambo ca 25.000, så tilsammen blir det litt over 40.000. Vi klarer oss bare fint, og har både bil og eier leiligheten vi bor i :) Ferier blir det også. Er flinke til å spare mye, og ikke bruke penger på tull.

Skrevet (endret)

Vi har utbetalt tilsammen 43' og bruker ca 10000 i mnd på dagligvarebutiken (fire i husholdningen, en i bleier)10 500 i bo utgifter, 4000 i billån, 1500 i båtlån, 1700 i studielån, 5000 i barnepass. + forsikringer, strøm og andre variable utgifter

Endret av liv
Skrevet

Vi har rundt 40.000 nå, vil gå oppp med 10-15.000 til i løpet av de neste to årene :)

Har da tilsammen tre barn og klarer oss utmerket :)

Anonymous poster hash: e1350...a60
Skrevet

He he... den som nå ikke skjønner hvorfor man lever trangt og vanskelig som enslig mor på offentlige stønader kan søke om å få skolepengene sine tilbake!

At du er alenemor betyr ikke at du er syk. Skaff dere en jobb,send ungen i bhg(dere kommer jo tross alt først i køen)og begynn å bidra enn å bare ta.

• Liker 7
Skrevet

At du er alenemor betyr ikke at du er syk. Skaff dere en jobb,send ungen i bhg(dere kommer jo tross alt først i køen)og begynn å bidra enn å bare ta.

Eeeh, unskyld? Hvis du snakker til meg kan jeg opplyse om at jeg jobber fullt OG studerer. Har jobbet i maaaange år så jeg har nok gitt langt mer enn jeg har tatt!!!

Og ingen påstår heller at alenemødre er syke, men enhver idiot bør skjønne at det er vanskelig å leve på 15 000 kr når vanlige familier disponerer og omsetter 70 000 kr hver måned.

Denne tråden handler ikke om alenemødre eller hvorfor noen ender opp som det, men du ser vel at de ytelsene disse mottar ikke gir rom for liv i luksus som mange later til å tro?

Men nok om det!!

• Liker 12
Skrevet

Vi får utbetalt 80 000 i måneden, to voksne og en baby. Barnetrygd er ikke inkludert i summen fo den går til sparing til barnet, fram til han blir 18.

Begge er i jobb, 80 og 100% stilling. Av de 80 000 vi får utbetalt er det husleie, siden vi leier ut hele kjelleren som dekker lånet på 1 million. Vi har grei økonomi og unner oss flere turer i året og sparer en del for fremtiden. Utgifter som internett, tlfn, tv og barnehage blir dekket av jobben så vi føler oss ganske heldige. Vi er bevisste på hva vi handler av mat. Har også invistert i en "trygg" bil, samt en "40-års krise bil" til mannen :fnise:

Anonymous poster hash: 48a91...f0f
Skrevet

Eeeh, unskyld? Hvis du snakker til meg kan jeg opplyse om at jeg jobber fullt OG studerer. Har jobbet i maaaange år så jeg har nok gitt langt mer enn jeg har tatt!!!

Og ingen påstår heller at alenemødre er syke, men enhver idiot bør skjønne at det er vanskelig å leve på 15 000 kr når vanlige familier disponerer og omsetter 70 000 kr hver måned.

Denne tråden handler ikke om alenemødre eller hvorfor noen ender opp som det, men du ser vel at de ytelsene disse mottar ikke gir rom for liv i luksus som mange later til å tro?

Men nok om det!!

Hehehehe....jada....
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er alene og har mine to barn boende hos meg ca halvparten av tiden. De begynner å bli store og jeg har ingen utgifter til barnehage eller SFO.

Jeg har lønn og barnetrydg på til sammen kr. 36.000,- utbetalt pr måned.

Ikke fett, men det går greit

Anonymous poster hash: 3ef8f...ab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...