AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Jeg har fått beskjed om at jeg har stoffskifteprøver "i grenseland", og skal ta en ekstra prøve for å sjekke. Prøven heter Trijodtyronin total T3 - er jeg da i grenseland for lavt eller høyt stoffskifte, eller er det umulig å si? Anonymous poster hash: 0046d...9ae
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Du må si om den lå i grenseland i øvre eller nedre grense for at noen skal kunne svare. Anonymous poster hash: 98c97...df6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Jeg tenkte kanskje at denne prøven avslørte det ;-) Jeg fikk nemlig bare beskjed om at det var i grenseland, ingenting annet. Anonymous poster hash: 0046d...9ae
HvittHus Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Du må be om å få verdien utskrevet. T3 er bare en av flere stoffskifteprøver.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Ja jeg skal gjøre det, har bare ikke hatt kontakt med lege etter at jeg tok blodprøvene, bortsett fra et brev med beskjed om å ta en til Anonymous poster hash: 0046d...9ae
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Tipper lavt stoffskifte. Anonymous poster hash: bb86d...076
Marissa Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 (endret) T3 brukes i utredning av hypertyreose (altså høyt stoffskifte), fordi denne enkelte ganger kan stige til tross for at T4 er normal. Dersom T4 og/eller T3 er forhøyet, viser det at de undertrykker TSH produksjonen slik at denne faller og stoffskifte ditt dermed blir for høyt. T3 i utredning av hypotyresose (lavt stoffskifte) er ikke relevant. Lykke til! Endret 24. september 2013 av Marissa
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 T3 brukes i utredning av hypertyreose (altså høyt stoffskifte), fordi denne enkelte ganger kan stige til tross for at T4 er normal. Dersom T4 og/eller T3 er forhøyet, viser det at de undertrykker TSH produksjonen slik at denne faller og stoffskifte ditt dermed blir for høyt. T3 i utredning av hypotyresose (lavt stoffskifte) er ikke relevant. Lykke til! Tusen takk for informasjon! Nå ble jeg litt overrasket, for jeg hadde gjettet på at det var lavt stoffskifte det var snakk om. Men da er det altså ikke det Anonymous poster hash: 0046d...9ae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå