AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Jeg skal reise fra Oslo til Miami (mellomlanding i London), og flyet går kjempe tidlig en mandags morgen. Hvilket hotell/motell er greiest og rimeligst å bo på (1 natt) og har god transportmulighet til Gardermoen tidlig på morgenen (kl 5)? Jeg har bestilt på expedia og har fått reiseruten tilsendt på email, men trenger jeg bare å skrive ut den og ta den med på flyplassen eller trenger jeg noe mer bekreftelse? Er det noe som er viktig å huske på når man skal reise til USA? Noe man må ta med, noe som ikke er lov å ta med etc..? Anonymous poster hash: 7b3aa...9fe Anonymous poster hash: 7b3aa...9fe
Zoega Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Håper du har fått visum? Ellers kan du sove på hvilket som helst hotell i Oslo/Gardermoen. Flytoget og flybussen går fra kl. 04:01. Vil anbefale Rica Hotel Gardermoen , bare 7 minutter unna flyplassen. (www.rica.no) På reiseruten din har du et bekreftelsesnummer som du bruker for å få ut boardingkort på, da kan du enten bruke automater eller skranken for å sjekke inn bagasjen. Er vel ikke lurt å ha med for mange skarpe gjenstander. Ellers er det kanskje lurt å forberede seg på spm man får ved ankomst på MIA. "Hvorfor er du her", "hvor skal du bo" etc. Og husk pass! Anbefaler deg også å kjøpe støttestrømper (Nylonstrømper - får sikkert kjøpt på apotek eller på flyplass). Føttene kan bli veldig hoven på den lange flyturen uten strømper.
Glitnir Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 (endret) Håper du har fått visum? Visum trenger hun da ikke, med mindre hun er statsborger i et ikke Visa Waiver land og/eller har noe på rullebladet. Kun registrering i ESTA. De eneste hotellene på Gardermoen med gangavstand til flyplassen er Radisson og Park Inn, men de er også de dyreste. Så lenge du tar rutefly (og ikke charterfly som går midt på natta) kan du fint sove i Oslo og ta første flytog utover. Forstår deg som at du skal være på flyplassen cirka fem, og det matcher med første flytog. Endret 24. september 2013 av Glitnir 2
Gjest Badabing Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Husk å ha ekstra god tid når du reiser til USA i tilfelle du blir tatt ut for profilering.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Tusen takk for svar. Nå har jeg søkt om ESTA og fått det godkjent, så nå er det heldigvis i orden Hvis noen har noen flere tips om Miami/reise til USA så setter jeg veldig pris på alle svar jeg får! - TS Anonymous poster hash: 7b3aa...9fe
Zoega Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Tusen takk for svar. Nå har jeg søkt om ESTA og fått det godkjent, så nå er det heldigvis i orden Hvis noen har noen flere tips om Miami/reise til USA så setter jeg veldig pris på alle svar jeg får! - TS Anonymous poster hash: 7b3aa...9fe South Beach er verdt et besøk, flott strand, restauranter og shoppingområder Vil også anbefale "Downtown Miami"
*Vilje* Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Om du vil sikre deg bra sete på flyet London - Miami, husk å sjekke inn på nett ca 24 timer før. South Beach er kjempefint med bra strand, restauranter og shopping i tillegg til at det er lett å komme seg rundt uten bil. Om du skal være i området rundt Miami bør du ta en båttur rundt øyene med alle de flotte husene. Disse turene går fra "Downtown" Miami. Det ligger også outlet malls i nærheten som du kan dra til med buss om du ikke har bil.
Zoega Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Dolphin Mall er verdt et besøk, der brukte vi masse penger! :D Fra det åpnet til det stengte 21 på kvelden. Mange restauranter der også, og ikke så dyrt med taxi Går vel busser også
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #9 Skrevet 26. september 2013 Igjen takk for mange gode tips! Når jeg er i Miami skal jeg bo hos en venn av meg (amerikaner), vil det være noe problem at jeg ikke skal bo på hotell så lenge jeg kan si navnet og adressen på han jeg skal bo hos? Altså når jeg får spørsmål på MIA. Og jeg skal bare være i Miami noen få dager før jeg flyr videre til New York. Så bør jeg si det når de spør spørsmål eller er ikke det relevant? Jeg er litt smånervøs for spørsmålene og det å komme meg inn i USA, selv om jeg egentlig ikke har noe å være nervøs for.. Anonymous poster hash: 7b3aa...9fe
Minni_Mus Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Så lenge du har navn på den du skal bo hos, og adressen - så skal det ikke være noe problem :-) Og som jeg ser har du registrert deg hos ESTA. Ta med alle dokumenter som reiserute, adresser og pass, så er det ikke noe problem å komme seg gjennom kontrollen der :-) Når det gjelder Miami er som sagt over her South Beach et deilig område! Ta gjerne en tur innom Sawgrass Mills når du først er der og hvis du er interessert i shopping. Ligger ca 40 min med bil utenfor Miami. Et svært kjøpesenter med alt du trenger - søk gjerne det opp på google om du er interessert. Vi tilbringte flere dager på dette kjøpesenteret når vi var i Miami og Fort Lauderdale i sommer.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Og få vennen din til å bli med på en dagstur til Key West - utrolig vakkert der! Anonymous poster hash: c7294...a72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå