AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Hei, vet ikke om dette var helt riktig forum og sette dette inn på men men.. jeg er 18 og sliter utrolig mye med sterke mensen smerter, legen har prøvd meg på p-piller, og prøvd og bytte dem uten hell, har også prøvd ibux og paracet, uten hell. jeg begynte på paraginforte ( tror det var d det het ) uten hell. hver gang jeg har mensen griner jeg meg i søv, klarer ikke og spise, nå er jeg i gjenn på mensen uka, og aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg, kjæresten er på reisejobb noe han vanligvis er når jeg har denne uka. ( jobber med pukk verk hvor de knuser stein ) flere ganger i dag har jeg holdt på og besvime av smertene, noe jeg vanlig vis gjør den uka, har også besvimt. kjenner jeg snart ikke takler smertene mere. har dere noen råd? har vurdert og kontakte lege, men føler ikke det er nødvendig, er jo bare mensensmerter, men det gjør så vondt, kommer ikke opp av senga, og om jeg først kommer meg opp kommer jeg bare noen meter unna før jeg må sette meg ned, pga at jeg holder på og besvime hver gang, er kanskje ikke så bra og være alene om jeg besvimer? vet ikke hva dere mener? Anonymous poster hash: 0b0b9...8e0
Millimani Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Ta kontakt med lege. Mensen-smerter er ikke alltid "bare bare". Det er ikke farlig, men smertene kan være uutholdelige. Jeg har aldri slitt med så sterke smerter selv, men det er ikke uvanlig. Hjelper ikke p-piller, smertestillende tabletter og stikkpiller, eller hva legen måtte gi deg, - så prøv alternative metoder. Spør i helsekost-forretninger om de har noe, eller prøv alternative metoder som osteopat, homeopat eller healer
hareopp Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) ta kontakt med legen din Endret 21. oktober 2013 av hareopp
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Hei, vet ikke om dette var helt riktig forum og sette dette inn på men men.. jeg er 18 og sliter utrolig mye med sterke mensen smerter, legen har prøvd meg på p-piller, og prøvd og bytte dem uten hell, har også prøvd ibux og paracet, uten hell. jeg begynte på paraginforte ( tror det var d det het ) uten hell. hver gang jeg har mensen griner jeg meg i søv, klarer ikke og spise, nå er jeg i gjenn på mensen uka, og aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg, kjæresten er på reisejobb noe han vanligvis er når jeg har denne uka. ( jobber med pukk verk hvor de knuser stein ) flere ganger i dag har jeg holdt på og besvime av smertene, noe jeg vanlig vis gjør den uka, har også besvimt. kjenner jeg snart ikke takler smertene mere. har dere noen råd? har vurdert og kontakte lege, men føler ikke det er nødvendig, er jo bare mensensmerter, men det gjør så vondt, kommer ikke opp av senga, og om jeg først kommer meg opp kommer jeg bare noen meter unna før jeg må sette meg ned, pga at jeg holder på og besvime hver gang, er kanskje ikke så bra og være alene om jeg besvimer? vet ikke hva dere mener? Anonymous poster hash: 0b0b9...8e0 Så sterke smerter skal man ikke normalt ha, har du blitt utredet for sykdommen Endometriose? Uansett kan du med så sterke smerter prøve p-piller uten stans for å stoppe mensen, så slipper du smertene. Anonymous poster hash: 97861...596
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Kontakt legen igjen. Endometriose er en sykdom hvor livmorslimhinne vev kommer på utsiden av livmoren og blør samtidig som vevet inni livmoren og det gjør fryktelig vondt. Voltaren sammen med Paralgin forte kan ha en bedre effekt enn bare Paralgin forte, men hør med legen din. Du burde egentlig bli henvist til en gynekolog for en utredning mot smertene. Fordelen med p-piller er at du kan utsette mensen, så slipper du smertene hver eneste måned. Anonymous poster hash: ef289...a5f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har også sterke smerter. Nå som jeg ikke lenger kan gå NSAIDs prøve legen ut alternative metoder på meg. Jeg prøver akkurat nå antidepressiva sammen Pinex Forte. Det er kanskje noe du kan foreslå for legen din? Jeg vil ikke anbefale deg å utsette menstruasjonen, for min erfaring er at smertene bare blir værre når jeg da faktisk lar det bli en blødning. Anonymous poster hash: 45bd8...75c
Gjest Linda sofie Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har også sterke menssmerter. Så sterke at jeg nesten ikke kommer meg opp av sengen. Det er helt jævlig!! Noen ganger har jeg så vondt at jeg svimmer av. Slik har det vært helt siden jeg fikk mensen. Tror ikke det er en god idee å drive å utsette mensen.
Sugerøret Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Å utsette mens når en ikke ønsker å bli gravid,er ikke et problem! Jeg har endometriose og går på diane ppiller.Hopper over mensen etter avtale med lege (spes.gyn + fastlegen) det er ikke vits i å ha slike enorme smerter ,når en ikke planlegger å bli gravid Til TS: be om å bli utredet for endometriose samt andre typer smertestillende. Pinex forte f.eks. Det finnes mange typer smertestillende en kan prøve
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg hopper over mensen så mange ganger kroppen min tillater, som regel 3-4 mnd. Jeg får ikke større smerter eller blødninger fordet. Har endometriose og store smerter både under mensene, men også mellom menstruasjonene. Heldigvis så har p-piller hjulpet meg mye. Anonymous poster hash: ef289...a5f
hareopp Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 Så sterke smerter skal man ikke normalt ha, har du blitt utredet for sykdommen Endometriose? Uansett kan du med så sterke smerter prøve p-piller uten stans for å stoppe mensen, så slipper du smertene. Anonymous poster hash: 97861...596 Nei, har ikke blitt udredet, har vært hos legen nå. Han sier at jeg skal gå på voletrol og en halv paracet og se hvordan dette går. så nå har jeg igjen mensen, men enda like vondt.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #11 Skrevet 20. november 2013 Nei, har ikke blitt udredet, har vært hos legen nå. Han sier at jeg skal gå på voletrol og en halv paracet og se hvordan dette går. så nå har jeg igjen mensen, men enda like vondt. Seriøst!? Voltarol og en halv paracet??? Hva fjerner det da? En meget mild hodepine. Å herregud, jeg blir så irritert når jeg hører om helsepersonell som ikke tar smerter seriøst. Jeg vet det ikke er lov å gi råd ang dosering. Men 50 mg Voltaren og 1 g Paracet er ikke for mye. Jeg tar mye mer enn det når mine menssmerter setter inn, etter anbefalling av gynekolog. Anonymous poster hash: ef289...a5f
hareopp Skrevet 28. november 2013 #12 Skrevet 28. november 2013 Seriøst!? Voltarol og en halv paracet??? Hva fjerner det da? En meget mild hodepine. Å herregud, jeg blir så irritert når jeg hører om helsepersonell som ikke tar smerter seriøst. Jeg vet det ikke er lov å gi råd ang dosering. Men 50 mg Voltaren og 1 g Paracet er ikke for mye. Jeg tar mye mer enn det når mine menssmerter setter inn, etter anbefalling av gynekolog. Anonymous poster hash: ef289...a5f Da får jeg prøve med litt høyere, legens annbefaling gikk ikke. vurderer og ta kontakt med en gynekolog, for dette takler jeg ikke mer. blir så sliten etter mensen og det igjen gjør meg deprimert.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #13 Skrevet 28. november 2013 Da får jeg prøve med litt høyere, legens annbefaling gikk ikke. vurderer og ta kontakt med en gynekolog, for dette takler jeg ikke mer. blir så sliten etter mensen og det igjen gjør meg deprimert. Jeg tror så gjerne at en voltarol og en halv paracet ikke hjalp. Ring en gynekolog, gjerne en privat så du får time i løpet av få dager om du har råd. Der blir du mest sannsynlig trodd og får skikkelig smertelindring. Anonymous poster hash: ef289...a5f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #14 Skrevet 28. november 2013 Paralgin forte hver fjerde time i kombinasjon med hvile, varme bad og nok å spise og drikke er det eneste som hjelper her Anonymous poster hash: 6ec35...552
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå