AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Jeg har begynt å blø når jeg har sex. Hver gang. Først trodde jeg det var fordi min daværende partner var litt stor for meg, men jeg har hatt sex i ettertid med en som er mindre, og samme problemet oppstod da. Dette skjer hver eneste gang jeg har sex, og problemet ser ut til å eskalere. Nå både varer det lenger, og jeg blør mer. Er det noen som har noen anelse om hva dette er? Det er frykelig irriterende, og gjør at jeg bare kan ha sex en gang i uken, og da må regne med en ukes blødning etterpå. Anonymous poster hash: 05a3b...b58
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Har du tatt dette opp med lege? For det er virkelig ikke sånn det skal være Og som alltid spør jeg om du går på hormonprevensjon? Hormonene kan gjøre slimhinnene tynnere sånn at det lettere oppstår rifter. Bruk MYE glidemiddel, selv når du er kåt og våt, det kan hjelpe på at du ikke sprekker så lett. Men du bør virkelig gå til legen og bli undersøkt. Anonymous poster hash: a25a0...404
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Og siden du får rifter og blør hver gang du har sex, kan det tenkes at det etterhvert dannes arrvev i vagina sånn at vevet blir mindre elastisk og sprekker enda letter.... Du bør virkelig ta opp dette med lege, det er IKKE sånn det skal være! Anonymous poster hash: a25a0...404
Nepenthe Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Ta en tur til lege/gynekolog! Det kan være noe enkelt, eller det kan være mer alvorlig. Jeg hadde samme problemet, og fikk konstatert overfølsom livmorhals. Fikk frysebehandling og noen stikkpiller, og nå et halvt år etterpå er livmorhalsen normal
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 TS her. Takk for svar! Jeg vet jeg burde ta det opp med lege, bare synes det er ganske ubehagelig å gjøre Jeg går ikke på noen hormonprevensjon, så det kan ikke være det. Anonymous poster hash: 05a3b...b58
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 TS her. Takk for svar! Jeg vet jeg burde ta det opp med lege, bare synes det er ganske ubehagelig å gjøre Jeg går ikke på noen hormonprevensjon, så det kan ikke være det. Anonymous poster hash: 05a3b...b58 For legen er det ikke mer uvanlig å snakke om underliv enn inngrodde tånegler - så her er det bare å "kvinne seg opp"! Især siden du i trådstart sa at du opplever at problemet bare eskalerer. Da er det på høy tid å gå til lege/gynekolog - du burde jo gjort det for lenge siden Anonymous poster hash: a25a0...404
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Ta en tur til lege/gynekolog! Det kan være noe enkelt, eller det kan være mer alvorlig. Jeg hadde samme problemet, og fikk konstatert overfølsom livmorhals. Fikk frysebehandling og noen stikkpiller, og nå et halvt år etterpå er livmorhalsen normal Jeg har undersøkt dette litt fordi jeg sliter med det selv, men jeg fikk inntrykk av at behandling ikke er permanent? Stemmer det? Og hvordan var behandling å ta forresten(måtte du gjøre det privat osv)? TS: Det kan være overfølsom livmorhals/slimhinner som vi to her har, men jeg personlig har ikke opplevd å blø så lenge utenom når jeg var gravid(da blør man mye fortere pga overfølsomme slimhinner i 1 trimester). Det kan også være tegn på celleforandinger, som kan føre til kreft. Derfor er det kjempeviktig å sjekke - det kan du gjøre enkelt hos fastlegen eller hos gynekolog, og det tar bare noen få minutter. Dette skal kvinner sjekke hvert 3. år. Anonymous poster hash: 6e055...e83
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 TS her. Takk for svar igjen. Dere har helt rett i at jeg burde snakke med lege. Jeg får bare ta meg sammen og gjøre det Men jeg kom på en ting. Jeg fikk frysebehandling for en stund siden hos gynekolog på grunn av mye mellomblødninger mens jeg gikk på p-piller. Når jeg tenker meg om mener jeg at dette var i perioden mellom to forhold, og at problemet med blødninger etter sex oppstod da jeg ble sammen med neste fyr. Kan det ha noen sammenheng, tror dere? Anonymous poster hash: 05a3b...b58
kills Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Har du sjekket deg for klamydia? Vet av flere tilfeller der venninner har slitt med det samme pga. klamydia.
Nepenthe Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 (endret) Jeg har undersøkt dette litt fordi jeg sliter med det selv, men jeg fikk inntrykk av at behandling ikke er permanent? Stemmer det? Og hvordan var behandling å ta forresten(måtte du gjøre det privat osv)? Anonymous poster hash: 6e055...e83 Jeg var hos legen for å ta celleprøve. Dette gjør jeg hvert år, fordi jeg for noen år siden hadde en celleforandring (som var borte seks mnd etter, og har vært normalt siden). Denne gangen fikk ikke legen ut godkjent prøve, fordi jeg blødde sånn. Det har alltid vært litt, men det siste året eller så har jeg hatt ekstra mye blødning. Så legen henviste meg videre til gynekolog, som fikk tatt en skikkelig prøve, men samtidig sa jeg hadde overfølsom livmorhals. Hun ga meg som sagt frysebehandling, dette var KALDT, men ikke vondt. Ca 1 min, så 2 min pause, og så 1 min til. Hun skrev så ut en resept på 3x3 stikkpiller, som jeg da skulle ta en av hver dag i tre dager, vente en måned, ta tre til, og så de tre siste etter enda en måned. Alt etter første kuren merket jeg forbedring, og nå sist jeg var inne hos gynekologen var alt flott, jeg blødde ingenting, og det har ikke skjedd før. Om dette er permanent vet jeg dessverre ikke, men det er tre måneder siden jeg tok de siste pillene, og jeg har ennå ikke blødd utenom mensen. Det var forresten ikke privat, jeg ble henvist av legen og betaler vel rundt 400-500 hver gang. Måtte vente ca 1 mnd fra jeg ble henvist til jeg fikk time. Endret 26. september 2013 av Nepenthe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå