Gå til innhold

Er dette blærekatar?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 1-2 uker siden fikk jeg typisk blærekatar. Må tisse hele tiden og svie. Det har ikke gått over ennå, kun svien. I dag har jeg vært på do opptil ti ganger. Og det er ikke bare dråper som kommer, det er faktisk litt. Jeg drikker ikke mer enn normalt. Samtidig har jeg veldig smerter nederst i magen.

Er dette blærekatar? Har kun hatt det en gang da jeg var liten..

Anonymous poster hash: 39f4f...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det høres sånn ut. Gikk du på antibiotika sist du hadde symptomer?

Anonymous poster hash: 88c4e...a5b
Skrevet

Ikke som jeg kan huske. Men da var det ikke så ille som nå.

Anonymous poster hash: 39f4f...df8

Skrevet

Du burde dra til lege med en urinprøve. Det høres ut som en urinveisinfeksjon som har forverret seg og da burde du få antibiotika før det utvikler seg videre til alvorlig blærekatarr eller i verste fall nyrebekkenbetennelse. Jeg fikk dårlig fungerende penicillin (feil type sikkert) en gang og fikk da tilbakefall bare ei uke etter avsluttet kur, og det var helt forferdelig. Jeg tisset kniver og blod. Urinprøven var så blodfylt at dama i luka på legevakten så redd ut. Heldigvis hadde jeg "bare" en kraftig blærekatarr men det gjorde jævlig vondt. Ikke vent til du blir skikkelig dårlig, det er helt forferdelig. Dessuten er det større sjanse for å bli plaget med kronisk UVI dersom du venter for lenge med å søke legehjelp og lar infeksjonen få utvikle seg skikkelig.

Anonymous poster hash: 3cfcc...e94
Skrevet

Du må dra til legen. UVI bør behandles, det er sjelden det hjelper å drikke det bort. Ta med deg en urinprøve fra morgenurin helst.

Anonymous poster hash: 88c4e...a5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...