Gå til innhold

Surt tøy?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Hvorfor blit tøyet surt? Hvordan kan man unngå det og hvordan vasker man tøyet for å bli kvitt lukten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å vask det på minimum 60 grader, og prøv å tørk det så raskt som mulig, gjerne i tørketrommel hvis det er mulig.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte tips om at det kan være vaskemaskinen som gjør at klærne blir sure, så du burde kjøre maskinen med vaskemiddel uten klær i en gang innimellom. På 60 grader.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere opplevd at det bare er de mørke klærne som blir sure? Sånn har det alltid vært hos meg. Mørke håndklær... fysjameg for ei lukt!!

Må prøve frysebokstrikset! Det hjelper jo ikke uansett hvor mye man vasker dem når de først har blitt sure...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Hei! Det er ikke noe som lukter så vondt som sure klær icon_frown.gif Noe som jeg vet fjerner lukt er vanlig husholdnings-eddikk. En venninne hadde lånt en gensr av meg en gang og brukt innmari mye parfyme. Jeg la den i vann og eddikk et par timer og vasket den på 40 grader i vaskemaskinen etterpå og lukten forsvant. Fikk tipset av en eldre dame jeg jobber sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...