AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Jeg er nok litt hypokonder av meg, men kan ikke forstå årsaken. Sliter ikke med noe som helst annet enn dette, og har heller ikke hatt mye sykdom rundt meg. Hvorfor? Er det bare "sånn som skjer", når man er en person som er veldig bevisst og oppmerksom på det meste rundt seg? Anonymous poster hash: 180b8...420
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Helseangst er som annen type angst, det kan oppstå uten noen som helst grunn. Anonymous poster hash: 05845...b69
super-s Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Det er vel en type angstlidelse hvor man er redd for å bli syk. Det trenger ikke å ha noen grunn, angst er ofte helt irrasjonell(t?). Vet at mange hypokondere har fått hjelp av psykolog!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Irrasjonell angst handler ofte om kontroll... Den oppstår hvis en føler en mister kontrollen og kommer i veldig mange former. Anonymous poster hash: 691a8...c2d
Gjest Solmåne Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Venninnen min ble mer hypokonder etter hun begynte på helse og sosial. Spesielt da hun fikk høre så mange historier av de på jobben om alle mulige rare sykdommer og tilstander. Tror ikke at alle som begynner å jobbe med det blir det, men hun bekymrer seg alt for mye i utgangspunktet, så det hjelper ikke med alle historiene hun får.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå