Gå til innhold

Oppsigelse i foreldrepermisjon.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går ut i foreldrepermisjon i januar, dette har bedriften vært klar over siden før jeg signerte kontrakt på fast stilling.

De har også vært klar over at jeg ikke kommer tilbake etter permisjon da jeg for det første ønsker å jobbe redusert for å fullføre mastergrad, og for det andre ønsker å jobbe innen et annet fagfelt.

Min plan er å si opp 3 mnd før mødrekvoten og den delen av felleskvoten jeg skal ha er ferdig, slik at jeg formelt er ansatt under permisjonen og dermed får de samme goder under permisjon som når jeg er på jobb, og (hvis krise) kan vende tilbake om jeg må.

Nå får jeg beskjed fra HR om at hvis jeg vet jeg skal slutte så må jeg si opp tre mnd før permisjonen min starter. De begrunner i at de da kan utlyse fast stilling, mens om jeg ikke sier opp må de lyse ut vikariat med mulighet for fast stilling.

Det kan vel ikke være riktig at jeg skal si opp jobben på det grunnlaget?

Anonymous poster hash: 8fa1a...8a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres logisk ut, ville heller ha sagt opp jobben 3 mnd før permisjonen er ferdig.

Anonymous poster hash: 34931...aff
Skrevet

Du velger selvsagt selv når du vil si opp. Imidlertid er det ingenting i veien for å si opp nå men varsle at fratreden blir først dato xx (altså gi arbeidsgiver mye lenge oppsigelsesvarsel enn 3 mnd). Da har du stillingen så lenge du ønsker, samtidig som virksomheten vet hva de kan love en evt. ny ansatt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...