AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Som gjør grønnsaker litt mer spennende til middagen? Oppskrifter? Liker alle mulige grønnsaker, men spiser ikke så mye av de stivelsesrike grønnsakene. Anonymous poster hash: 8133c...e25
Gjest Ciegus Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Her vil jeg følge med, jeg gjør nesten ikke annet enn å steke grønnsakene og er litt lei... :-)
Chloe- Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 (endret) Sylte. Gratinere. Dampe. Mose. Foliebake. Mortelknuse. Grille. Raw. Endret 23. september 2013 av Chloe-
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Rotgrønnsaker inneholder mye fiber og er generelt kjempegodt som mos, bland gjerne to eller tre sammen, så får du mer spennende smaker. De fleste grønnsaker kan også bakes i ovnen. Det er bare å ha over olje, salt og pepper, evt urter og blande godt. Middagsrettene blir gjerne mer spennende om du har variasjon av konsistenser, så en mos sammen med stekte eller dampede grønnsaker kan være kjempegodt. Anonymous poster hash: 47fe9...4d1 2
Miss Lucky Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Jeg har i det siste fått dilla på blomkålpure. Kutter blomkålen i biter og koker sammen med ca 1 dl fløte. Kokes til blomkålen faller fra hverandre og kan røres til en pure. Kan evt bruke stavmikser om man har det litt travelt. Blander i en klatt ekte smør og en ost ( må sjekke hva den heter) Bruker også mye gullerøtter, paprika og squash som stekes, saltes og søtes med splenda (falsk søtning), utrolig godt.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Vegetaroppskrifter Utrolig mye deilig mat en kan lage av grønnsaker - og mange av dem passer også helt fint som tilbehør til kjøtt eller fisk. Anonymous poster hash: 6a9d4...0f5
Marissa Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Gratinert blomkål og brokkoli; kok et par min, legg i ildfast form og hell over hvit saus (gjerne med muskat), litt ost på toppen og inn i ovnene. Server gjerne med sprøstekt bacon, nam! Purre av pastinakk, blomkål, gresskar eller søtpotet (bland gjerne flere grannsaker sammen) Ovnsstekt, bare pass på å steke grønnsaker med samme stekelengde, tar f.eks lengre tid med potet enn paprika
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Sylte. Gratinere. Dampe. Mose. Foliebake. Mortelknuse. Grille. Raw. Raw = rå? Anonymous poster hash: 25537...94b 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Grønnsaker blandet med couscous, hirse eller lignende er også kjempegodt. Anonymous poster hash: 47fe9...4d1
Chloe- Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Raw = rå? Anonymous poster hash: 25537...94b Ja, men tenkte mer på "raw food"-fenomenet som inspirasjon, derfor skrev jeg ikke rå.
absinthia Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 (endret) Jeg kutter valgfrihet grønnsaker i biter, legger dem i form med bittelitt olivenolje på og gjerne valgfritt krydder etter humør og stilen til resten av måltidet, putter dem i ovnen på ca 200 grader og lar de være der i ca 20 minutter, eller den tiden det tar før de er ferdige. Dette er kjempegodt uansett hva man putter i. Noen ganger har jeg det som eget måltid og slenger gjerne på litt hakkete tomater, ekstra hvitløk og litt mer olje, samt en blanding av timian, rosmarin, oregano og basillikum. - deilig! Endret 23. september 2013 av absinthia
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 Jeg kutter valgfrihet grønnsaker i biter, legger dem i form med bittelitt olivenolje på og gjerne valgfritt krydder etter humør og stilen til resten av måltidet, putter dem i ovnen på ca 200 grader og lar de være der i ca 20 minutter, eller den tiden det tar før de er ferdige. Dette er kjempegodt uansett hva man putter i. Noen ganger har jeg det som eget måltid og slenger gjerne på litt hakkete tomater, ekstra hvitløk og litt mer olje, samt en blanding av timian, rosmarin, oregano og basillikum. - deilig! Det hørtes utrolig godt ut, det skal jeg prøve i kveld! -TS Anonymous poster hash: 8133c...e25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå