AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Har du andre vaskerutiner når du har mensen? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvor ofte dusjer du? Når på dagen dusjer du? Dersom du dusjer om kvelden, eller ikke har dusjet dagen før, vasker du deg i underlivet om morgenen da? Hva bruker du til å vaske deg med? Våt klut med såpe? Kun våt klut? Bruker du samme kluten flere ganger? Engangsklut? Våtservietter? Vasker du klutene på 60 grader eller mer/mindre? Bruker du bind eller tampong/menskopp eller begge deler? Får du ofte lekkasje, eller at det renner utenfor bindet? Hvor ofte bytter du truse? Hvor ofte bytter du bind/tampong? Bytter du hver gang du skal på do? Føler du at det noen gang lukter? For eksempel når du skal på do, eller igjennom buksen? Anonymous poster hash: 5cc84...8af
Pringle Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Hva er dette, en markedsundersøkelse? Jeg bruker mest menskopp, men av og til tøybind når jeg er hjemme. Jeg vasker meg ved behov og tror ikke at jeg lukter vondt. 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Har du andre vaskerutiner når du har mensen? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvor ofte dusjer du? Hver dag Når på dagen dusjer du? Helst på kvelden Dersom du dusjer om kvelden, eller ikke har dusjet dagen før, vasker du deg i underlivet om morgenen da? Ja, dersom jeg har blødd mye. Hva bruker du til å vaske deg med? Våt klut med såpe? Kun våt klut? Bruker du samme kluten flere ganger? Engangsklut? Våtservietter? Vasker du klutene på 60 grader eller mer/mindre? Vasker meg som regel i dusjen. Om jeg ikke har tid til dusj bruker jeg engangskluter/våtservietter. Bruker du bind eller tampong/menskopp eller begge deler? Tamponger for det meste. Får du ofte lekkasje, eller at det renner utenfor bindet? Av og til litt. Hvor ofte bytter du truse? Om morgenen og kvelden, og ellers ved behov. Hvor ofte bytter du bind/tampong? Bytter du hver gang du skal på do? Bytter tampong ca. hver 4-5 time. Føler du at det noen gang lukter? For eksempel når du skal på do, eller igjennom buksen? Jeg kjenner det lukter selv, men vet ikke om andre kjenner det ettersom folk flest ikke er meg fysisk nære nok. Jeg antar at jeg kjæreste ville kjent det. Anonymous poster hash: 5cc84...8af Anonymous poster hash: 5421f...f17 1
Gjest Houdini Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 GROSS. Jeg vasker meg nedentil morgen og kveld, setter meg på huk i dusjen. Skifter bind ca 2-3 ganger for dagen.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Hva er dette, en markedsundersøkelse? Jeg bruker mest menskopp, men av og til tøybind når jeg er hjemme. Jeg vasker meg ved behov og tror ikke at jeg lukter vondt. Neida, ikke markedsundersøkelse. Jeg bare lurer. Anonymous poster hash: 8609b...a18
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Har du andre vaskerutiner når du har mensen? Hvorfor/hvorfor ikke? Har vel ikke akkurat rutiner, men tar det nå sånn ved behov egentlig. Hvor ofte dusjer du? Annen hver dag som regel. Når på dagen dusjer du? Stort sett på kvelden fordi jeg må lufttørke håret innendørs ellers bruser det til jeg ser ut som en sau:P Men hender jeg gjør det om morran også, men da havner det i hestehale og blir der. (bokstavelig talt; håret mitt blir i den stillingen det tørker! Hjelper hverken med glattetang eller annet!) Pluss at jeg liker å legge meg ren i rent sengetøy... Å gå å legge seg skitten i senga... ugh...! Men så svetter ikke jeg om natta da, er jo en del som gjør det og de er jo nødt til å dusje om morran. Dersom du dusjer om kvelden, eller ikke har dusjet dagen før, vasker du deg i underlivet om morgenen da? Jeg tar som en runde med vaskeklut eller bare vasker underlivet i dusjen om morran uansett. Hva bruker du til å vaske deg med? Våt klut med såpe? Kun våt klut? Bruker du samme kluten flere ganger? Engangsklut? Våtservietter? Vasker du klutene på 60 grader eller mer/mindre? Hjelpes Bruker intimsåpe og klut om jeg ikke går i dusjen. I dusjen bruker jeg bare intimsåpe i hånda og spyler med hånddusjen og tørker meg godt. Bruker ikke samme klut flere ganger(gjør sikkert ikke noe men ser så nasty ut), noe som er grunnen til at jeg foretrekker å ta vasken i dusjen. Vasker alt av håndklær og kluter på 60grader. Men jeg har med våtservietter som er laget for intimvask på skolen og jobb, og noen ganger en ekstra truse om jeg har veldig lange dager. Bruker du bind eller tampong/menskopp eller begge deler? Jeg bruker bind fra Always. Skjønner virkelig ikke hvordan folk klarer å stappe de knusktørre tampongene oppi musa Menskopp har jeg ikke prøvd enda. Får du ofte lekkasje, eller at det renner utenfor bindet? Får svært sjeldent lekasje på sidene, men hender det renner uttafor bak, fordi bindet ikke er langt nok, men bruker sånne lange natt-bind om natta da, så ungår det:) Men trenger som regel bare det de 2 dagene det pågår som "verst." Hvor ofte bytter du truse? Hver dag eller ved behov. Hvor ofte bytter du bind/tampong? Bytter du hver gang du skal på do? Nja, er bindet fult av blod bytter jeg selvsagt, men jeg blør ganske lite, så kan ofte gå lenge før jeg må bytte fordi bindet er fult av blod, men jeg bytter som regel oftere pga. lukt likevel. Så ikke hver gang jeg er på do, men om jeg f.eks. har gått en halv skoledag uten å bytte, så bytter jeg uansett. Føler du at det noen gang lukter? For eksempel når du skal på do, eller igjennom buksen? De gangene jeg synes jeg har lukta så er det som regel fordi jeg har måttet gå lenge med samme bind lenge og ikke fått vaska meg fordi noe uforutsett har skjedd, glemt våtservietter f.eks. Men man kjenner jo ikke så lett sin egen lukt da. Hender jeg kan lukte at jenter jeg sitter ved siden av på skolen f.eks har mensen, men vil ikke si de lukter vondt, men jeg kan kjenne igjen lukta. Ikke noe som plager meg mao. Anonymous poster hash: f0c3c...2b5
up! Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Hva er dette, en markedsundersøkelse? Jeg bruker mest menskopp, men av og til tøybind når jeg er hjemme. Jeg vasker meg ved behov og tror ikke at jeg lukter vondt. Signerer 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Nok en hysterisk "iiiiiiik-æsj-mensen"-tråd. Jeg har sagt det før og sier det igjen, kroppen er selvrensende, menstruasjonen er en renselsesprosess. La nå naturen få gå sin gang. Dere er redd dere skal lukte, så SLUTT å vask dere så forbaska unødvendig mye(lukt er mye selvinnbilning, dere gjør bare vondt verre), og la kroppen få være i fred Anonymous poster hash: ecf23...b2f 9
Gjest iGirl Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 (endret) Har du andre vaskerutiner når du har mensen? Hvorfor/hvorfor ikke? Dusjer vanligvis hver dag, men i tillegg til det blir det en eller to ekstra runder med "spyling av understellet" pr dag i allefall de første dagene. Når på dagen dusjer du? Når jeg står opp, noen ganger gang midt på dagen (etter jobb) og når jeg gjør meg klar for senga. Hva bruker du til å vaske deg med? Våt klut med såpe? Kun våt klut? Bruker du samme kluten flere ganger? Engangsklut? Våtservietter? Vasker du klutene på 60 grader eller mer/mindre? Bruker varmt vann og Lactacyd i dusjen.. Bruker du bind eller tampong/menskopp eller begge deler? Bind. Får du ofte lekkasje, eller at det renner utenfor bindet? Noen ganger om natta de første dagene. Derfor sover jeg med et håndkle under meg. Hvor ofte bytter du truse? Morgen og kveld. Hvor ofte bytter du bind/tampong? Bytter du hver gang du skal på do? Hver gang jeg er på do. Kanskje 6-7 ganger pr dag. + 1 gang om natten de første dagene (setter alarm) Føler du at det noen gang lukter? For eksempel når du skal på do, eller igjennom buksen? Aldri. Hvorfor jeg svarer i denne teite tråden? kjeder meg. Endret 22. september 2013 av iGirl
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Har du andre vaskerutiner når du har mensen? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvor ofte dusjer du? Når på dagen dusjer du? Dersom du dusjer om kvelden, eller ikke har dusjet dagen før, vasker du deg i underlivet om morgenen da? Hva bruker du til å vaske deg med? Våt klut med såpe? Kun våt klut? Bruker du samme kluten flere ganger? Engangsklut? Våtservietter? Vasker du klutene på 60 grader eller mer/mindre? Bruker du bind eller tampong/menskopp eller begge deler? Får du ofte lekkasje, eller at det renner utenfor bindet? Hvor ofte bytter du truse? Hvor ofte bytter du bind/tampong? Bytter du hver gang du skal på do? Føler du at det noen gang lukter? For eksempel når du skal på do, eller igjennom buksen? Anonymous poster hash: 5cc84...8af Og da lærte jeg noe nytt i dag også, det finnes altså mennesker som har "mensen fetish" Anonymous poster hash: 0ee1d...f98 6
skyflakes Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Og da lærte jeg noe nytt i dag også, det finnes altså mennesker som har "mensen fetish" Anonymous poster hash: 0ee1d...f98 På KG finner man noe for enhver smak ON: Dusjer hver morgen før skole/jobb og bytter truse hver dag, mensen eller ei. Ellers bruker jeg tamponger om dagen og bind om natta.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Og da lærte jeg noe nytt i dag også, det finnes altså mennesker som har "mensen fetish" Anonymous poster hash: 0ee1d...f98 Nei nei æsj. Tro meg jeg har ikke det. Jeg er kvinne og har mensen nå. Føler det lukter stygt hver gang jeg går på do (bytter bind, men likevel). Så jeg bare lurte på om jeg gjør noe feil. ts Anonymous poster hash: 8609b...a18 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Dusjer hver morgen og skifter truse hver dag uansett, så gjør ikke noe forskjellig fra vanlig. Vasker meg stort sett bare med vann, og bytter tampong hver 6-7 time. Tror ikke jeg blør så mye, egentlig. Anonymous poster hash: 1420b...8e6
Pringle Skrevet 22. september 2013 #14 Skrevet 22. september 2013 (endret) Nei nei æsj. Tro meg jeg har ikke det. Jeg er kvinne og har mensen nå. Føler det lukter stygt hver gang jeg går på do (bytter bind, men likevel). Så jeg bare lurte på om jeg gjør noe feil. ts Lukten kan være reell, eller den kan være innbilning. Umulig å si for oss som ikke har sniffet på deg Mensblod i seg selv lukter ikke, om man vasker seg hver dag. Mange kvinner har opplevd at "menslukten" forsvinner når de går over til tøybind. For det er mange rare stoffer i vanlige bind og tamponger, som reagerer med blodet og kroppsvarme og innpakket i plast, og som kan frembringe lukt. Google det gjerne! Edit: Tamponger lagt til. Endret 22. september 2013 av Pringle
miramis Skrevet 22. september 2013 #15 Skrevet 22. september 2013 Ikke bruk bind hvis du er redd for lukt, det er det verste. Syntes i tillegg det er rimelig ekkelt. Bruker små tamponger som jeg skifter hver gang jeg går på do. Aldri opplevd noe særlig lukt.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #16 Skrevet 22. september 2013 Dette er en runketråd Anonymous poster hash: a58d5...03d 2
missdior Skrevet 22. september 2013 #17 Skrevet 22. september 2013 (endret) Jeg pleier alltid å tørke meg med både papir og våtserviett i menstiden, fordi jeg ser for meg at det er masse gris i skrittet, selv om det ikke er det. Er godt å føle seg ren og fresh, selv med mensen. Når det kommer til dusjing og vasking så øker ikke mengden av det selv om jeg har mensen, dusjer fortsatt annenhver dag, og med daglig vask og stell med såpe og varmt vann om morningen så føler jeg meg allikevel hygenisk. Kan vel legge til at jeg kun bruker tampong, takler ikke bind... Endret 22. september 2013 av missdior
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #18 Skrevet 23. september 2013 Har du andre vaskerutiner når du har mensen? Hvorfor/hvorfor ikke? Vasker meg med klut eller våtserviett etter behov. Fordi en blør fra underlivet og det blir lettere lukt. Hvor ofte dusjer du? Annenhverdag eller hver tredje, håret mitt tåler ikke oftere før det blir fett. Men underlivet får en skylling med vann daglig. Uten såpe, for da oppstår det lettere lukt hos meg. Når på dagen dusjer du? Kvelden Dersom du dusjer om kvelden, eller ikke har dusjet dagen før, vasker du deg i underlivet om morgenen da? Ja. Hva bruker du til å vaske deg med? Våt klut med såpe? Kun våt klut? Bruker du samme kluten flere ganger? Engangsklut? Våtservietter? Vasker du klutene på 60 grader eller mer/mindre? Våtservietter eller en klut med veldig varmt vann, som skylles godt etterpå og brukes igjen, eller hives på vask på 60 grader. Bruker du bind eller tampong/menskopp eller begge deler? Tampong. Får du ofte lekkasje, eller at det renner utenfor bindet? Nope. Hvor ofte bytter du truse? Daglig eller etter behov, svetter mer i lysken under mensen. Hvor ofte bytter du bind/tampong? Bytter du hver gang du skal på do? Etter behov og hvis det har gått over tiden en kan ha inne en tampong. Føler du at det noen gang lukter? For eksempel når du skal på do, eller igjennom buksen? Det gjorde det før når jeg brukte bind. Derfor jeg byttet til tampong.. Anonymous poster hash: fccad...bc3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #19 Skrevet 23. september 2013 Lukten kan være reell, eller den kan være innbilning. Umulig å si for oss som ikke har sniffet på deg Mensblod i seg selv lukter ikke, om man vasker seg hver dag. Mange kvinner har opplevd at "menslukten" forsvinner når de går over til tøybind. For det er mange rare stoffer i vanlige bind og tamponger, som reagerer med blodet og kroppsvarme og innpakket i plast, og som kan frembringe lukt. Google det gjerne! Edit: Tamponger lagt til. Ikke bruk bind hvis du er redd for lukt, det er det verste. Syntes i tillegg det er rimelig ekkelt. Bruker små tamponger som jeg skifter hver gang jeg går på do. Aldri opplevd noe særlig lukt. Jeg kan ikke bruke tamponger. Får heller ikke til å bruke menskopp. Er forresten jeg som startet tampongsvamp-tråden. Tøybind sliter jeg veldig med tanken på.. Men kanskje noe jeg må vurdere. Men føler det er mest meg det lukter av, ikke selve bindet. Dette er en runketråd Anonymous poster hash: a58d5...03d Nei, det er ikke det. ts Anonymous poster hash: 8609b...a18
up! Skrevet 23. september 2013 #20 Skrevet 23. september 2013 Hva mener du når du sier at det lukter da? Vi er jo mennesker, vi blir ikke luktfrie enten det er snakk om blod, svette eller avføring. Tøybind og -truseinnlegg satt langt inne hos meg også, men det tok kun én syklus å ikke ville tilbake til kommersielle produkter. På samme måte som med menskoppen. Har ikke sett tråden din om tampongsvamp, men jeg har hørt mye bra om det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå