AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Kan fastlegen se i journalen min om jeg har benyttet meg av henvisningen jeg fikk av han/henne?Anonymous poster hash: 0ca5d...bce
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Ja Anonymous poster hash: 728ff...5a6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Ikke nødvendigvis. Min fastlege har journal fra legesenteret han jobber på (dvs han ser det dersom jeg har vært hos en annen lege samme sted), men han har ikke tilgang på journal fra sykehus med mindre f.eks. epikriser har blitt sendt direkte til ham. Anonymous poster hash: 28b82...060
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Ikke nødvendigvis. Min fastlege har journal fra legesenteret han jobber på (dvs han ser det dersom jeg har vært hos en annen lege samme sted), men han har ikke tilgang på journal fra sykehus med mindre f.eks. epikriser har blitt sendt direkte til ham. Anonymous poster hash: 28b82...060 Jepp. Legen må få en epikrise (brev med info om undersøkelsen) for å få vite det. Er ikke felles datasystem mellom forskjellige kontorer eller sykehus. Kun internt felles systemAnonymous poster hash: 0625e...ebc
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Jepp. Legen må få en epikrise (brev med info om undersøkelsen) for å få vite det. Er ikke felles datasystem mellom forskjellige kontorer eller sykehus. Kun internt felles systemAnonymous poster hash: 0625e...ebc Konklusjonen er dermed at hun ikke kan se det?Anonymous poster hash: 0ca5d...bce
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Jepp. Legen må få en epikrise (brev med info om undersøkelsen) for å få vite det. Er ikke felles datasystem mellom forskjellige kontorer eller sykehus. Kun internt felles systemAnonymous poster hash: 0625e...ebc Jo, noen sykehus har felles journalsystem, men jeg har aldri opplevd felles journalsystem mellom sykehus og legekontor. Anonymous poster hash: 28b82...060
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Men hvis jeg f.eks. har fått henvisning til fysioterapi, kan h*n da se om jeg har tatt i bruk henvisningen hos en fysioterapeut som ikke har noen tilknytning til legekontoret (et annet sted i byen for eksempel)?Anonymous poster hash: 0ca5d...bce
Athene Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Henvisende lege får alltid tilsendt resultatet/epikrise. Jeg har i alle fall ikke opplevd noe annet.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Fastlegen din skal være et knutepunkt for all din behandling og helseinformasjon, så behandlere skal alltid sende tilbakemeldinger. Anonymous poster hash: 90300...196
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Epikrisen skal sendes til henvisende lege. Så når behandlingen er ferdig så får legen en kort beskjed om funn og ev videre oppfølging. Anonymous poster hash: 9a40f...7e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå