Gå til innhold

Hvor ofte spiser du godteri?

Hvor ofte spiser du godteri?  

1. 1. Hvor ofte spiser du godteri?

• Hver dag
      12
    • 1-3 ganger i uka
      22
    • Flere ganger i uka
      6
    • Sjeldnere
      8
    • Så å si aldri
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, så var det onsdag, og jeg sitter her med en aldri så liten sjokoladeplate :roll: (til mitt forsvar har jeg mensen!)

Lurer på om det bare er jeg som sitter her midt i uka og gomler. Hva med dere? Holder dere dere til "godteri kun på lørdager", eller?

Selv har jeg ingen fast dag, men prøver å begrense det til et par ganger i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser som regel frukt istedet for godteri. Spiser litt potetgull og kanskje en sjokolade når jeg har mensen da.

Hvis jeg er stressa eller i dårlig humør hender det seg jeg kjøper noe snacks... men det er sjeldnere enn en gang i uka.

Skrevet

I helgene spiser vi godter, potetgull og drikker brus, noe vi sjelden gjør ellers. Det hender jo at man får lyst på cola og sjokolade på tirsdager også, så vi følger det ikke slavisk.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Enten så har jeg mensen, eller så er jeg premenstruell (kun utslag i godtespisinga), postmenstruell eller så har jeg eggløsning... :ler: Har alltid en unnskyldning! :oops:

Skrevet

Jeg kjøper meg som regel litt smågodt, helst skum, og sånne Snack a' Jacks med karamellsmak til helgen. Mer av gammel vane tror jeg, "nå er det helg og nå skal vi kose vårs!" :ler: Men når jeg tenker meg om er det egentlig sjelden jeg skikkelig fyser på godterier, og så og si aldri på sjokolade eller potetgull. Jeg koser meg faktisk like mye med knekkbrød med brunost eller hvitost og syltetøy. Men så er jeg osteelsker de lux også!

Etter mange år med anorexi og det ekstremt strenge regimet hva gjelder kaloriinntak det førte med seg, er jeg vant til å fortrenge kroppens "lyster" hva gjelder mat. Idag er jeg symptomfri, og tror nok at en årsak til at jeg idag koser meg vel så mye med "vanlig mat" som godis, er nok at det meste av dette var bannlyst fra min diett i nesten 10 år.

Skrevet

Prøver å holde det til helga, ja. :) Går stortsett greit, bortsett fra likefør de røde dagene.. :wink:

Skrevet

Det blir nok noe snop stort sett hver dag, men det varierer veldig om det er sjokolade, nøtter, kakao, vafler eller saftis. Egentlig bestemte jeg meg for at snop kun var lørdager, men det holdt i to uker.... :oops: :ler:

Men er flink til å prøve å tenke alternativt snok da, som frossen frukt, smoothies, saftis, nøtter og tørket frukt ++

sukkererter og cherry tomater kan også brukes innimellom.

Noe "ekstra" i hverdagen blir det stort sett.

idag har jeg spist Kvikklunsj!!!! for jeg har mensen og da er mye lov!!! :sjarmor:

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg spiser faktisk nesten aldri godterier, men det har ikke alltid vært slik...Tidligere kunne jeg bli ustoppelig når det gjaldt godterier, og spiste til det var tomt.

Men de siste årene har lysten på godt faktisk blitt nesten borte; for det meste er jeg mer sugen på noe salt enn på søtt. Evt søtbehov blir tilfredsstilt med frukt.

Sambo, derimot....

Gjest Catwoman
Skrevet

Det eneste jeg spiser av godteri er sjokolade. (liker ikke noe annet)

Og det spiser jeg når jeg har lyst på. Det kan gå lang tid imellom noen ganger, flere måneder,

mens noen ganger kan det bli kanskje opptil 3 ganger i løpet av en uke.

Men kun mørk sjokolade da, og det skal jo visstnok være så sunt

Skrevet

Mørk sjokolade er best ;)

Har egentlig ikke noe trang til sjokolade, annet enn rundt mensen. Ellers har jeg bare lyst på salt.. :roll:

Skrevet

Kjøper sjelden snop, men har en del liggende i skapet likevel.

Av og til bare MÅ jeg ha sjokolade (og da kommer som regel mensen rett etterpå)

Skrevet

Spiser ikke så mye godteri, er MYE mer fysen på kaker! Som om det var noe bedre... :roll: men litt mørk sjokolade er ikke å forakte. Og potetgull har jeg et rart forhold til: Jeg klarer fint å la være å kjøpe det, men står det foran meg på bordet klarer jeg ikke slutte å spise det! Så jeg er en sånn som rensker potetgullbollen på fest :oops:

Amarone

Skrevet

Aaaaltfor ofte - nesten daglig. Og det enda jeg skal slanke meg. Tror jeg er litt avhengig.

Skrevet

Siden jeg ikke klarer å spise godteri uten dårlig samvittighet så er det sjeldent jeg unner meg noe, selv om jeg elsker godteri. jo søtere jo bedre. kan hende jeg tar en kjærlighet på pinne i ny og ne, men det er som regel alt.

Skrevet

Enda et sånt :frustrert: spørsmål som jeg ikke vil svare på...... :oops:

Jeg spiser nesten ikke godteri på mandag, nesten ikke på tirsdag, nesten ikke på onsdag.................. :briller:

Skrevet

Hmm..liker ikke sånne spørsmål... :roll:

Siden nyttår har jeg prøvd å bare spise godteri i helgene. Det har faktisk gått ganske bra, spiser ingenting i ukedagene. Men når helga kommer, spiser jeg som om jeg aldri mer skulle kjenne smaken av sjokolade.. Mmmm... Ånei! Nå fikk jeg lyst på sjokolade!! :grine:

Skrevet

Kun i helgene. :cry:

Har holdt det i snart 2 uker,skal nemlig prøve å bli litt sunn.

Før var det flere ganger uken :oops:

Fikk veldig lyst på snop nå......

Gjest Estrela
Skrevet

Godteri? Hmm. Husker ikke sist jeg spiste det- men popcorn, derimot: Ca. 1 gang i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...