anoniman Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Hei! Jeg har litt problemer med min Acer og dens forbindelse med nettverk. Uansett hvilket nettverk jeg kobler meg opp til, skjer det en feil hvert femte minutt, noe som gjør at jeg må koble fra nettet, for så å koble det til igjen. Det kommer ingen informasjon om hva som er feilen, noe som er ganske så plagsomt, da jeg bruker TV2 Sumo ganske mye. Hver gang jeg ser på en episode eller en film på nett, hver gang jeg spiller et spill, osv. mister jeg tilgangen og må starte på nyt. Dette plager meg veldig, og har vart helt siden jeg kjøpte pcen før sommeren. Så nå lurer jeg på om det er noen av dere som kan noe om dette? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse problemet? Jeg har lest gjennom alt som er å finne av løsningsforslag, men ingen ting har fungert så langt. Anoniman
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 høres ut som modemet ditt og ikke pcen. Når det kobles ut, lyser dsl lampen på modemet da? Anonymous poster hash: 174b6...3cf
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 *adsl Anonymous poster hash: 174b6...3cf
anoniman Skrevet 22. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2013 høres ut som modemet ditt og ikke pcen. Når det kobles ut, lyser dsl lampen på modemet da? Anonymous poster hash: 174b6...3cf Det er nok ikke modemet. Dette gjelder bare min pc, og vi har fem pcer og en ipad i huset.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Jeg har akkurat samme problemet på min Asus. Hos meg oppsto problemet når vi fikk nytt modem nylig. Vi har et Zyxel P2812. Mannen min har også en Asus, litt eldre enn min, og har ingen problemer. Vi har også en GalaxyPad, uten problemer. Dekoderen er også koblet trådløst opp mot modemet (via en WiFi-forsterker med Lan-utgang), og har ingen problemer. Det er bare min PC som nekter å holde forbindelsen oppe mer enn 5-10 min. av gangen. Det som har hjulpet litt for meg er å oppdatere nettverkskortdriveren, da forsvant problemet en lang stund før det kom tilbake, og problemet er litt mindre plagsomt enn det var før jeg oppdaterte. Jeg har også avinstallert Telenorhjelpen (som ikke hjalp til med en dritt), og synes det også har hjulpet litt. Problemet varierer også etter hvor i huset jeg oppholder meg. Jeg skal følge med her, og se om det dukker opp noen lure løsninger. Anonymous poster hash: 1c22d...a16 1
Lutetium 71 Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Hei! Jeg har litt problemer med min Acer og dens forbindelse med nettverk. Uansett hvilket nettverk jeg kobler meg opp til, skjer det en feil hvert femte minutt, noe som gjør at jeg må koble fra nettet, for så å koble det til igjen. Det kommer ingen informasjon om hva som er feilen, noe som er ganske så plagsomt, da jeg bruker TV2 Sumo ganske mye. Hver gang jeg ser på en episode eller en film på nett, hver gang jeg spiller et spill, osv. mister jeg tilgangen og må starte på nyt. Dette plager meg veldig, og har vart helt siden jeg kjøpte pcen før sommeren. Så nå lurer jeg på om det er noen av dere som kan noe om dette? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse problemet? Jeg har lest gjennom alt som er å finne av løsningsforslag, men ingen ting har fungert så langt. Anoniman Stusser litt over den der, hvor mange nettverk har du tilgjengelig egentlig? Ok, om du tar med pcen på skolen forstår jeg at du kan velge mellom en del, men hjemme? Jeg hadde kjørt et lite søk på hva som fins av nettverk i nærområdet, og funnet ut om noen av naboene bruker samme kanal som ditt eget nett. Det kan være en nabo uforskyldt jammer nettet ditt, slik at pcen din detter ut. Ofte er frekvensorådet som brukes av wifi stappfullt, så man får lett problemer med å få en stabil forbindelse om man har naboene tett på. Inssider er et greit program for å få oversikt over det trådløse naboskapet. Fins som smartphone app også. Har du muligheten, gå over til 5Ghz båndet. Der er det mye bedre plass. Men det forutsetter som regel at utstyret ditt (pc/ruter/dingser) støtter 802.11a. 802.11n kan støtte 5Ghz, men det er ikke påkrevd.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Det kan skylles utallige ting, men her er mine tips (menyvalgene heter sikkert ikke akkurat det jeg skriver): Gå inn på strømsparingsalternativer i innstillinger, avanserte innstillinger, og sjekk at nettverk og PCI Express er stilt inn på å ikke spare strøm. Åpne nettverksinnstillinger for nettverkstilkoblingen, endre innstillinger for nettverkskortet, properties, configure, power management, og sjekk at strømsparing ikke er skrudd på. Anonymous poster hash: e7ab0...3cf 2
anoniman Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2013 Det kan skylles utallige ting, men her er mine tips (menyvalgene heter sikkert ikke akkurat det jeg skriver): Gå inn på strømsparingsalternativer i innstillinger, avanserte innstillinger, og sjekk at nettverk og PCI Express er stilt inn på å ikke spare strøm. Åpne nettverksinnstillinger for nettverkstilkoblingen, endre innstillinger for nettverkskortet, properties, configure, power management, og sjekk at strømsparing ikke er skrudd på. Anonymous poster hash: e7ab0...3cf Jeg tror du akkurat sparte meg for en tur til pc-butikken! Tusen takk:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå