Gå til innhold

Hjelp til å slutte med snus?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har vært en fast forbruker av snus i fem år, og i dag besluttet jeg endelig å slutte. Jeg planla å gradvis minimere bruken, men jeg endte opp med å stoppe momentant. Det har nå gått et døgn, jeg er svimmel, irritabel, jeg klarer ikke å konsentrere meg om noe, frysninger og varmetokter kommer snikende konstant. Det er også vanskelig å puste.

Noen med innspill og råd om hvordan jeg kan takle dette?

Takk på forhånd.

Gutt, 19.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin tråd. Jeg følger med her ;)

En ting jeg har tenkt på er å kjøpe en svakere snus først. Vil jo ikke at avveningen skal gå utover hele livet heller.

Skrevet

Fin tråd. Jeg følger med her ;)

En ting jeg har tenkt på er å kjøpe en svakere snus først. Vil jo ikke at avveningen skal gå utover hele livet heller.

Jeg vurderte også å gjøre noe samsvarende. Planen var å begynne å bruke en type snus med mye lavere nikotin innhold, deretter gradvis eliminere bruken av den ukentlig. Men jeg valgte heller å torturere meg med å slutte på stedet. :fnise:

Skrevet

Har du prøvd appen "Slutta" (eller noe sånt)? Vet mange som har fått god hjelp av den :)

Skrevet

Jeg tar en snus og legger den under leppa nå.. Tenk på hvor jævla mye bedre du er nå enn meg. Jeg er svak og du er sterk. Tenk slik. ;)

Skulle ønske jeg kunne sluttet jeg også, men eier ikke viljestyrke til det dessverre..

Anonymous poster hash: 77036...257
Gjest Wanderlust
Skrevet

Den appen er fin. Jeg nullstiller den hver uke, så jeg skjønner at jeg trenger mer motivasjon. Til nå vil jeg bare slutte fordi det er dyrt og fordi det ser stygt ut.

Jeg har snust i nesten to år og det lengste jeg har gått uten er fem dager. Jeg fikk ingen fysiske reaksjoner annet enn at jeg ble utrolig rastløs og til dels irritabel.

Hva heter den snusen uten nikotin, onico? Kanskje en fordel å bruke den mens du venter på at reaksjonene skal gå bort, slik at du lurer hjernen litt.

Skrevet

Du har jo røyketelefonen da hvis du vil ha hjelp. De har jo erfaring

Skrevet

Den appen er fin. Jeg nullstiller den hver uke, så jeg skjønner at jeg trenger mer motivasjon. Til nå vil jeg bare slutte fordi det er dyrt og fordi det ser stygt ut.

Jeg har snust i nesten to år og det lengste jeg har gått uten er fem dager. Jeg fikk ingen fysiske reaksjoner annet enn at jeg ble utrolig rastløs og til dels irritabel.

Hva heter den snusen uten nikotin, onico? Kanskje en fordel å bruke den mens du venter på at reaksjonene skal gå bort, slik at du lurer hjernen litt.

De selger snus uten nikotin, men med koffein og vitaminer, på Teknikkmagasinet

Skrevet

Ang. snus, så sovna jeg med snus i munnen på fredag etter en flaske vin. Våkna fire timer etterpå og var brun i hele kjeften :klaske:

Skrevet

Jeg slutta tvert, gikk i grunn fint. Var veldig hissig dag 3, og kanskje litt rastløs.

Eneste minuset var at jeg fikk lyst på ALT av mat og godteri.

Og da jeg bestemte meg for å slutte så lot jeg en snus ligge igjen i boksen, for å se om jeg klarte å la være å ta den siste.

Til slutt var jo den så inntørka at den måtte kastes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...