Gå til innhold

BH-spørsmål


Snabelsnuppa

Anbefalte innlegg

Hvor nøye er dere med å bruke bøyleløse bh'er under svangerskapet? (For de som ikke har hørt det, kan bøylene virke negativt inn på melkegangene slik at man kan få problemer med amming.)

Under første svangerskap var jeg konsekvent og brukte dem hele tiden (hadde ingen problemer med melkeflyten), men denne gangen har jeg brukt min vanlige med bøyler mye - den ene som passet etter at hormonene satte inn... Den er blitt i minste laget nå, så jeg er gått over til de gamle bøyleløse, men jeg trives ikke med dem. De er stygge og triste i designet, og jeg føler at puppene ikke får noe særlig hold eller push up - noe de absolutt trenger etter hvert... :roll:

Noen som har noen tips om gode, "oppløftende" bh'er? Ikke av den aller dyreste sorten, men slik at jeg har noe tilnærmet sexy å bruke til jeg må bytte til amme-bh. (Jeg må vel over på DD nå, tror jeg. Big mama...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gisp :o det der har jeg aldri hørt

*river av meg BHen*

:hoho:

Gjelder det gjennom hele svangerskapet eller spesielt mot slutten, eller hvordan er det, vet du noe om det?

Plonk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått beskjed om ikke å bruke BH med bøyler under graviditet, og må si meg enig med Snabelsnuppa; Det er ikke særlig lekkert!

Så jeg bruker sports-bh'er sånn til vanlig, men har en sexy en med bøyler som jeg bruker av og til hvis jeg skal bort, eller pynte meg for sambo :wink: Ser ikke at det skal være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt bøyle-bh hele tiden... Har også brukt det så lege har sett det, men han har ikke komentert det... Hvorfor skal bøylene være mer farlig enn vanlig bh. Skal en bh uten bøyler sitte bra, så er jo den også ganske så "trang" under brystene... Fortsetter med bøylene, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke hørt noe om dette før nå. Jeg har hele tiden brukt bøyle-BH og vil nok fortsette med dette. Skal til jormor neste uke, kan jo spørre henne da.

Har dere funnet dette i bøker, eller er det jormødre deres som anbefaler dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke 100% sikker på hvor jeg hørte det, men tror det var hos jordmor da jeg gikk med førstemann. Har ny jordmor denne gangen, og hun har ikke nevnt det.

Hvordan bøylene er skadelige? Hmm, jo, som regel sitter de ganske stramt på, og dermed er det vel fare for at de kan skvise sammen melkegangene. Dette vil redusere flyten når melka kommer, mener jeg det ble sagt.

Kan aldri tenke meg at det er "farlig" å bruke vanlig bh innimellom (håper jeg da... :-? ), og flere av dere har tydeligvis gjort det hele tiden uten å ta skade av det. Så det er vel bare en av de mange tingene vi gravide advares mot i tilfelle. En får bestemme selv hva en føler seg mest bekvem med.

MEN; ingen som har noen tips om gode bøyleløse altså? Jeg har en sports-bh, men jammen tror jeg hele sulamitten blir skvist ihjel skal jeg gå med den nå... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 75 E/F (pluss litt gravidstørrelse) og har ikke så mye valg. Finnes ikke noe som holder puppene oppe uten spiler i den størrelsen jeg er nå, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bøylene er skadelige? Hmm, jo, som regel sitter de ganske stramt på, og dermed er det vel fare for at de kan skvise sammen melkegangene. Dette vil redusere flyten når melka kommer, mener jeg det ble sagt.

MEN; ingen som har noen tips om gode bøyleløse altså?

Bøylene skal jo sitte under puppene- jeg kan ikke forstår hvordan en bøyle-bh som sitter riktig skal skvise noen melkeganger.

Jeg har forøvrig et par ok bøyleløse bh'er fra Kappahl. Tror de heter basics og de koster ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Dette har jeg da aldri hørt om.. Jaja.. Har i grunn ikke lyst til å amme heller, så samme for meg..

Har sett endel spileløse i mammaavdelingen på h&m.. Vet ikke om de er gode da, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte spiler under hele svangerskapet og har MASSE melk.

Jeg gikk derimot opp en str ganske tidlig i svangerskapet, så måtte bytte ut BHene mine, så brukte aldri BHer som var for små.

Nå mens jeg ammer synes jeg BHer uten spiler er de beste å gå med, og favoritten er den fra H&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?`Har nettopp kjøpt meg to nye BHer i dag til bruk framover (måtte opp en størrelse) - det er spiler i dem. Har aldri hørt at det skal være noe fdumt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jøje meg dette har jeg aldri hørt om :o ,men i en salgsannonse kan det jo vere et salgstriks!skulle tro at dette var noe man får opplysninger om av jordmor eller lege under graviditeten om det var tilfelle

men ammebher er oftest uten spile...jeg bruker med spile nå og uten når jeg har fått og skal amme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å bruke BH med bøyler nå som jeg har gått opp noen størrelser. Bøylene er jo enorme! De gnager seg inn i beinet mellom brystene. Jeg bruker Soft Secret fra Triumph. Ikke rålekker, men løfter fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bøyle-BH under hele svangerskapet (visste jo ikke bedre :ler: ), og har ikke problemer med ammingen (som forøvrig er utrooooolig koselig Meta)

Bet meg merke i dette fra annonsen:

Styr unna bøyle-BH’er. De kan forårsake melkepropper hvis bøylen presser for hardt mot melkekjertlene.

Nå vet jeg lite om anatomi, det skal jeg innrømme. Men jeg har ikke melkekjertler der bøylene er tror jeg, de bør jo helst være UNDER brystet. Ellers er jo ideen med en gravide-bh som vokser med deg underveis god. Jeg brukte en del penger på BHer som sannsynligvis ikke blir brukt mer fordi de er for store igjen etter amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...