Gå til innhold

Monsoons svangerskap


Monsoon

Anbefalte innlegg

Jeg oppretter en dagbok her jeg, siden jeg trenger å få ned litt av kaoset i hodet mitt. Jeg har vært på KG tidligere, men da under et annet nick.

Jeg er gravid! :o Jeg skjønner ikke hvordan det gikk til, det må nærmest ha vært selvbefruktning. Det vil si, jeg vet jo egentlig hvordan det gikk til. Men det burde ikke gå an! Det er et uhell av de helt store, så jeg er lamslått. I går tok jeg en test, for mensen kom aldri. Og der kom det opp et stort, blått kryss som levnet liten tvil om ståa. At det går an. Jeg har ikke et eneste symptom, bortsett fra at jeg har følt meg kvalm siden jeg tok testen i går. Men kvalmen kan like gjerne skyldes skrekken.

Jaja. Nå har jeg sovet på det, og føler meg mye roligere. Dette skal bli fint. Min mann ble også skrekkslagen da jeg fortalte om det, men fortalte i dag tidlig at han syntes det skulle bli kjempegøy. Det kom bare litt brått på oss. Det passer ikke akkurat godt i forhold til jobb (herregud, hva skal jeg si til jobben?), men nå får vi jo bare forholde oss til det da.

Jeg har regnet ut at vi har termin i desember/januar. Oioioi, jeg kjenner at jeg er ganske nervøs ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

:velkommen: som dagbokskriver her inne hos oss. Her er det mange koselige jenter, og stemningen er veldig bra her :Nikke: .

Jeg er bare øve-prøver foreløpig og bruker dagboken min som en ventil for å lufte tanker og andre ting.

Skal bli spennende å følge med deg i tiden fremover !!

Stor :klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender over en varm gratulasjon :klem: til dere, og håper gleden blir stor når sjokket har lagt seg og magen vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:vinke:

Velkommen som dagbokskriver og gratulerer med graviditeten! :D Håper du vil trives her!

Håper også du og din mann får summet dere og kan begynne å glede dere over det store underet etter hvert! Det er sikkert et stort sjokk når man ikek har planlagt det - men etter hvert vil nok sjokket legge seg og bli snudd til positive forventninger og glede.

Jeg skriver også dagbok her, jeg er prøver og venter fortsatt på den store dagen når jeg får to blå! Tror jeg får sjokk jeg også når det skjer, selv om det er planlagt og vi har prøvd lenge.

Blir spennede å følge med deg i alle fall!

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Gratulerer og velkommen!

Jeg tilhører prøverne, men jeg kan tenke meg at det blir litt av et sjokk når det blå krysset dukker opp.

Gleder meg til å følge med! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er du jo! :-D

Kjempefint at du starter en dagbok i takt med svangerskapet ditt, for det hjelper jo utrolig masse å få ting nedpå "papiret"... :wink:

Det gjelder bare å fordøye nyheten, tenker jeg. Alt kommer til å ordne seg for dere! Jeg vet jo at dere ønsker dere barn, og jobber dukker nok opp uansett :-)

Jeg håper dere har tid til en ordentlig prat ikveld, så fordøyelsen kan settes igang :ler2:

:klem:

Tenker på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så mange koselige meldinger det var her! Tusen takk!

Og til Hulderjenta, Bizzy (har fulgt litt med på deg, så din historie kjenner jeg) og Bjørnsdatter - dere følger nok snart på! Urettferdig når noen prøver i årevis mens andre bare løfter på foten for at det skal skje. Jeg unner dere dette rare, blå krysset!

Tankene begynner å falle litt på plass her nå. Jeg snakket med mamma i sted, og hun ble først helt stille og så lo hun. Hun var helt enig i at det ikke passet så bra med tanke på jobb, men at det bare var å tenke positivt. Og det er jeg jo enig i.

Så nå har jeg til og med vært ute og kjøpt meg en slik svangerskapskalender. Det merkelige er at selv om dette ikke føltes så bra i går, så er jeg veldig redd for å miste også. Merker at jeg kjenner etter om mensen kommer.

Jeg lurer meg på om noen jeg kjenner også vil bli gravide snart. Hadde vært litt kjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urettferdig når noen prøver i årevis mens andre bare løfter på foten for at det skal skje.

*fnise* Dette syntes jeg var morsomt :ler:

Velkommen i gjengen - nuvel, jeg er vel i en annen gjeng enn deg; prøvere vs gravide :tunge1: Men velkommen på dagboksidene i alle fall! Skal bli spennende å følge deg i svangerskapet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen symptomer. Hvorfor er ikke puppene ømme? Kanskje jeg har drømt hele greia?

Tror jeg skal ta en test til jeg. Må sjekke ut dette her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulererr med graviditeten og som dagbokskriver. Måtte bare legge i gjen et spor etter meg. Sniker litt i disse dagbøkene :oops: , synes det er så spennede å følge med dere. :-)

:klem2: fra Crispo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra babyverden:

Du er nå 4 uker og 1 dag på vei.

Antatt termindato: 4. januar, 2005

Fosteret beveger seg: 5. mai, 2004

Barnet reagerer på berøring fra ca.: 19. mai, 2004

Indre organer som nyrer, lunger og hjerte er dannet ca.: 26. mai, 2004

Risikoen for spontanabort avtar fra ca.: 23. juni, 2004

Kvalmen begynner å avta ca.: 7. juli, 2004

Kjønnet kan avgjøres ca.: 7. juli, 2004

Øynene til barnet er følsomme for lys fra ca.: 21. juli, 2004

Du kan kjenne fosterbevegelser fra ca.: 21. juli, 2004

Tid for ultralydundersøkelse ca.: 28. juli, 2004

Barnet ditt kan høre stemmen din fra ca.: 11. august, 2004

Barnet kan overleve utenfor livmoren fra ca.: 20. oktober, 2004

Mange barn legger seg med hodet ned fra ca.: 9. november, 2004

Svangerskapspermisjonen begynner ca.: 14. desember, 2004

Det varierer hvor langt jeg er på vei. Det spørs om jeg regner etter mensdag eller unnfangelsesdag, fra 4+1 til 4+5. Og jeg vet jo hvilken dag det må ha skjedd på. :roll:

Jeg skal på første undersøkelse i slutten av mai, har ringt og bestilt time.

Har fortsatt ingen symptomer jeg altså. Lurer på om jeg kan unne meg en is. Skal jo liksom spise sunt i svangerskapet, men er så godtesyk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termindagen regnes jo utfra første dagen i siste mens, uansett om en kjenner til unfangelsesdagen eller ikke. Ellers tror jeg nok at du kan spise det du har lyst på, men med måte. Kroppen er veldig flink til å gi beskjed om hva den er glad for å få og hva den kunne vært foruten. Ta en is du om du har lyst på det :-) Gleder meg til å følge deg videre. Sender over en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( Jeg har spist så mye is. Nå har jeg så dårlig samvittighet. Jeg skal skjerpe meg, skjerpe meg, skjerpe meg. Jeg skal kaste isen i søpla. Kan rett og slett ikke ha sånt i huset jeg. Har så veldig lyst til å spise sunt og sterkt nå som jeg er gravid. Trenger å føle litt mestring oppi alt dette kaoset.

Eller kaos, det er det kanskje ikke lenger egentlig. Tirsdag og onsdag gråt jeg stort sett hele tiden. Men i går var jeg mye lettere til sinns. Så jeg tror nyheten har trengt inn og at jeg har slått meg til ro med dette. Mannen er også i godt humør.

Jeg har ikke fylt inn datoer i den svangerskapskalenderen jeg kjøpte ennå. Skal gjøre det, men jeg blir liksom akutt overtroisk når jeg ser på den. Tenker at så snart jeg skriver i den så begynner jeg å glede meg. Og da kommer noe galt til å skje. Ok - er det graviditetshormoner som får meg til å tenke som en imbesill eller? Blir helt matt av egne tanker. Får dårlig samvittighet av å spise is og tør ikke skrive i en kalender? Synes det begynner å nærme seg hysteria jeg.

Jippi - svake mensmurringer i magen. Kanskje det endelig er et symptom på gang?

Jeg har tenkt litt på hva jeg gleder og gruer meg til. Jeg gleder meg til UL for å se på babyen. Men gruer meg til engstelsen, for jeg vet at jeg kommer til å være dødsbekymret. Jeg gleder meg til å få synlig mage, men gruer meg til å måtte gå med mammaklær. Jeg gleder meg til å kjenne meg gravid, men gruer meg til kvalmen. Og jeg gleder meg, gleder meg, gleder meg til å kjenne spark. Og jeg håper og ber om at jeg skal slippe å måtte få dårlige nyheter i løpet av svangerskaper. Og så håper og ber jeg om at babyen kommer når den skal, frisk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her har jeg ikke vært før,men her har du en stooor klem siden det er fredag og endelig helg :danse: !

:klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet, vennen! :-(

Is er ikke farlig :wink:

Hvorfor grue seg til mamma-klær?

Er det pga utvelget? Har hørt at det er dårlig...

Men må man alltid ha mamma-klær da? Min venninne kjøpte vanlige klær i større størrelser og tok seg veldig bra ut :wink:

Og jeg håper og ber om at jeg skal slippe å måtte få dårlige nyheter i løpet av svangerskaper. Og så håper og ber jeg om at babyen kommer når den skal' date=' frisk og fin.[/quote']

Jeg skriver under på det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir så forvirret av beregningene av hvor langt jeg er på vei. Hvis jeg ser på kalkulatorer på nettet så er jeg 4+5 i dag. Men i følge Svangerskapskalenderen så er jeg 5+5. Det ser ut som om denne kalenderen regner en uke foran, altså at man har 41 svangerskapsuker, og ikke 40. Man kan bli forvirret av mindre :roll:.

Fortsatt null symptomer her altså. Jeg har tatt en ny test, og den gav fortsatt et kryss. Så jeg håper virkelig at det er en minibaby inni der, og at alt ikke er innbilning. Jeg er jo veldig sulten da, men antakeligvis så er det bare fordi jeg innbiller meg at det må man være. Jeg blødde litt neseblod på lørdag, det kan jo være at det hadde med graviditeten å gjøre.

Det er fortsatt 35 uker igjen av svangerskapet. Det er laaang tid det. Huh. Gleder meg til det blir litt mere virkelig, når jeg begynner å bli sånn 12-13 uker på vei. Stakkars tålmodigheten min, den skal få bli satt på prøve nå altså. Jeg vil at de neste 10 ukene skal FLY avgårde. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...