Gå til innhold

Påstår at gravide nabokatter er mitt problem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har etterhvert et stort problem med frekke naboer som ikke vil gi meg og hannkatten min fred, en av de har til og med truet med å skyte den! Saken er den at katten in er en usterilisert fordi jeg mener at det å fjerne ballene hans er å ødelegge dyret. Kastrerte hankatter blir oftere påkjørt og de sliter med sykdommer pga fedme og for lite mosjon osv, de får jo ikke produsert testosteron. Hunkattene i nabolaget blir gravide og de mener det er min katt som står for det fordi han ofte går rundt i nabolaget og han er stort sett en av de få hankattene her, han er veldig på sitt territorium og passer godt på sine plasser. Naboene mener jeg skal kastrere min katt så det ikke blir så mange kattunger, jeg mener de godt kan sterilisere hunnene sine!

Hvordan skal jeg nå gjennom??

Anonymous poster hash: aebfc...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes hannkatten bør få være seg selv, og ha seg, ellers er det knapt en han lenger......

Dessuten blir pus lei seg.

Ts

Anonymous poster hash: aebfc...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hannkatteiere som ikke kastrerer og hunnkatteiere som ikke ønsker kattunger og som samtidig ikke steriliserer, er uansvarlige.



Anonymous poster hash: 1745b...8e1
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men pusen min blir jo tante da, og ikke hankatt lenger, da kan. Like gjerne hunnene steriliseres, de mister jo knapt noe, vel... En skal ikke tukle med naturen, baller er baller.

Ts

Anonymous poster hash: aebfc...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drektige nabokatter er også ditt problem, du er medskyldig i kattunger.

Hannkatten blir ikke "lei seg" om du kastrerer han, det er tull. De blir noe roligere, men har ikke større sannsynlighet for å bli påkjørt, de vandrer mindre over store avstander. I tillegg slipper du den fryktelige lukten når de markerer området sitt.

Og langt fra alle hannkatter blir overvektige og late.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrer katten din om du ønsker han ett godt og langt liv uten sykdom og skader.

Som katteeier har du fullt ansvar når katten din går ute ukastrert. Katten din har ikke et sexliv, at du tror du er en helgen ved å la være å kastrere blir å menneskliggjøre dyret. Han vil ikke vite hva han savner etter kastrering, og leve ett mye lengre, tryggere og lykkeligere liv. At katten blir feit er din egen feil, den skal alltid aktiviseres og få riktig fôr.



Anonymous poster hash: eaa25...2a8
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle naboene som får katta si smelt på tjukken av katten din overleverer kattungene (når de er gamle nok) til deg og sitt faderlige opphav.

Er jo likestilling, så da kan katten din ha hovedomsorgen for alle sine søte små.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrer katten din om du ønsker han ett godt og langt liv uten sykdom og skader.

Som katteeier har du fullt ansvar når katten din går ute ukastrert. Katten din har ikke et sexliv, at du tror du er en helgen ved å la være å kastrere blir å menneskliggjøre dyret. Han vil ikke vite hva han savner etter kastrering, og leve ett mye lengre, tryggere og lykkeligere liv. At katten blir feit er din egen feil, den skal alltid aktiviseres og få riktig fôr.

Anonymous poster hash: eaa25...2a8

I så fall, hvor kommer alle de gravide kattene i TS sitt nabolag fra??

*mysteriet fortsetter...!*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men pusen min blir jo tante da, og ikke hankatt lenger, da kan. Like gjerne hunnene steriliseres, de mister jo knapt noe, vel... En skal ikke tukle med naturen, baller er baller.

Ts

Anonymous poster hash: aebfc...d86

Nå tror ikke jeg lengre du er seriøs med dette.

Anonymous poster hash: 72d24...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min stakkars pus skal ikke kastreres, ferdig med det. Vil ikke folk ha unger på kattene sine får de sterilisere eller gi de p-piller, er jo det kvinner må gjøre.

Ts

Anonymous poster hash: aebfc...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Har etterhvert et stort problem med frekke naboer som ikke vil gi meg og hannkatten min fred, en av de har til og med truet med å skyte den! Saken er den at katten in er en usterilisert fordi jeg mener at det å fjerne ballene hans er å ødelegge dyret. Kastrerte hankatter blir oftere påkjørt og de sliter med sykdommer pga fedme og for lite mosjon osv, de får jo ikke produsert testosteron. Hunkattene i nabolaget blir gravide og de mener det er min katt som står for det fordi han ofte går rundt i nabolaget og han er stort sett en av de få hankattene her, han er veldig på sitt territorium og passer godt på sine plasser. Naboene mener jeg skal kastrere min katt så det ikke blir så mange kattunger, jeg mener de godt kan sterilisere hunnene sine!

Hvordan skal jeg nå gjennom??

Anonymous poster hash: aebfc...d86

alle dyrleger anbefaler kastrering av kjæledyr(hund og katt). Det er nok din katt som har vært på ferde er jeg redd. Kastrer den nå. Jeg forstår godt naboene.. de burde forsåvidt sterilisere hunkattene sine da men. Ukastrerte hannkatter er også en plage på andre vis fordi de går rundt og markerer og pisser overslt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Synes hannkatten bør få være seg selv, og ha seg, ellers er det knapt en han lenger......

Dessuten blir pus lei seg.

Ts

Anonymous poster hash: aebfc...d86

den blir ikke lei seg. Katter tenker ikke som mennesker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Min stakkars pus skal ikke kastreres, ferdig med det. Vil ikke folk ha unger på kattene sine får de sterilisere eller gi de p-piller, er jo det kvinner må gjøre.

Ts

Anonymous poster hash: aebfc...d86

du burde ikke hatt lov til å ha dyr
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det samme her i nabolaget. Min hunnkatt er ikke sterilisert (dog det skal skje, mitt ansvar). Hun fødte nettopp kattunher fordi jeg var uoppmerksom på p pillene, så min feil også. Meeeen, den eneste hannkatten i nabolaget har selv en eier som deg, katten hans er gull og grønne skoger, og der skal det ikke kastreres noe mener eieren. Vi i nabolaget er drit lei hele holdningen og hvor lite ansvar han tar, mens han er frekk nok til å be oss om å fikse våres katter. Samtlige i gata har nå sterilisert, noen har ikke kommrt så langt, men vi skal.

For tre dager siden fikk eieren av hannkatten nye katter (mine kattunger, som også er hans). Fikk sent i natt en melding om hvor drit lei han var alt mjauingen, lekingen, alt maset etc og ba meg komme å hente de. Ja, om han kastrerer hans katt svarte jeg tilbake. Tror han har skjønt poenget, for katta hans skal må kastreres. Som noen sier, håper samtlige kattunger blit levert på døra slik at du får en liten oppvekker. Det er ikke bare bare å få en gjeng med viltre kattunger fra det blå og spesielt hvis tidspunktet er rævva.

Men om du kastreres din katt så får de andre sterilisere. Blir ikke rett om en skal og andre slipper.

Anonymous poster hash: 71efe...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Skjer det samme her i nabolaget. Min hunnkatt er ikke sterilisert (dog det skal skje, mitt ansvar). Hun fødte nettopp kattunher fordi jeg var uoppmerksom på p pillene, så min feil også. Meeeen, den eneste hannkatten i nabolaget har selv en eier som deg, katten hans er gull og grønne skoger, og der skal det ikke kastreres noe mener eieren. Vi i nabolaget er drit lei hele holdningen og hvor lite ansvar han tar, mens han er frekk nok til å be oss om å fikse våres katter. Samtlige i gata har nå sterilisert, noen har ikke kommrt så langt, men vi skal.

For tre dager siden fikk eieren av hannkatten nye katter (mine kattunger, som også er hans). Fikk sent i natt en melding om hvor drit lei han var alt mjauingen, lekingen, alt maset etc og ba meg komme å hente de. Ja, om han kastrerer hans katt svarte jeg tilbake. Tror han har skjønt poenget, for katta hans skal må kastreres. Som noen sier, håper samtlige kattunger blit levert på døra slik at du får en liten oppvekker. Det er ikke bare bare å få en gjeng med viltre kattunger fra det blå og spesielt hvis tidspunktet er rævva.

Men om du kastreres din katt så får de andre sterilisere. Blir ikke rett om en skal og andre slipper.

Anonymous poster hash: 71efe...9d2

Det er jo ganske uansvarlig av deg å gi fra deg kattunger til en slik katteeier :P

Hannkatter streifer langt og lengre enn langt, for å finne hukatter med løpetid. Så selv om din nabokatt mister ballene sine, så finnes det helt sikkert en annen hannkatt med baller nære nok til å ta turen hjem til dere, om du ikke får sterilisert din katt.

En av de støste grunnene til at man skal kastrere både hanner og hunner, er for det første uønskede kattunger, men også smittsomme sykdommer som FIV, mindre slossing og vandring, og mindre lukt.

Hvorfor kastrere katten din?
  1. Helsen hans blir bedre; han får ikke betennelse og infeksjoner i sår og kutt fra slåssing.
  2. Som kastrert har han langt mindre sjanse for å få alvorlige sykdommer som smitter når katten sloss – for eksempel katteaids (FIV).
  3. Det er langt mindre sjanse for at han roter seg vekk og forsvinner når han er kastrert – fordi han ikke drar på langtur etter damer.
  4. Det er langt mindre sjanse for at han blir påkjørt og drept når han er kastrert.
  5. Kastrerte katter lukter like godt hele året.
  6. Kastrerte katter er mye mer kosete og roligere – de er nemlig ikke fulle av hormoner/testosteron.
  7. Han blir mye mer hjemmekjær når han blir kastrert.
  8. Du blir venner med naboen din igjen når du kastrerer katten din fordi han ikke skvetter i oppgangen.
  9. Både du og naboen får sove gjennom hele natten når katten er kastrert.
  10. Som kastrert er ikke din katt medskyldig i at enda flere uønskede kattunger fødes.

Har du ingen planer om å kastrere din katt, hunn eller hann, så skal du heller ikke ha katt (om du ikke driver med planlagt avl av sunne katter)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...